Toon posts:

2 routers+1 modem Zyxel 650 H31 met Linksys WRT54G

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na twee dagen hier rond te hebben gesnuffeld, ik weet het je leest het zo vaak, maar kon het antwoord nergens vinden.

Enige dat het mogelijk was en dat het omslachtig was en die tekst dateert van 29 april 2005 van member Fx. :9

=======
De vraag O-) :
=======

Graag zou ik de volgende networksetting willen bouwen: :Y)

Zyxel 650 H31 ---modem---- die tegelijk als ---router---- funtioneert (hieraan wordt o.a. een peer to peer printer op aangesloten.

Verder wordt op deze Zyzel nog een router de Linksys WRT54G aangesloten voor 2 wireless Laptops en desktop pcs.

Kunnen kunnen mij helpen (handleiding, instelling, overzicht)

Thanks members of GOT! _/-\o_

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:31

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Wat is je vraag nu :? Als jij alles aansluit zoals het hoort zal je geen problemen ondervinden. Over de handleidingen kan je het beste naar http://zylamp.zyxel.nl/ en naar www.linksys.com gaan :)

Wauw, een sig!

Verwijderd

je zou ook nog die linksys gewoon als AP kunnen gebruiken. Dat is nog mooier

Verwijderd

Topicstarter
sorry ja de vraag of ik dus zowel de Zyxel als volledige router kan gebruiken en de Linksys (utp+wireless). Kan ik beide apparaten volledig functioneel gebruiken in deze setting?

==================================================================

Die AP gaat voor mij niet op. Ik heb te kort aansluitpunten(UTP en Wireless) als ik 1 router gebruik. bovendien staat de linksys niet naast de Zyxel (modem/router).

Dit is toch geen probleem (afstand 15 meter)????

Thanks

Verwijderd

Topicstarter
Even ter toelichting....ik heb deze vraag zoals jullie al eerder hebben gelezen..nog niet hier zien staan.

Waarom ik deze setting wil?

Anders moet ik 4 extra UTP kabels trekken.(dat wireless is geen punt)
Maar ik wil niet alles wireless. Bijvoorbeeld voor de Freecom Networkingkit 3,5, die ik ook aan wil sluiten. Alles wireless maken is leuk, maar dan houdt het gelijk op..Ik doe het liever met 1 kabel en dan heb je gelijk 4 aansluitpunten op een kamer met wireless opties voor het hele huis, (centrale plaats).

Het is toch niet zo'n stom idee? 8)

Verwijderd

Topicstarter
Al geholpen...door de support afdeling van Zyxel top, zo snel binnen uurtje..moesten meer mensen doen..en tis niet eens 16.00 nog tijd voor cupppe.. Meneer Hartemink Thanks snel en goed geholpen!

Geachte,

Ja, dat is mogelijk.
Maar een wireless AP was voldoende geweest.

Ofwel kijk op : http://www.zyxel.nl/support/a011.html#combinatie

Met vriendelijke groet,
Best Regards,
--------------------------------------------

R******** Hartemink - ZyXEL Support

Mail support@zyxel.nl
Web www.zyxel.nl/support
Pagina: 1