Toon posts:

[Vraag] MACHINE_CHECK_EXCEPTION bij driver install

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heej ik heb een vraagje aan iemand die hier wat van af weet
Ik heb een nieuwe pc besteld en nu zit alles in mekaar draait goed
maar na de installatie van mijn Sapphire x800 gto drivers gaat het mis
als ik de drivers heb geinstalleerd en opnieuw opstart krijg ik dit in een blauw scherm:
MACHINE_CHECK_EXCEPTION
nog hoop text er bij maar bijna onleesbaar want hij start opnieuw op

Nou heb ik al gekeken : ander geheugen er in , andere voeding,service p 1+2,Andere drivers
maar iedere keer als ik dus sapphire drivers installer en opnieuw opstart is het FOUT

Specs:
Amd athlon64 3200+ op 2,0
MSI K8n neo 4
Kingston 1gb pc3200 400
Sapphire x800 gto fireblade pci-e
Maxtor 80 gb sata
Windows xp pro service pack 1+2

Start wel normaal + drivers in veilige modus

Kan iemand mij helpen?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2006 14:12 ]

• NRGetic
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-07-2024

NRGetic

Fanatic

eerste hit op google....

Een MCE treedt op wanneer Windows XP en het hardwareplatform een bepaalde hardwarefout niet kunnen herstellen, waardoor het systeem niet correct en betrouwbaar meer functioneert. Een preciezere diagnose van MCE's is moeilijk en er is geen algemene oplossing. Neem contact op met de hardwarefabrikant of een hardwaretechnicus voor hulp bij het oplossen van dit probleem.

MCE's treden vaak op onder de volgende omstandigheden: • De processor of het moederbord wordt te zwaar belast. Bijvoorbeeld door de kloksnelheid van de processor of bus te verhogen. U wordt aangeraden de hardware te gebruiken met de snelheden die de fabrikant aanbeveelt.
• Stroomvoorziening met pieken, overbelaste stopcontacten, overbelaste stroomvoorzieningen en onderbroken stroomvoorzieningen kunnen zorgen dat de computer instabiel wordt. Zorg ervoor dat u een stabiele, betrouwbare stroomtoevoer hebt voor de computer.
• Omstandigheden met extreme temperaturen veroorzaakt door het niet functioneren van koelingsapparaten zoals ventilatoren. Controleer of alle koelingsapparaten juist werken.
• Beschadigd geheugen of geheugen dat niet geschikt is voor uw computer. Als u kortgeleden de configuratie van het geheugen hebt gewijzigd, herstelt u de vorige configuratie om de fout te achterhalen. Zorg dat u het juiste geheugen gebruikt voor de computer.
Opmerking: de hardware ondersteunt wellicht extra functies voor foutregistratie die de MCE registreert en een specifiekere oplossing geeft.

De Pentium- en Pentium Pro-processoren hebben een mechanisme om problemen met hardware te rapporteren zoals pariteitsgeheugenfouten en fouten met de cache. De processor geeft de detectie van een computercontrolefout aan door een MCE (Interrupt 18) te genereren om een hardwarefout aan te geven. Windows XP rapporteert dat de fout optreedt en geeft parameters weer die u kunt gebruiken om de uitzondering te decoderen. Neem contact op met de hardwareleverancier of processorfabrikant voor meer informatie over de MCA of raadpleeg de Intel Pentium Pro Family Developer's Manual - Volume 3: Operating System Writer's Manual.

Aldus: http://support.microsoft.com/?kbid=329284#appliesto

en nog een forum in het engels: http://forums.amd.com/lofiversion/index.php/t48192.html

[ Voor 3% gewijzigd door NRGetic op 12-01-2006 14:13 ]

I used to be schizophrenic, but we are okay now.

Verwijderd

Topicstarter
ja dat had ik ook al gevonden :) maar dat werkt dus niet daarom post ik het ook :) dus mijn vraag geld nog steeds!

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2006 14:12 ]

• NRGetic

NRGetic

Fanatic

Daarom is het ook beter om te vermelden waar je hebt gezocht (hier op GOT of google om het probleem te verhelpen. Dan hoeven wijniet te raden...

heb mijn vorige reply ge-edit en nog een url geplaats. Mss heb je daar wat aan :)

[ Voor 11% gewijzigd door NRGetic op 12-01-2006 14:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
Daar staat niet echt in wat ik zoek ik heb het meeste al geprobeerd wat er op het forum gezegt wordt

OP het forum staat dat ze een brander los halen en driver updaten maar dat is het niet want hij draait op gewone xp zonder ati drivers wel goed allen

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2006 14:20 ]

• NRGetic

NRGetic

Fanatic

Als ik jou was (niet echt natuurlijk :) ) dan had ik niet langer gezocht naar het oplossen van dit probleem, maar was ik teruggegaan naar de winkel waar je je systeem vandaan hebt. Uit de site van MS en het forum is op te maken dat die bsod's veel verschillende oorzaken kunnen hebben. Al zou je zeggen dat het in jouw geval de vga kaart zou kunnen zijn. Geef aan hun door wat het probleem is en laat hun het oplossen.... ;)

Verwijderd

Topicstarter
ja maar het probleem is me onderdelen zijn los besteld altijd al gedaan en dus en proc is ergens anders vandaan daarom geen support :) het is een SELF build pc :)

• NRGetic

NRGetic

Fanatic

Dan zou ik als ik jou was alle kaarten behalve de vga kaart eruithalen, 1 reepje erin, en een nieuwe install van XP doen. Want ik neem aan dat je nog geen (of bijna niets) belangrijke data op je schijf hebt staan. Lijkt me de snelste oplossing voor nu. Als dat niet werkt, zou ik toch een andere vga kaart proberen.

[ Voor 12% gewijzigd door NRGetic op 12-01-2006 14:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ook al gedaan dit is de 5e keer xp install maar denk dat jij bedoelt gewoon allen schijf + dvd spelert ?

Verwijderd

Topicstarter
ben nu ff op een gewone ide schijf xp aan het installeren kijken of dat wil werken want op dat forum staat ook dat je s-ata driver fout zijn ofzo naja ik probeert gewoon ff ":)

Verwijderd

Topicstarter
Maar waar zou het aan kunnen liggen drivers van sapphire?
Proc
vid kaart?
andere drivers?

Verwijderd

Topicstarter
Ben der achter hoop ik heb nu een ide schijf geistalleerd zonder bord driver dus allen windows + sapphire drivers en nu draait ie wel gewoon! :) ik hou jullie op de hoogte

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-04 10:11

Turkish

zhé germans

heb je al een keer een standaard ati driver geprobeerd?

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Topicstarter
Standaard drivers ook geprobeerd! van ati.com werken ook niet!

• NRGetic

NRGetic

Fanatic

dit gaat meer op een chatsessie lijken... ;)

Welke drivers gebruik je....? Omega, DMA...of originele drivers van cd, nieuwste ati catalyst drivers? Als je wilt dat anderen je beter kunnen helpen zou ik in je start post exact omschrijven wat je tot nu toe gedaan hebt. Je komt nu echt in de trial-and-error fase.

Turkish was me voor :P

[ Voor 7% gewijzigd door NRGetic op 12-01-2006 14:54 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Stroomvoorziening met pieken, overbelaste stopcontacten, overbelaste stroomvoorzieningen en onderbroken stroomvoorzieningen kunnen zorgen dat de computer instabiel wordt. Zorg ervoor dat u een stabiele, betrouwbare stroomtoevoer hebt voor de computer.
Ik mis voedingsspecs in de TS, het zou me helemaal niet verbazen als dat er iets mee te maken heeft.

Maar verder heeft NRGetic gelijk, dit begint idd veel te veel op slowchat te lijken. TS, we hebben niet voor niets een Hangen en Opstartproblemen troubleshooter - doorloop die en post je bevindingen van iedere stap hier, anders heeft dit topic weinig zin :o

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Nou goed ik denk dat ik het gevonden heb voeding is het niet want had gistren een cool CoolerMaster Real Power Voeding 450W voeding er op en nog maar ik denk dat het licht aan de SATA drivers want ik heb em nu op een ide gedraait en drivers van kaart gedaan en ik denk dat het nu weg is maar k hou jullie op de hoogte!

Verwijderd

Topicstarter
Heej nou gasten ik ben er achter hoor het zijn dus de nvidia drivers voor de sata schijf!

nu draait xp en de hele mik mak op de (oude) 80gb schijf en draait SUpper geen probleem zodra ik mijn sata schijf aansluit nog steeds niets maar als ik de sata drivers installeer dan is het mis dan doet iet het dus niet meer dus topic kan dicht met als oplossing:

Installer niet de Nvidia drivers: maar laat ze standaard dan werkt het ook

IK heb als bord een msi k8n neo4.

Dank voor u help allemaal:)

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

staat me wel bij dat je daar moet zorgen dat je de laatste versie moet hebben van het driverpakket versie 6.65 of hoger ofzo, download die anders eens van de nvidia site en post het resultaat!

Verwijderd

Topicstarter
Hij draait nu goed met gewoon standaard drivers en bench haal ik 4152 punten dus zit wel goed :) de games draaien ook allemaal goed

Bij de volgende install ga ik het proberen met nieuwe drivers van de site gedownload van msi dan zie ik wel verder hou jullie op de hoogte nog bedankt!
Pagina: 1