[Wireless Router] Low Signal Probleem D-Link DI-524

Pagina: 1
Acties:

• Ratticus
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13-01-2006
Ik krijg slechts very low singal strength als ik connecteer naar m'n AP. (D-Link DI-524)
mijn wireless kaarten zijn van SMC (pcmcia voor laptop en pci voor m'n vaste pc)
ik ontvang verbinding van geburen die een tiental meter van me wonen maar van m'n eigen router krijg ik maar low signal. Soms valt het gewoon uit
WPA-PKD encryptie gebruik ik.
de router kan 54Mbps aan en m'n andere kaarten 108Mbps.
dus normaal zou ik perfecte verbinding of toch een zeer degelijke moeten hebben.
Zelf ben ik nog maar een week aan het experimenteren ermee maar ken wel genoeg van netwerken.
Zijn er nog mensen die dit probleem (gehad) hebben en/of een oplossing weten ?

ter verduidelijking : er zijn geen muren/verdiepingen tussen of stalen of loden muren :D

I more like doors instead of windows, they are easier to open...

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-04 10:26

Barrycade

Through the...

Even op een andere channel proberen (zal waarschijnlijk standaard op 11 staan).

Ik had ook problemen (voornamelijk connect problemen) als mijn buren hun wifi aanhadden. Bleken op dezelfde channel te zitten.

• Ratticus
Nee ik heb de standaard van channel 6 naar channel 8 gezet. Naar mijn idee nog nt in gebruik daar.
Je meot toch opz elfde channelz itten als je AP he ? allé lijkt me toch logisch, totala geen idee waarom hij low signal geeft ? mss WEP proberen ? (minder secure)

iemand er ervaring hiermee heeft ? D-Link router slecht ?

[ Voor 11% gewijzigd door Ratticus op 12-01-2006 14:54 ]

• Ratticus
niemand die kan helpen ?

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:22
Er zijn al eerder topics geweest met problemen rond 108MBps kaartjes op een 54MBit. Probeer eens een 11Mbit of een 54MBit kaartje, waarschijnlijk lost dat je probleem op.