Hoe vervelend zijn 2 strepen van Trinitron ?

Pagina: 1
Acties:
  • 289 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil die 22" kopen van iiyama maar hoe irritant zijn die strepen ?
Of wen je er snel aan ?

Bij voorbaat dank Puntgaaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-05-2023
heb een 17" trinitron beeld sinds een paar jaar,
heb er nooit last van gehad
het valt bijna niet op alleen op wit scherm zie je het maar is verder niet irritant

gratis af te halen SUN ultra1 compleet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar heb je echt geen last van, de eerste week zul je je er wel een paar keer aan ergeren, het is gewoon ff wennen, maar het valt echt niet op ofzo.

}:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-09 16:02

Beaves

Usque ad Finem

Anders koop je een LG, die heeft ook een volledig vlakke beeldbuis, maar die heeft geen strepen omdat die buiten het beeld zijn gewerkt.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knutsel smurf
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-09 06:35

knutsel smurf

Grote Smurf zijn we er bijna ?

ik heb die 22" hier en ik heb er 10 min last van gehad en daarna nooit meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een 15inch Sony buisje (o.a.) (die heeft maar één lijntje). Ben het helemaal eens met eerdere reacties. FF wennen, maar het is kwalitatief zo'n goede buis dat ik niet anders meer zou willen. Reflecties zijn zoveel minder dan die brakke 17 inch Dell, dat ik eigenlijk liever naar die 15" Sony kijk dan naar die Dell. Ik wil een 17" Trinitron :'( !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet er bij de universiteit altijd tegenaan kijken... ik vind het (na 5 1/2 jaar nog steeds) VERSCHRIKKELIJK irritant. Thuis heb ik er met mijn diamondtron gelukkig geen last van (maar daar heb ik wel weer rare artifacten aan de rechterkant... alsof de dot pitch daar kleiner is of zo, heel wazig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stunter
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:04
Ik heb hier die 22 inch.
Heb totaal geen last van de lijnen.
Ik heb toen bij aanschaf het volgende gedaan.
Ga naar een winkel kijk of ze een 17”, 19” of 22” iiyama platte beeldbuis hebben staan.
Maak het bureaublad achtergrond wit. Dan zijn de lijnen zichtbaar en bepaal dan wat je er van vind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de reacties...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En als je het toch irri vind, dan kun je altijd nog je bureaublad wat aanpassen. Leuk themaatje ero pof zo. Alleen tegenover een kraakwitte achtergrond in een tekstverwerker valt het op. Tintje grijs of zo en dan moet je echt al gaan kijken waar ze staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gezien dat er nieuwe modellen van iiyama aankomen, waarbij dit is weggewerkt en die monitoren zijn zelfs nog iets goedkoper dan de monitoren met de diamondtron-buizen, ik heb alleen geen idee of er ook een 22" versie van komt, in ieder geval een 17 en 19", dat weet ik zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-12-2024

Rhy

Once a nerd; always a geek

ik gebruik nu al 3 jaar een 17" Sony OEM beeldbuis (Gateway 2000 Vivitron 17) en er schijnen inderdaad 2 horizontale streepies in te lopen :)
Die zie je echt na een week niet meer. Wat je wel ziet is een superstrakplat beeldje.
Na trinitron wil je nooit meer een bollebuis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koop gewoon een LG Flatron 795FT plus, super strak beeld en GEEN LIJNTJES :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben een zeikerd.
Streepjes zijn vervelend.
Dat weegt echter LANG NIET op tegen 't GENOT van een 22" beeldbuis.
Go for it.

Of ga er eerst lekker bij je monitordealer een dagje naar staren. Vinden ze vast niet erg.

[/edit]
Jezus je website man. Argh. Ik dacht dat ik wel ergens tegen kon. He he. Nou ja daar ben ik een zeikerd voor.
[/edit]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Laatst online: 15-09 14:15
Op m'n werk zit ik de hele dag achter een 21" Sony Trinitron, en thuis achter m'n Iiyama 22" Diamondtron en 17" Sony Triniton; allemaal schermpjes met die twee illustere draadjes, maar ik zie ze dus nooit en heb er dus nooit last van gehad. Ik zie ze alleen als ik er bewust naar kijk.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn pa heeft een vobis 15" en ik zelf heb een NEC 19".. verschil moet er wezen.. >:)

2 streepjes inderdaad wenne.. maar als je eenmaal bezig bent zie je ze niet meer (vooral niet tijdens gamen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:54

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Ik vind het totaal niet irritant. Werk nu al een paar jaar met Trinitron/DiamondTron beeldbuizen, maar je hebt er alleen last van als je er op let. Als je er niet naar kijkt, zie je ze TOTAAL niet dus heb je er ook geen last van ! :)

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stealth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-09 13:13
Je moet echt geen tekst achter zo'n streep hebbe jonge dan saat er echt zo'n dikke lijn over en kun je het niet meer lezen

Wat denk je zelf, dat ze een monitor maken die storend om naar te kijken en dat ze dan denken dat ze deze nog kunne verkope?

Asus A7V -=- Athlon 900@1200 - 2,2V

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu alleen de stars nog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gallus
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:56

Gallus

Cheesy

Ik heb een 17" Dell (Sony Trinitron) En ik heb echt helemaal geen problemen met die streepjes. Alleen in het begin is het een beetje vreemd "hee er lopen 2 streepjes over m'n scherm als ik goed kijk"

Die lijnen zijn zeker geen reden om hem niet aan te schaffen.

All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.

• BoNeZ99
  • Laatst online: 13-09 20:46
Ik heb zelf gekozen voor een monitor zonder hulplijnen (19" NEC AccuSync 95F), omdat ik ze persoonlijk zwaar iritant vind. Ik denk dat je gewoon in de winkel zal moeten kijken wat je er zelf van denkt.

• FoxzMan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-09 15:19
Een Samsung Syncmaster x00 IFT heeft ook geen lijntjes >:)

-

Verwijderd

Die strepen zijn dus niet iiritant, tenzij je de hele dag met je neus op je display zit en een lichte achtergrond hebt.

Het is mischien even wennen, maar irritant? neuh, ik vind van niet.

Overigens gebruik ik zelf een Compaq P1210 (22") met streepjes en ik zie ze nu (na twee weken) eigenlijk voor het eerst :)

• lexkam
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-01-2013
Ik vind die lijntjes (Damper Wires :? ) erg irritant, hoevaak ik al niet (tevergeefs natuurlijk) heb getracht die dingen weg te retoucheren (omdat ik dacht dat het krassen in de scan waren) wil ik niet meer weten. |:(

ok ik weet dat ze er zitten, maar af en toe ga ik weer de fout in en probeer ze "weg te stempelen" (Photoshoppers snappen me wel)
Soms zijn ze handig en kan je ze gebruiken als alternatieve rulers om iets uit te lijnen (tip van de dag ;) )

Verwijderd

Ik heb die IIYama ook (22 inch). Leuk via PC Prive gekocht voor 1200 pietermannetjes hihihi.

Totaal geen last van de lijntjes. Het is net als het geluid van een TL-buis: je ziet ze na een tijdje toch niet meer.

GO for it!

• mvds
  • Laatst online: 13-09 12:39

mvds

Totally awesome!

Op donderdag 13 september 2001 12:27 schreef Systeemprutser het volgende:
Het is net als het geluid van een TL-buis: je ziet ze na een tijdje toch niet meer.
Verrek, je hebt gelijk. Ik zie inderdaad dat geluid van de TL buizen niet. :P

• Bezulba
  • Laatst online: 21:20

Bezulba

Formerly known as Eendje

mooi toch zo is het net met die draadjes ;)

blup

• mvds
  • Laatst online: 13-09 12:39

mvds

Totally awesome!

Op donderdag 13 september 2001 12:59 schreef Werkeend het volgende:
mooi toch zo is het net met die draadjes ;)
Klopt wel ja, ik heb al 3 jaar een monitor met die draadjes, en ik hoor ze nooit. Geen last van hoor. ;)

• Smirnoff
  • Laatst online: 18:54
ik ben echt een zeikerd met dat soort dingen, en ik ergerde me alleen heel even in het begin aan en ddie lijntjes merk je na 1 dag al niet meer ;)

Verwijderd

Je moet echt geen tekst achter zo'n streep hebbe jonge dan saat er echt zo'n dikke lijn over en kun je het niet meer lezen
Dat is klinkklare onzin. Die lijntjes zijn dunner dan een halve pixel (op mijn VMP450). Je kan ze alleen maar zien op een helder witte of knalgele achtergrond. Knalgeel kijk je sowieso nooit naar, dan wordt je gek (ik haat de Norton installers) en op een witte achtergrond heb je er gewoon geen last van. Ik zit hier emt een overwegend wit IE scherm voor mijn bakkes, en ik zit op de lijnen te letten. Ik heb het venster nu zo versleept dat de plek waar ik typ recht onder zo'n lijn ligt. Ik (je) heb(t) er echt absoluut geen last van.

Het enige waar je er mogelijkerwijs last van zou kunnen hebben is in 3d wireframe werk, maar als het daar echt een probleem zou zijn zou Sony niet de grootste leverancier van professionele, grote monitoren zijn. Go figure...

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Je ziet ze alleen op wit een beetje, maar je went er vrij snel aan.. het beeld is verder gewoon mooi :)

Verwijderd

Ik heb die 22", je merkt het gewoon niet. Ja .. of je moet ze gaan zoeken.

• PsYgHo
  • Laatst online: 14-09 21:21
Op donderdag 13 september 2001 13:16 schreef Bnard het volgende:

[..]

Dat is klinkklare onzin. Die lijntjes zijn dunner dan een halve pixel (op mijn VMP450). Je kan ze alleen maar zien op een helder witte of knalgele achtergrond. Knalgeel kijk je sowieso nooit naar, dan wordt je gek (ik haat de Norton installers) en op een witte achtergrond heb je er gewoon geen last van. Ik zit hier emt een overwegend wit IE scherm voor mijn bakkes, en ik zit op de lijnen te letten. Ik heb het venster nu zo versleept dat de plek waar ik typ recht onder zo'n lijn ligt. Ik (je) heb(t) er echt absoluut geen last van.

Het enige waar je er mogelijkerwijs last van zou kunnen hebben is in 3d wireframe werk, maar als het daar echt een probleem zou zijn zou Sony niet de grootste leverancier van professionele, grote monitoren zijn. Go figure...
denk dat je iets beter moet lezen, daarna staat namelijk dat het niet zo is anders kunnen ze zon ding toch ook nooit meer verkopen!

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Verwijderd

Ik heb een Dell D1025HE, nooit last van de lijntjes.

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-09 10:04

duderuud

Sliden is koel

Ik heb de IIyama VMP 451 19" trinitron, en ik moet echt mijn best doen om ze te vinden!

Motor-Forum.nl

• sverzijl
  • Laatst online: 21:19
Ik dacht vroeger ook altijd dat ik me er enorm aan zou ergeren, maar ik werk nu al ruim een jaar met een 21" HP P1110 en alleen als ik naar de lijntjes ga zoeken zie ik, maar ik heb er zeker geen last van.

Verwijderd

Kheb hier de hp p1120 op het moment voor me, en je kunt ze zien, zelfs nog in het grijs van T.net, maar het stoort NIET!

Verwijderd

je merkt ze niet eens op.

• jesternl
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-05-2022

jesternl

MafiaScum

Hmmm ik zit net een weekje achter een Dell 17" P790, en ik had ze nog niet opgemerkt... Nu wel naturlijk, en met een beetje pech blijf ik ze nog zien ook :)

Arguing on the Internet is like competing in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.

Verwijderd

Werk zo'n 4 jaar met de streepjes, eigenlijk geen last van. Het is soms wel een handig om ze te gebruiken om eea uit te lijnen. 8-)

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Ik heb met een Sony Multiscan 15 SX gewerkt en die ragdunne lijntjes vallen scht niet op.
In het begin *wist* ik niet eens dat ze er waren.

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-09 19:25

Tags NL

Harmful or Harmless?

op werk hebben we een hoop IBM P70 Trinitron monitoren en het valt de meeste mensen niet eens op!

Was een keer op een afdeling en zei tegen een gebruiker van dat het een trinitron monitor was. Hij zo van oh ja, hoe kun je dat zien dan? Ik die lijntjes aanwijzen en sindsdien ergert die gast zich er bijna aan dat ik het gezegd heb :z(Hij had het nog nooit gezien :) )

https://powershellisfun.com

• Proxy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-03 23:25
Tja ik heb zelf een bolle buis (ahum), maar mijn vader heeft wel een vlak scherm. Ik zit vrij vaak achter zijn PC (niet letterlijk) en die lijntjes vallen me normaliter niet op, behalve als ik er op ga letten natuurlijk. En ze zijn, zoals eerder gezegd, wel duidelijk op een lichte achtergrond, maar zonder bril zie je het niet denk ik.

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09 16:24

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

vallen me niet meer op, pas als je erop gaat letten

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

op een witte achtergrond als je goed kijkt.. amar tijdens normaal gebruik zie je ze niet eens.

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-09 16:51
Heb m'n IIyama VMP450 nu al geruime tijd (2,5 jaar) en heb er absoluut geen last van.

Geef mij maar een Warsteiner.

• Abbadon
  • Laatst online: 15-09 14:15
Thuis en op m'n werk alleen maar Trini- en Diamondtron's, en nooit last van die lijntjes.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Freez
  • Laatst online: 27-08 09:10
ik heb een compaq met een trinitron beeldbuis, 2 minuten merk je het, daarna zie je het nooit meer. en merk je het dus ook niet tenzij je echt gaat zoeken

• Beurlap
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:17

Beurlap

Kak!

HEt is toch juist diamantron wat die horizontale lijntjes heeft? Ik heb een Iiyama vision master pro 410 (volgens mij diamantron, maar misschien vergis ik me wel) en daar zitten ook van die lijntjes.
Maar om ff op het onderwerp terug te komen: Die lijntjes zie je echt niet, alleen als je er echt op gaat letten met een witte achtergrond. En die LG's hebben idd geen lijntjes, maar die zijn wel weer duurder. Dus de keus is aan jou; Of minder uitgeven en 2 minuscule lijntjes in je beeld, of wat meer uitgeven en helemeel geen lijntjes in je beeld.

Verwijderd

Ik zal je 1 ding zeggen, die witte strepen van die aperture grille vindt ik dus ENORM irritant. Ik heb zelf zo'n 19" iiyama beelbuis, maar ik erger me elke dag weer aan die
f&*%ing strepen! Mijn volgende monitor wordt dus weer gewoon een shadow mask ("bolle") monitor!

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

Op donderdag 13 september 2001 20:46 schreef Genesis het volgende:
Ik zal je 1 ding zeggen, die witte strepen van die aperture grille vindt ik dus ENORM irritant. Ik heb zelf zo'n 19" iiyama beelbuis, maar ik erger me elke dag weer aan die
f&*%ing strepen! Mijn volgende monitor wordt dus weer gewoon een shadow mask ("bolle") monitor!
Er bestaan ook even vlakke shadowmask (Samsung) en vlakkere sleuvenmask (LG Flatron) monitoren zonder die lijntjes hoor. Vlak is dus geen argument dat specifiek is voor aperture grille buizen als diamondtron en trinitron.

• BoNeZ99
  • Laatst online: 13-09 20:46
Mijn NEC Accusync 95F heeft ook geen lijntjes maar wel 100% plat.

Verwijderd

is niet irritant. echt niet, ik zag altijd maar 1tje, maar nou je het zegt :)

• Mercarra
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:31
lg 795FT = een grote moire bende. Beetje een gaar scherm. Geen lijntjes, maar vaak mooie regenbogen...

Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 20 januari 2001 23:52 schreef Puntgaaf het volgende:
Of wen je er snel aan ?

Zo irritant dat ik een LG 915FT+ heb :)
Voor spellen boeit het niet, voor webdesign (flash, photoshop, html-souce bewerken) is het niet zo lekker met die lijntjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zo'n Vision Master Pro 452, maar vind die lijntjes maar een klein beetje irritant, wat ik me afvroeg (te lui om te zoeken :z:Z) Hoe komt het dat er van die lijntjes in zitten... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die lijntjes zijn dunne draadjes waaraan het rooster(soort gaas) is opgehangen voor de horizontale schijding van de pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 14 september 2001 10:02 schreef J.A.M.F. het volgende:
Die lijntjes zijn dunne draadjes waaraan het rooster(soort gaas) is opgehangen voor de horizontale schijding van de pixels.
Hoe komt het dat ik ze tijdens dos en tijdens games ni zie:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
  • Laatst online: 05-01 15:49
Op vrijdag 14 september 2001 10:41 schreef Lomu het volgende:

[..]

Hoe komt het dat ik ze tijdens dos en tijdens games ni zie:?
Hallow??? |:(

Mischien omdat in dos je scherm zwart is?
En in games zijn ze er ook, maar let je er dus niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 10us
  • Laatst online: 16-12-2020

10us

Quila

Op zaterdag 20 januari 2001 23:52 schreef Puntgaaf het volgende:
Of wen je er snel aan ?

Strepen :?

Welke strepen :?

Ze vallen dus niet op :)

Will work for food.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsYgHo
  • Laatst online: 14-09 21:21
Heb nu de sony cpd-g420 en op de witte achtergrond van het te posten bericht, moet ik ff zoeken voordat ik ze heb..

Heb ook het gevoel dat deze monitor ze onduidelijker zijn dan op mijn vorrige kapotte cpd-g400

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 14 september 2001 13:48 schreef Redje het volgende:

[..]

Hallow??? |:(

Mischien omdat in dos je scherm zwart is?
En in games zijn ze er ook, maar let je er dus niet op.
Ik had zelf ookal zo iets bed8, maar ik denk ik vraag het toch ff :) en van die gamez, ik let er ook maar niet meer op denk ik :)

• RelaXXinG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:16
Ik heb een Iiyamah VM Pro 410.

Nou die streepjes zie je echt niet meer als je de monitor een paar dagen hebt. Want toen ik dit topic las, dacht ik 'oojah ik heb van die streepjes op mijn monitor'.

let er bij monitors niet op of ze die 2 lijntjes hebben.
Pagina: 1