[XP] Continu reboot na verhuizen hardware naar andere case*

Pagina: 1
Acties:

• re-enter
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05-04-2025
Heb onlangs nieuwe case gekocht (asus vento 3600) en heb alle hardware overgezet naar de nieuwe case. Probleem nu is, windows start niet meer op.

Met F8 alle opties afgelopen, maar hij blijft steeds op hetzelfde punt vastlopen en reboot.
Als ik veilige modus probeer, in de lijst van drivers die hij toont, geeft hij plots probleem, en vraagt of hij die driver moet gebruiken of niet, ongeacht de keuze -> reboot.

Ghost file terugzetten, van 2 maand geleden, of van bij initiele installatie helpt niet.

Nu mijn vraag, kan ik sys-prep doen, of variant, vanuit een andere pc op deze stukke windows, of is er nog een andere mogelijkheid.

Of ben ik ge-doom-d tot herinstallatie?

nie pleuie (Asus vento 3600 rood, zo mmmm)

Verwijderd

denk dat jij je hw niet goed heb terug gezet, of iets perongeluk kapot hebt gemaakt.....
En sysprep van een andere comp gaat niet werken, dit zal met windows Vista wel kunnen...

suc6

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-01 11:27

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

re-enter schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 13:25:
[...]

Met F8 alle opties afgelopen, maar hij blijft steeds op hetzelfde punt vastlopen en reboot.
Als ik veilige modus probeer, in de lijst van drivers die hij toont, geeft hij plots probleem, en vraagt of hij die driver moet gebruiken of niet, ongeacht de keuze -> reboot.
[...]
Ik begrijp niet helemaal goed wat je met "de lijst van drivers" bedoelt. Bedoel je daar het apparaatbeheer? Ook is het handig als je eventjes vertelt welke versie Windows je draait, omdat sommige oplossingen (de meesten) nou eenmaal versie gebonden zijn. :)

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Wat heb je allemaal al geprobeerd dan? Welke errors krijg je? Want als Windows zonder veranderingen aan software en hardware ineens niet meer werkt denk ik dat er wat hardware kapot is gegaan bij de verhuizing.....

Over welk OS heb je het overigens., dan zou ik dat even in de topictitel willen zetten. In Windows Operating Systems is dat namelijk verplicht :P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Tweeke
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Kijk goed of soldeerstukjes op de achterkant van het moederbord niet toevallig contact maken met de kast. Dat zou ook voor de instabiliteit/reboots kunnen zorgen namelijk.

The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one. George B. Shaw

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Volgens mij is je voeding te goedkoop, van welk merk is die?

• re-enter
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05-04-2025
probleem opgelost, lag niet aan voeding hoor (Enermax 485 Watt).

sorry, voor prefix in titel te vergeten, was win xp pro engels.

prob was: a347bus.sys
ff hd aan andere pc gelinkt, en driver ervan tussen gehaald.

is onderdeel van daemon-tools, kennelijk probleem met emulatie-drivers.
En zat ook in ghost-image, dus dat verhielp ook niet.

Had dvd-schrijver tijdelijk vervangen door dvd-speler (was ergens anders nodig), in combinatie met verhuis naar andere behuizing gaf da kennelijk probleem.

Ben al ferm content dat het in orde is (even gevreesd voor fuck't mobo)

nie pleuie (Asus vento 3600 rood, zo mmmm)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Zet ik nog even [XP] in de topictitel :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Nimoleda
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-03 08:35
dat klote deamon tools zit vaker te klieren op je pc, ik heb er zelf ook last van,

nu heb ik alchol120% dit werkt prima

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Ik moest onlangs een PC installeren, mijn eigen unattended XP CD'tje meegenomen, met daarop daemon tools.

De PC was een nForce4 met 3400+ en 1 GB, en kreeg een BSOD na de installatie.

Volgende CD'tje toch maar weer alleen drivers op zetten :Y)

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Pagina: 1