Toon posts:

Nvidia = Bedrog?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vroeger Diamond Drivers gehad voor mijn Viper V770 en daar was alles prima. Maar toen ik NVidia drivers begon te gebruiken begonnen de problemen pas bij sommige spellen. Het geluid word misvormd bij UT (alleen in D3D), en dat allemaal door die videodrivers. ik vind dit ook raar maar het is zo. Over Diamond ben ik ook niet tevreden, hier ff de uitleg: Tests in Q3 met High Quality op 800x600:
met Diamond Driver : 22 FPS!!!!!!!!!!
met Nvidia Driver: 36 FPS :-)

Wie weet welke drivers ik moet gebruiken en hoe ik van dat klote vals geluid bij UT afkom. Met die diamond drivers doet ie het goed, maar is ie veel te langzaam, en Nvidia = vals geluid. Wat moet ik doen??

systeem: luckystar mobo met k6-2 550 mhz, 128mb, sblive 1024

• charlie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-03 11:08

charlie

?*?

Kan een conflict zijn met je geluidskaart ook. Probeer eens met memory hole between 15 en 16Mb in te stellen. Dit heeft bij mij reeds het probleem opgelost.

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 19:00
Dat is inderdaad het nadeel van diamond, die hebben veranderingen aan het standaard design voor een tnt2 bord aangebracht. Dus kun je alleen hun drivers gebruiken.

Do as I say, don't do as I do.

Verwijderd

Op zondag 21 januari 2001 00:05 schreef Bart-01 het volgende:
Dat is inderdaad het nadeel van diamond, die hebben veranderingen aan het standaard design voor een tnt2 bord aangebracht. Dus kun je alleen hun drivers gebruiken.
bullshit ik heb viperv770 gehad en dat werkte perfect met de nvidia drivers

• DOCACE
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-11-2025

DOCACE

Whut's up

Kwam dit niet doordat een nvidia (detonater drivers) kaart en een sblive niet samen op een k6/2 moederbord konden werken.
Dit was met name in het begin een erg bekend probleem.

DOC.

DOC.

• d-Frag
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-07 10:26

d-Frag

74% completed

Op zondag 21 januari 2001 00:05 schreef Bart-01 het volgende:
Heeft het er niet mee te maken dat diamond al een tijdje gestopt is met nieuwe driver versies uitbrengen?
Ook kan ik me voorstellen dat ze wat voorzichtiger settings gebruiken, tenslotte noemt nVidia die dingen: reference drivers (die het gelukkig erg lekker doen i.s.m. mijn v770 bordje)

Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming, dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden. - Bhagavad Gita -

Verwijderd

Topicstarter
Jongens, allemaal bedankt voor jullie hulp maar het probleem is opgelost, het had te maken met de Nvidia drivers. Ik denk pak ff je oude drivers van Nvidia die ik een tijd geleden es op een cd heb gezet en toen meteen UT getest. Werkte perfect (heb juist een half uurtje gespeeld) en de FPS is hetzelfde als bij de andere drivers.
:)
Dus Nvidia Drivers zijn NIET compatible :?
Pagina: 1