[Flash 8] Fonts embedden*

Pagina: 1
Acties:

• mkanon
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

mkanon

www.kanonweb.nl

Topicstarter
Ik ben bezig met een flashapplicatie, waarbij ik gebruik maak van fonts die niet standaard zitten op een windows machine, de fonts gebruik ik zo dat de gebruiker zelf tekst kan toevoegen in een gekozen lettertype.. nu heb ik in flash 8 de mogelijkheid om fonts te embedden. en kan ik in Libary kizen voor "new font" er verschijnt nu in m'n Font "pulldown menu" 2 x het font ...eenmaal met een sterretje en eenmaal zonder.

Nu in mijn actionscript heb ik allerlei clausules die er voor zorgen dat de lettertypes gekozen kunnen worden.. dus bv bij een bepaalde keuze krijg je ...

tform3 = new TextFormat();
tform3.font = "Taipeh";

Maar ik zie nu op een pc zonder dit font gewoon weer het standaard font..ik heb ook

tform3.font = "Taipeh*";

Geprobeerd omdat het zo ook in m'n lijst voorkomt ...maar helaas....
Wat ik ook heb geprobeerd is om de juiste grote te embedden...maar daar kom ik gelijk tegen een nieuw probleem....

De grote van mijn lettertypes is ook in de flash aantepassen..en het kan toch niet zo zijn dat ik

5 lettertypes * 10 mogelijke grotes moet embedden als allemaal losse fonts.

I reject your reality and substitute my own!

• Murphy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-03 16:20

Murphy

(2B||!2B)?

Was het niet zo dat je dat op een oldschool-manier kon doen door ergens buiten je stage het complete alfabet (je weet wel, dat ABC-ding) in een input textfield te zetten?
Dat van de size is onzin, want je hebt ook niet 10*Arial in je windowsmap staan.

• mkanon
  • Niet online

mkanon

www.kanonweb.nl

Topicstarter
zal het eens proberen!

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-04 13:33
Heb je wel rechtsgeklikt en linkage informatie ingevuld? Volgens mij moet je namelijk de linkagenaam gebruiken :).

• mkanon
  • Niet online

mkanon

www.kanonweb.nl

Topicstarter
McVirusS schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 15:58:
Heb je wel rechtsgeklikt en linkage informatie ingevuld? Volgens mij moet je namelijk de linkagenaam gebruiken :).
He, dat heb ik inderdaad niet ingevuld...wat moet ik daar aanvinken en invullen ?

heb Taipeh nu Taipeh_embed genoemd...

tform3.font = "Taipeh_embed";

maar nu werkt hij zelfs in flash zelf niet meer....

[ Voor 20% gewijzigd door mkanon op 12-01-2006 16:13 ]

• emus
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-01-2022
volgens mij was het iets met een swf maken alleen met het font erin en die inladen bij de main movie waarmee je verder kan werken, ik had dit ergens toevallig gelezen volgens mij op de forum van http://www.ultrashock.com mjah heb het zelf nooit uitgevoerd

• mkanon
  • Niet online

mkanon

www.kanonweb.nl

Topicstarter
volgens mij zit het wel in dat linkage verhaal, maar uit de help kan ik ook niet veel wijs worden!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

mkanon schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 09:47:
volgens mij zit het wel in dat linkage verhaal, maar uit de help kan ik ook niet veel wijs worden!
Heb je ook al op internet gezocht, want ik kom toch echt een hoop interessante tips tegen ;)

Zoals: Export in first frame aanvinken ?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• mkanon
  • Niet online

mkanon

www.kanonweb.nl

Topicstarter
Heb de oplossing idd gevonden door wat verder te googlen,

linkage moet aangevinkt worden en moet een id krijgen,
De textfield moet vervolgens textfield.embedFonts =true mee krijgen, en vervolgens kunnen de nieuwe namen van de embeded fonts gebruikt worden :D

Pagina: 1