Toon posts:

Games starten niet goed op

Pagina: 1
Acties:
  • 131 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat het probleem aan mijn gfx kaart ligt (ati radeon 9800 pro) vandaar dat ik het hier post.

Als ik een spel opstart (ik heb dit probleem bij civ4, Rome:TW en Medieval:TW, verder heb ik er geen geïnstalleerd) moet ik op de muis blijven klikken, anders springt het spel terug naar de desktop. Ik kan dan onder in de taakbalk nog wel klikken om het spel weer op te brengen (en dan moet ik dus weer op de muis blijven klikken tot ik ook echt in het spel zit), dit werkt bij civ 4 en Rome maar bij Medieval gaat dit wat moeilijker. Ook crasht hij bij het laatste na elk gevecht, dus kan ik nog niet veel doen. Weet iemand waar dit aan ligt?

systeem:
athlon 3400+
1024mb ram
radeon 9800pro

• NRGetic
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-07-2024

NRGetic

Fanatic

je geeft zelf al aan dat het de vga kaart kan zijn...

dus..deinstalleren drivers, nieuwste drivers installeren, even een andere vga-kaart proberen etc lijkt me voor de hand liggen dat je dat eerst maar 's gaat doen.

I used to be schizophrenic, but we are okay now.

• Marck21
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-11-2011
Lijkt mij ook een goede start. Haal ook de uninstaller van de Ati-site, om je oude drivers echt goed te verwijderen. Vervolgens de nieuwste versie installeren natuurlijk.

Asus A7V880 | AthlonXP 2500+ | Sapphire 9800 PRO | 2x256MB Kingston HyperX & 2x512MB Twinmos SpeedPremium | 80 GB SATA | 160 + 80 GB IDE

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 03-08 11:08

Griffin

Is mythical

ook even je moederbord drivers updaten.
check ook even een ander spel. dus ik bedoel installeer even voor de test een ander spel.

Verwijderd

Topicstarter
Harstikke bedankt, na deze 2 dingen gedaan te hebben werkt alles weer. Het zal wel komen omdat ik SP2 er nog niet op had staan toen ik de drivers geïnstalleerd had.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal eerst even uitleggen waarom ik die extra topics had gemaakt, ik kon mijn oude topics niet meer vinden omdat ze van het bord afgepost waren en dacht op dat moment niet aan de zoekfunctie. Ik had in totaal 3 topics gemaakt. In de 3e werd ik door een mod doorverwezen naar mijn 2e waar ik toen dus heen ben gegaan en die andere werd geclosed. Mijn 2e werd vervolgens ook geclosed door een andere mod (lekker handig, maargoed kan gebeuren). Vandaar dat ik mijn bericht nu dus maar hier (in mijn eerste topic) post. Excuses voor het ongemak.

Nu hier het probleem:

Na enkele keren geformatteerd te hebben en op verschillende manieren de drivers geïnstalleerd te hebben blijft hetzelfde probleem terug komen. Namelijk, ik kan nog steeds niet zonder te blijven klikken spellen opstarten en vaak als ik er al in kom crashen ze na verloop van tijd (meestal in een laadscherm of iets dergelijks) weer terug naar windows. Ik heb ati gemailed en ondanks ik al verteld had dat ik al tig keren de drivers opnieuw geïnstalleerd heb krijg ik toch nog het advies om dit te doen. Ik heb dit probleem overigens een hele tijd geleden ook gehad en heb het toen weten op te lossen met wat advies van anderen, maar ben totaal vergeten hoe ik het ook alweer gedaan heb, en geloof me ik heb al heel wat zitten kloten om te zien of ik het probleem nog ergens kon vinden, maar helaas.

systeem:

ati radeon 9800 pro (hoogst waarschijnlijk zit hier mijn probleem)
amd athlon 3400+ 64
1024 mb ram
asus k8ne-deluxe mobo

Weet iemand hoe ik dit nogal irritante probleem kan oplossen?

Verwijderd

Topicstarter
Niemand? bij Ati weten ze het geloof ik ook al niet, het duurt ze heel lang om iedere keer maar weer te zeggen om iets te downloaden wat uberhaupt niet meer op hun site staat
Pagina: 1