Toon posts:

[Losse componenten] Waar mee beginnen?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 1.817 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ok, heb nu een vrij standaard home cinema setje, all in 1 zegmaar. Die heeft het een beetje begeven . . . kan hem wel laten repareren, maarja, dit is een goede gelegenheid om het gelijk goed aan te pakken.

Als je dus aan losse componenten gaat beginnen, wat heb ik dan allemaal nodig? Waarmee kan ik het beste beginnen?

Het hoeft zeker niet het beste van het beste te zijn, zeker omdat daar ook een prijskaartje aanvast hangt.

Alle tips / opmerkingen zijn welkom . . .

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:00

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Tsjah, waar moet je mee beginnen... De vraag is; wat heb je nu...? En wat is er kapot?

Als het een alles-in-een-setje is, zul je iig alles behalve de speakers sowieso moeten vervangen, anders heb je geen volledige bruikbaarheid. Erg veel keus heb je dan niet...

Wat heb je nodig: Tsjah, in iedergeval een versterker (evt. receiver) en een media speler. Dit laatste zal waarschijnlijk een dvdspeler worden, lijkt mij...

Verwijderd

Een goede receiver en speakers zijn erg belangrijk. Als je een setje hebt dan heb je waarschijnlijk ook kleine speakers. Deze kun je dan niet op een nieuwe receiver aansluiten. Dus ik denk dat als je iets nieuws wilt gaan kopen je eigenlijk alles tegelijk moet kopen (receiver, speakers en dvd speler)Hoe groot is het buget voor iets nieuws?

Wat ook belangrijk is om rekening mee tehouden is de ruimte, een lossen receiver en speakers nemen vaak meer ruimte in beslag dan een klein setje. Maar de kwaliteit is wel vele malen beter.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 13:25:
Een goede receiver en speakers zijn erg belangrijk. Als je een setje hebt dan heb je waarschijnlijk ook kleine speakers. Deze kun je dan niet op een nieuwe receiver aansluiten. Dus ik denk dat als je iets nieuws wilt gaan kopen je eigenlijk alles tegelijk moet kopen (receiver, speakers en dvd speler)Hoe groot is het buget voor iets nieuws?

Wat ook belangrijk is om rekening mee tehouden is de ruimte, een lossen receiver en speakers nemen vaak meer ruimte in beslag dan een klein setje. Maar de kwaliteit is wel vele malen beter.
Ok, ik heb dus een reciever, speakers en een dvd speler nodig . . . .

Ruimte is niet van belang, heb ruimte genoeg denk ik.

Foto's huidige indeling:
Afbeeldingslocatie: http://timversnel.nl/Foto's/Home%20Cinema/DSC01055.JPG

Afbeeldingslocatie: http://timversnel.nl/Foto's/Home%20Cinema/DSC01057.JPG

• robbert
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
Je kan natuurlijk ook zeggen dat je begint met stereo en later speakers er bij komt om naar meerkanaals te gaan. Je begint dan met een goede versterker (av receiver zal meer voor de hand liggen als je daadwerkelijk naar meerkanaals wilt), 2 speakers (welke je later eventueel naar de rears kan doen) en een cd of dvd speler.
Zo kun je het qua kosten een beetje spreiden waardoor je uiteindelijk betere spullen hebt (tenzij geld geen probleem is dan kun je natuurlijk in eens een mooie set kopen).

Ik was zo begonnen met 2 B&W 602s3 speakers op mijn oude pioneer receivertje. Later had ik daar een denon 2805 bijgekocht. Daarna een B&W lcr60s3 center speaker en weer wat later een setje B&W 601s1 voor de rears. Zo heb ik als student toch een vrij leuke set er staan. ;) Projector en sub staan op de planning mocht ik ooit een grotere kamer krijgen.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, je hebt het nu over een versterker, en een av receiver. Heb ik een van die twee nodig, of beide?Alvast mijn excuses voor de misschien wat domme vragen, ik ben echt een n00b op dit gebied.

Verwijderd

Ik weet niet precies welke speakers je nu hebt, ze lijken wel redelijk qua vermogen, maar daar kan ik via de foto's niets van zeggen. Wat belangrijk is dat de speakers en de versterker / receiver qua vermogen bij elkaar passen, zodat je niet de speakers opblaast. Daar zou je dus even naar moeten kijken. Mochten de front speakers voldoende vermogen aan kunnen dan hoef je op dit moment alleen maar een receiver en dvd te kopen.

De prijs van een goedkope dvd speler kan het probleem niet zijn.. een vaag onbekend merk kost zo rond de 50 euro. Dus dan ligt het helemaal aan je buget voor de receiver.

• robbert
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 13:35:
Hmm, je hebt het nu over een versterker, en een av receiver. Heb ik een van die twee nodig, of beide?Alvast mijn excuses voor de misschien wat domme vragen, ik ben echt een n00b op dit gebied.
Een av receiver is eigenlijk een apparaat met meerdere functies in een. Hij kan geluid omzetten naar meerdere kanalen en er zit een versterker in welke dit weer versterkt (en afhankelijk van wat voor een soort/type kan hij nog meer dingen).
Je kan daarnaast ook een geintegreerde versterker kopen, deze kunnen slechts stereo geluid versterken en missen een heleboel mogelijkheden. Daarnaast heb je bij zo'n versterker voor het zelfde geld wel een hele betere kwaliteit.
Daarnaast kun je ook nog losse voor (ook voor meerkanaals, vaak processors genoemd dan) en eindversterkers kopen, maar dat wordt al snel een erg dure grap.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 13:39:
Ik weet niet precies welke speakers je nu hebt, ze lijken wel redelijk qua vermogen, maar daar kan ik via de foto's niets van zeggen. Wat belangrijk is dat de speakers en de versterker / receiver qua vermogen bij elkaar passen, zodat je niet de speakers opblaast. Daar zou je dus even naar moeten kijken. Mochten de front speakers voldoende vermogen aan kunnen dan hoef je op dit moment alleen maar een receiver en dvd te kopen.

De prijs van een goedkope dvd speler kan het probleem niet zijn.. een vaag onbekend merk kost zo rond de 50 euro. Dus dan ligt het helemaal aan je buget voor de receiver.
Specs van huidige set:
Afbeeldingslocatie: http://timversnel.nl/Foto's/Home%20Cinema/Cinema%20Set.JPG

• robbert
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 13:39:
Ik weet niet precies welke speakers je nu hebt, ze lijken wel redelijk qua vermogen, maar daar kan ik via de foto's niets van zeggen. Wat belangrijk is dat de speakers en de versterker / receiver qua vermogen bij elkaar passen, zodat je niet de speakers opblaast.
Als je versterking te veel vermogen heeft valt het allemaal wel mee. Je moet alleen uitkijken dat je het ding niet te ver opendraait. Het wordt pas een probleem als je versterking te weinig vermogen heeft, dan gaat het allemaal clippen als de pest en dat is niet te best voor je luidsprekers.

[ Voor 5% gewijzigd door robbert op 12-01-2006 13:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
Kwam net dit tegen:

Onkyo TX-SR 303 receiver
Onkyo DV-SP 303 dvd-speler

Samen voor €399. Daar zou ik dus mijn huidige speakers op aan kunnen sluiten, en later eventueel voor andere speakers kijken.

Maar dan natuurlijk de vraag: is die set "redelijk" om mee te beginnen? Ik denk dat de kwaliteit sowieso beter zal zijn dan het huidige spul . . . of zal dat meevallen?

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Verwijderd schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 13:52:
Kwam net dit tegen:

Onkyo TX-SR 303 receiver
Onkyo DV-SP 303 dvd-speler

Samen voor €399. Daar zou ik dus mijn huidige speakers op aan kunnen sluiten, en later eventueel voor andere speakers kijken.

Maar dan natuurlijk de vraag: is die set "redelijk" om mee te beginnen? Ik denk dat de kwaliteit sowieso beter zal zijn dan het huidige spul . . . of zal dat meevallen?
Yepz, ziet er leuk uit... Enige wat je kunt doen is een paar van dat soort setjes gaan beluisteren en vergelijken.

Verwijderd

Onkyo is goed spul. Maar je kan denk ik het beste eerst eens gaan luisteren in een goede audiozaak. En dan kies je de combinatie van dvdspeler/versterker+speakers die jou het beste bevalt. Vervolgens ga je die natuurlijk niet in 1 keer aanschaffen :)

Verwijderd

Goed, ik heb tegenwoordig maar één belangrijk advies: Let op dat je een systeem afstelt op de toekomst, want je wilt hem natuurlijk langer gebruiken dan één of twee jaar. Wat dat betreft is het heel handig om te zien of je componenten kan kopen met een HDMI aansluiting.

Want in de niet al te lange toekomst komen er meer,- en meer apparaten met zo'n aansluiting. Denk bv. aan HD-DVD en/of Blue-Ray of een mooie HD-TV. Je wilt niet speciaal voor de beeldkwaliteit van die apparaten weer een nwe receiver moeten gaan kopen.

Tip: Kijk bij een HDMI-aansluiting ook of er een repeater-functie bij zit/mogelijk is.

Wat bovenstaande betreft ben ik op dit moment gecharmeerd van Denon receivers. Veel van hun componenten hebben deze HDMI ingangen/uitgangen. Daarnaast hebben de meeste receivers ook opscaling van (S)Video naar naar Component of HDMI en zelfs gewoon video --> Svideo of component en vise versa.

Daarnaast zijn ze zeer zeker waar voor je geld, als je vergelijkt wat je ervoor terug krijgt. Je budget is niet al te groot, maar kijk toch eens naar deze serie componenten. Ze zijn wel duurder dan je voor ogen hebt wss, maar je zit in ieder geval een aantal jaren goed met deze dingen: En op die manier spaar je je weer (toekomstig) geld uit.

EDIT: In maart komt er een nwe receiver uit die nu bv. de prijs/kwaliteitverhoudings-prijs heeft gewonnen op de CES 2006: klik

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2006 14:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
@ hierboven:

Dat is dus echt teveel van het goede. Ik wil gewoon af en toe een filmpje kijken, en daarbij een leuk geluidje hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, heb nu de volgende receiver gezien:

Marantz SR4500

Is die kwalitatief beter dan de Onkyo, of ontloopt dat elkaar niet veel?

EDIT: sorry, dubbelpost, niet gezien dat ik laatste reply had . . .

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2006 16:00 ]

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Dat ontloopt elkaar niet veel... Merken als Denon, Marantz, Onkyo, Yamaha, HarmanKardon etc. zijn allemaal zo'n beetje vergelijkbaar... Daarom dus het advies: ga luisteren :P

• robbert
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 15:59:
Hmm, heb nu de volgende receiver gezien:

Marantz SR4500

Is die kwalitatief beter dan de Onkyo, of ontloopt dat elkaar niet veel?

EDIT: sorry, dubbelpost, niet gezien dat ik laatste reply had . . .
Het zijn bijde goede merken maar er zit nogal (groter dan ik verwachte iig) een verschil tussen het geluid van onkyo en marantz. Ik zou zeker eens gaan luisteren, mocht je geen verschil horen dan zou ik gaan voor de gene met de handigste features en beste reviews.

Verwijderd

Bij de goede speaker en componenten merken kan je geen miskoop begaan. Ze maken geen van allen slecht spul. Je keus bestaat dus vooral uit het kiezen van datgene wat jij het mooiste vind klinken.

Verwijderd

Topicstarter
What about . . .

Yamaha AV-PACK 105?

Specs enzo:
http://www.redcoon.nl/red...=vergelijk&productId=5885

Verwijderd

Ga naar de winkel en ga luisteren.

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:00
Verwijderd schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 14:11:
Goed, ik heb tegenwoordig maar één belangrijk advies: Let op dat je een systeem afstelt op de toekomst, want je wilt hem natuurlijk langer gebruiken dan één of twee jaar. Wat dat betreft is het heel handig om te zien of je componenten kan kopen met een HDMI aansluiting.

Want in de niet al te lange toekomst komen er meer,- en meer apparaten met zo'n aansluiting. Denk bv. aan HD-DVD en/of Blue-Ray of een mooie HD-TV. Je wilt niet speciaal voor de beeldkwaliteit van die apparaten weer een nwe receiver moeten gaan kopen.

Tip: Kijk bij een HDMI-aansluiting ook of er een repeater-functie bij zit/mogelijk is.

Wat bovenstaande betreft ben ik op dit moment gecharmeerd van Denon receivers. Veel van hun componenten hebben deze HDMI ingangen/uitgangen. Daarnaast hebben de meeste receivers ook opscaling van (S)Video naar naar Component of HDMI en zelfs gewoon video --> Svideo of component en vise versa.

Daarnaast zijn ze zeer zeker waar voor je geld, als je vergelijkt wat je ervoor terug krijgt. Je budget is niet al te groot, maar kijk toch eens naar deze serie componenten. Ze zijn wel duurder dan je voor ogen hebt wss, maar je zit in ieder geval een aantal jaren goed met deze dingen: En op die manier spaar je je weer (toekomstig) geld uit.

EDIT: In maart komt er een nwe receiver uit die nu bv. de prijs/kwaliteitverhoudings-prijs heeft gewonnen op de CES 2006: klik
Er komen binnenkort ook een boel video switches uit die hdmi/dvi/comp etc bieden. Rotel komt bv met de rve 1070 (hdmi upscaling tot 1080p). Dus dat hdmi niet op je receiver zit hoeft niet direct een nadeel te zijn of je moet met ruimte gebrek te maken hebben :)

En vaak is een directe kabel van dvdspelert naar bv tv genoeg?

[ Voor 3% gewijzigd door lowfi op 12-01-2006 19:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga over 10 minuten weg . . . naar wat winkels toe :>

• Barry|IA
  • Laatst online: 23-06-2022
Verwijderd schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 19:14:
[...]

Ik ga over 10 minuten weg . . . naar wat winkels toe :>
En? Nog wat leuks gezien/gehoord? :)

Jouw huidige frontluidsprekers zou je tijdelijk nog als rears kunnen gebruiken. Ik weet niet in welke prijsklasse jij zit te denken, maar ga eens luisteren naar een stel knappe zuilluidsprekers. Bijvoorbeeld de Kef Q5, die worden ook regelmatig 2e hands aangeboden. Persoonlijk raadt ik jou Tannoy luidsprekers aan, met het ''Dual Conetric'' systeem. Deze luidsprekers gaan zeer laag en klinken over het algemeen erg lekker. Nieuw zijn ze niet te betalen, maar 2e hands is er al een set te vinden voor 200 Euro.

Een stereo versterker heb je (nog) niet nodig. De verschillen tussen een receiver en een stereo versterker zijn wel aanwezig, maar érg miniem. Neem het liefst wel een receiver met pre-out's, zodat je hier later eventueel nog een andere eindversterker op aan kunt sluiten, om tóch naar het ''ultieme geluid'' te streven.

De DVD-speler hoeft niet belachelijk duur te zijn. Een nette speler met een component uitgang kost je nog geen 100 Euro. Alleen als het ''matchen'' met de receiver (qua design en merk) jou aanspreekt ben je waarschijnlijk meer geld kwijt.

Merken die absoluut de moeite waard zijn om te beluisteren: Denon, Onkyo, Marantz, Harman / Kardon, Pioneer, Jamo, NAD, en vast nog veel meer maar daar kan ik even niet op komen :) Sony, Philips en JVC zou ik persoonlijk links laten liggen. Deze merken bieden stukken minder kwaliteit en mogelijkheden, in de lagere prijsklasse. Er zijn natuurlijk uitzonderingen, bijvoorbeeld de QS- en de ES-serie van Sony. Maar die zijn over het algemeen wat duurder.

Succes :)

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Verwijderd

Topicstarter
Gisteren helaas niet gegaan, toen ik hier klaar was met mijn bezigheden, waren de winkels al bijna dicht.

Ik ga zo even naar R'dam, even naar de media markt, correct enz. enz.

Ik zag bij Correct het volgende (koopjeskelder):
Marantz SR-5500 7X90W/RDS/LS-AB/MULTI-SOURCE/MULTI ROOM => €299

Dat is toch geen geld? 8)7

• Barry|IA
Dat is inderdaad geen geld voor een SR-5500. Het voordeel van deze receiver is dat 'íe pre-out's heeft. Als ik jou was zou ik snel even kijken, ik dacht dat ze 'em alleen nog in het zilver hadden staan.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Verwijderd

Topicstarter
Ok, net terug van de speurtocht.

De Yamaha set viel al gelijk af, geluid vond ik niet mooi. Er stond bij de Mediamarkt een Denon set, dat kwam al in de buurt . . .

Toen naar Modern in Schiedam gegaan, en daar stond een Harman Kardon set voor €799. Een prachtige set imho. Erg mooi, vol geluid, en 6.1, dus ook een rear-center speaker :9

Kan de set alleen niet op de website vinden, dus kan geen specs posten hier . . . :(

EDIT:
Volgens mij is het de "Harman Kardon CinePower"

EDIT 2:
Nee, toch niet, die is 5.1 Toch lijkt hij er wel op, zelfde soort speakers en zelfde soort subwoofer . . .

Afbeeldingslocatie: http://img.clubic.com/photo/00128751.jpg

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2006 16:00 . Reden: typo ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 15:52:
[...]
Toen naar Modern in Schiedam gegaan, en daar stond een Harman Kardon set voor €799. Een prachtige set imho. Erg mooi, vol geluid, en 6.1, dus ook een rear-center speaker :9

Kan de set alleen niet op de website vinden, dus kan geen specs posten hier . . . :(
Welk typenummer betrof het ?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2006 15:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 15:54:
[...]

Welk typenummer betrof het ?
Zie mijn vorige post . . . Vriend van me ging ook mee, wil dezelfde set kopen . . . hij heeft wat gegevens opgeschreven . . . zal vragen of ie ze post hier ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 15:58:
[...]

Zie mijn vorige post . . . Vriend van me ging ook mee, wil dezelfde set kopen . . . hij heeft wat gegevens opgeschreven . . . zal vragen of ie ze post hier ;)
Wellicht een AVR xxxx, met een DVD 20/21 combinatie, die zie je idd vaker staan voor een vergelijkbare prijs.

Maar ik ben het roerend met je eens dat HK erg mooi warm geluid geeft. Daarom heb ik nu al een flink aantal jaar alleen maar HK receivers/versterkers gekocht, en dat naar alle tevredenheid :)

Wat dat betreft zou je er imo geen slechte keus aan hebben.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2006 16:06 ]

Verwijderd

Rear-center speaker? Als in we verzinnen het er zelf bij, want dit wordt niet zo opgenomen? Lijkt me inderdaad een zinvolle investering! :+

Verwijderd

Topicstarter
Ok, het is het volgende:

# Harman Kardon AVR 135
# Harman Kardon DVD 22
# Harman Kardon HKTS 8

Althans, van de receiver en dvd speler wist ie t typenummer nog 100% zeker, van de speaker set niet, maar dat kan bijna niet missen.

Het moet wel die set zijn, de Harman Kardon Cinesound.

EDIT:
Op site van Harman Kardon noemen ze het de "CP15"

Afbeeldingslocatie: http://www.harmankardon.com/images/product_large/CP15.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2006 16:15 ]

• Barry|IA
Verwijderd schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 15:52:
Ok, net terug van de speurtocht.

De Yamaha set viel al gelijk af, geluid vond ik niet mooi. Er stond bij de Mediamarkt een Denon set, dat kwam al in de buurt . . .

EDIT:
Volgens mij is het de "Harman Kardon CinePower"

EDIT 2:
Nee, toch niet, die is 5.1 Toch lijkt hij er wel op, zelfde soort speakers en zelfde soort subwoofer . . .

[afbeelding]
Zoals ik eerder al aangaf, ben je als je ook muziek draait wellicht beter af wanneer je meer uitgeeft voor luidsprekers en minder voor de receiver/dvd.

Verwijderd

Of je koopt eerst 2 zuiltjes + receiver + dvd speler en gebruikt je oude fronts tijdelijk als rears. Lijkt me een goede oplossing :)

• Barry|IA
Verwijderd schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 18:03:
Of je koopt eerst 2 zuiltjes + receiver + dvd speler en gebruikt je oude fronts tijdelijk als rears. Lijkt me een goede oplossing :)
Zei ik ook al. Lijkt mij ook de beste oplossing.

Verwijderd

Topicstarter
Jullie vergeten volgens mij iets . . . ik hoef níet het beste van het beste te hebben. Die set van Harman Kardon klinkt echt al 100 x beter dan mn huidige set.

Bedankt voor alle tips anyway, ik ga zsm die set halen 8)

• Redheinz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-02 18:23
Niet een slecht setje hoor, maar wedden dat je over een jaar (bijvoorbeeld) je speakers gaat vervangen?
Doe rustig aan. Verdiep je er een tijdje in. Anders is die hele bende over een jaar weer de deur uit.
Probeer te bedenken waar je heen wilt over een jaar of 2 jaar. En doe je aankopen dienovereenkomstig.
Die aanbieding is er over 2 maanden ook nog wel (of iets gelijkwaardigs).

Succes!

Zin.

• lowfi
  • Laatst online: 07:00
Verwijderd schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 16:09:
Rear-center speaker? Als in we verzinnen het er zelf bij, want dit wordt niet zo opgenomen? Lijkt me inderdaad een zinvolle investering! :+
Dolby Digital EX en DTS ES is dat maar komen volgens mij nog niet echt veel films op uit...

Verwijderd

Topicstarter
Redheinz schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 19:27:
Niet een slecht setje hoor, maar wedden dat je over een jaar (bijvoorbeeld) je speakers gaat vervangen?
Doe rustig aan. Verdiep je er een tijdje in. Anders is die hele bende over een jaar weer de deur uit.
Probeer te bedenken waar je heen wilt over een jaar of 2 jaar. En doe je aankopen dienovereenkomstig.
Die aanbieding is er over 2 maanden ook nog wel (of iets gelijkwaardigs).

Succes!
Mwah, misschien vervang ik ze ooit wel eens ja, maar voorlopig voldoet dit setje aan al mijn wensen, ook op de wat langere termijn . . . . ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 18:34:
Jullie vergeten volgens mij iets . . . ik hoef níet het beste van het beste te hebben. Die set van Harman Kardon klinkt echt al 100 x beter dan mn huidige set.

Bedankt voor alle tips anyway, ik ga zsm die set halen 8)
Maar wel het beste voor je geld ;). Als je veel muziek luistert kan je beter 2 goede front speakers halen en voor films je oude sub+rears gebruiken. Als je veel films kijkt kan je het beste die H&K surround speaker set halen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 19:55:
[...]

Maar wel het beste voor je geld ;). Als je veel muziek luistert kan je beter 2 goede front speakers halen en voor films je oude sub+rears gebruiken. Als je veel films kijkt kan je het beste die H&K surround speaker set halen.
Tweede dus. Muziek luister ik op mn PC, en heb genoeg aan mn 2.1 setje hier . . . Bovendien hangt mn TV aan de andere kant van de kamer.

Die set wordt dus echt puur voor het kijken van films, dus ben blij om te horen dat ik dan het beste die H&K set kan halen ;)

• Redheinz
  • Laatst online: 14-02 18:23
Als ik jou was zou ik proberen een referentiekader te krijgen. Je hebt nu een paar 'setjes' beluisterd. 1 winkel heeft een op het oog leuke aanbieding. Hop scoren (binnen 2 dagen besloten?). Probeer nog even te luisteren naar een (paar) dikke set(s).
Strakke sub (bijv. dikke Velodyne ofzo, geen HK/Pio crap ofzo, excuse le mot)
Mooie speakers: bijv. B&W nautilus of 7-serie)
Dikke amp: bijv. Denon AVC-1XV
Mooie DVD-speler: Denon 3910 bijvoorbeeld.
Allemaal voorbeelden, maar je begrijpt de hint hopelijk. Luister nog eens naar een hoger niveau, dan kan je volgens mij pas beslissen of je met het aangebodene tevreden kan zijn. ik heb het idee dat je je wat aan laat smeren met een 'mooie' aanbieding (al is het geen crap hoor).

Zin.

Verwijderd

Jij overschreid zijn budget nu wel even enorm. Die speakers kosten al meer dan wat hij nu heeft uitgezocht. 8)7

Maar het advies om eerst eens verder te kijken is wel goed.
Ga meer eens naar een goede hifi/audiozaak :)

• Sleepie
  • Laatst online: 08:42
Ik denk ook al boven je budget, maar dit is op zich ook wel een aardige aanbieding ;
http://www.hobo.nl/webwin...8ee90390cda8a645e64eb7763

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vele winkels gevraagd:

Is er voor dat geld (€799) een betere set leverbaar? Antwoord: nee

Jullie zeggen hetzeldfe, althans, dat maak ik op uit de reacties, dus mijn keuze is gemaakt. Meer dan dat ga ik er écht niet aan uitgeven . . .

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2006 21:25 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 21:25:
Ik heb vele winkels gevraagd:

Jullie zeggen hetzeldfe, althans, dat maak ik op uit de reacties, dus mijn keuze is gemaakt. Meer dan dat ga ik er écht niet aan uitgeven . . .
Dat antwoord "nee" slaat werkelijk nergens op. Er bestaat immers geen "de beste" set. Het is puur persoonlijk. Ik zou echt het advies van Barry en mij opvolgen: koop 2 goede front speakers + receiver en dvd speler. Achter speakers zijn niet zo belangrijk en je sub is toch alleen maar voor films nodig.

En het hoeft echt niet meer te kosten dan 799.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2006 00:46 ]

Verwijderd

Ik zal ook even op dit topic reageren.
Ik ben die vriend die met Allstar is meegeweest. En ik kan je vertellen, als je bij de Correct binnenloopt als 19 jarig studentje, dan wordt je niet serieus genomen. Die mensen die daar werken wensen ons gewoon niks te verkopen ofzo. Ik begrijp het ook niet.

Als ik luister naar die super sets, met B&W speakers en marantz/denon spullen, dan moet ik gewoon huilen om de prijs, dat is voor mij (en dan spreek ik denk ik ook voor Allstar) de komende 5 tot 10 jaar niet te betalen. En we horen het verschil zeker ;) Helaas zien we het verschil in prijs dus ook :(

Het is misschien inderdaad verstandig wat langer rond te kijken. Ik zelf kijk dan al een tijdje rond, en kan concluderen dat je gewoon veel flappen moet neertellen voor een nette set. Als ik dan ga kijken naar de 'budget' setjes, dan moet ik toegeven dat die H/K set toch erg netjes is. (BTW, ik heb nog helemaal niks, ja een 50 euro aiwa mini setje :P)
Die 700 - 800 euro is voor mij ook echt de max. Ik heb daarnaast namelijk ook nog een televisie nodig. Iemand nog suggesties? (Is het nog aan te raden om aan een beeldbuis te beginnen?)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2006 00:58 ]

• Cougar
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-02 20:59
Voor films is dat setje idd wel ok, maar denk dat je er na een tijdje spijt van gaat krijgen. Spaar liever even door en koop echt wat moois :).

Verwijderd

Hmmmm, sparen.... moeilijk :P

Maar ik begrijp waar jullie op doelen, en ik ben inderdaad bang om 'slachtoffer' van een te snelle keus te worden. Ik zal er nog eens goed over nadenken.

Trouwens nog een vraagje: Ik heb maar een kleine kamer (ongeveer 3 bij 4 meter ofzo, waarschijnlijk nog minder) Zijn 2 zuiltjes als front speakers dan niet een beetje overkill? Ik weet namelijk niet goed waar ik naar moet kijken. Ik zat nu een beetje te zoeken op zogenaamd "bookshelf" formaat.

[ Voor 120% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2006 01:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
Cougar schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 01:05:
Voor films is dat setje idd wel ok, maar denk dat je er na een tijdje spijt van gaat krijgen. Spaar liever even door en koop echt wat moois :).
Mja, sparen, leuk: maar ben even werkloos :+

Nee, ik heb de beslissing echt al genomen, ik koop nu een budget set, mocht ik later ooit wat verder willen, dan ga ik bijv. de speakers vervangen. De receiver + dvd speler zijn goeg genoeg volgens mij, die gaan wel wat langer mee. Die speaker set verpats ik dan wel weer.

• ratsja
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09-2023

ratsja

bi polair

Verwijderd schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 09:18:
[...]

Mja, sparen, leuk: maar ben even werkloos :+

Nee, ik heb de beslissing echt al genomen, ik koop nu een budget set, mocht ik later ooit wat verder willen, dan ga ik bijv. de speakers vervangen. De receiver + dvd speler zijn goeg genoeg volgens mij, die gaan wel wat langer mee. Die speaker set verpats ik dan wel weer.
Je kan ook bij de goede speciaal zaken 2e hands kopen, kijk daar eens rond

• Barry|IA
Ik ben zelf niet van mening dat Allstar nóg meer geld op moet sparen voor een leuke HT/Hifi set. Er zijn mensen die altijd beter willen en daar bakken met geld voor over hebben, maar Allstar heeft zijn budget al samengesteld en vraagt zich nu alleen af wat het beste setje is voor dat geld.

799 Euro is niet niks voor een leuke set, daar kun je écht wel iets moois van kopen. Ga eens serieus kijken en luisteren naar de Marantz SR-5500! Deze receiver biedt zó ontzettend veel kwaliteit en (toekomst) mogelijkheden voor het geld! Het enige nadeel is dat je bijna gebonden bent aan een Marantz DVD-speler, behalve als de intergratie van het design je niks uitmaakt.

Er vanuitgaande dat je de componenten nieuw koopt en de DVD speler ook van Marantz, kom ik op het volgende kostenplaatje:

Marantz SR-5500: €299,-
Marantz DVD4400: €185,-

Dan heb je nog zo'n €215,- over voor 2 nieuwe frontluidsprekers. Dan kom ik weer terug op Tannoy ;) Kijk eens of je ergens naar de 609 kunt luisteren en vertel mij dan welke luidsprekers beter klinken onder de €200,-. De 609 is via marktplaats zelfs te krijgen voor €100! Je hebt de mogelijkheid dus nog om ook een paar 609's te kopen als rearluidsprekers.

Ga luisteren en ontdek dat fullrange luidsprekers altijd beter klinken dan sub/sat-systemen :)

• ratsja
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09-2023

ratsja

bi polair

Barry|IA schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 14:40:
Ik ben zelf niet van mening dat Allstar nóg meer geld op moet sparen voor een leuke HT/Hifi set. Er zijn mensen die altijd beter willen en daar bakken met geld voor over hebben, maar Allstar heeft zijn budget al samengesteld en vraagt zich nu alleen af wat het beste setje is voor dat geld.

799 Euro is niet niks voor een leuke set, daar kun je écht wel iets moois van kopen. Ga eens serieus kijken en luisteren naar de Marantz SR-5500! Deze receiver biedt zó ontzettend veel kwaliteit en (toekomst) mogelijkheden voor het geld! Het enige nadeel is dat je bijna gebonden bent aan een Marantz DVD-speler, behalve als de intergratie van het design je niks uitmaakt.

Er vanuitgaande dat je de componenten nieuw koopt en de DVD speler ook van Marantz, kom ik op het volgende kostenplaatje:

Marantz SR-5500: €299,-
Marantz DVD4400: €185,-

Dan heb je nog zo'n €215,- over voor 2 nieuwe frontluidsprekers. Dan kom ik weer terug op Tannoy ;) Kijk eens of je ergens naar de 609 kunt luisteren en vertel mij dan welke luidsprekers beter klinken onder de €200,-. De 609 is via marktplaats zelfs te krijgen voor €100! Je hebt de mogelijkheid dus nog om ook een paar 609's te kopen als rearluidsprekers.

Ga luisteren en ontdek dat fullrange luidsprekers altijd beter klinken dan sub/sat-systemen :)

De kabels komen er ook nog overheen !!

• Barry|IA
ratsja schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 14:46:
De kabels komen er ook nog overheen !!
Ik dacht al dat iemand dat zou zeggen :P

Gezien Allstar al een 5.1 set had kan hij zijn huidige kabels gewoon gebruiken. Hij heeft uiteraard nog een optische kabel nodig om de receiver met de DVD-speler te verbinden, maar dat zijn de kosten niet. Voor 5 Euro heb je al een degelijke optische kabel.

Verwijderd

Topicstarter
Barry|IA schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 14:55:
[...]

Ik dacht al dat iemand dat zou zeggen :P

Gezien Allstar al een 5.1 set had kan hij zijn huidige kabels gewoon gebruiken. Hij heeft uiteraard nog een optische kabel nodig om de receiver met de DVD-speler te verbinden, maar dat zijn de kosten niet. Voor 5 Euro heb je al een degelijke optische kabel.
Die dropveters wil ik niet meer :+ ;)

• m_a_rnix
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-03-2025
Dat maakt voor digitaal en al helemaal voor optisch toch geen zak uit? Ik kan me nog voorstellen dat coax kan storen door interferentie en zo (magneten ernaast, weet ik veel), maar voor licht kan dat toch al helemaal niet gelden? Als je een optische kabel wil verlengen kan je er een koppelstukje tussendoen, maar als ik ze minder dan 5 millimeter van elkaar houd wordt het signaal ook zonder (hoorbaar) kwaliteitsverlies doorgegeven. Nullen en eenen blijven gewoon nullen en eenen hoor, ook in een 'dropveter'.

Verwijderd

Topicstarter
Zijn Jama luidsprekers lief? Gaat om volgende set:

-2 x E430
-2 x E410
-1 x center (weet geen type nr)

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:07

voodooless

Sound is no voodoo!

Een optische kabel kan ook door magnetische beinvloed worden volgens de natuurkunde. Kans is echter klein met de op aarde aanwezige machneetvelden ;) Optisch of coax maakt niet veel uit. Als je een korte kabel hebt (<30 cm) dan doet een standaard dropveter het ook prima als coax kabel. Maar goed, laten we de kabeldiscussie maar even voor wat het is, want er zijn vast mensen die het er niet mee eens zullen zijn.

Feit is gewoon dat kabels de allerminste invloed hebben. Zorg gewoon dat je eerst een leuke werkende set bij elkaar hebt, kabels kun je altijd nog vervangen als je dat echt nodig vindt. Hoeft ook niet duur te zijn.
De verkoper zegt dat gewoon omdat ie wil verkopen. Het is misschien ook wel een leuke set, maar ik zou die speakers niet kopen. Zoals ook andere al zeggen: liever twee degelijke speakers kopen, en dan later uitbreiden.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Barry|IA
Ik heb met Allstar gesproken over MSN. Een paar dingen zijn mij duidelijker geworden. Allstar wilt namelijk géén muziek luisteren op de set. Een sub/sat set lijkt dus toch praktischer, ook gezien het design hem waarschijnlijk meer aanspreekt. Het gaat nu dus echt om een Home Cinema set. Dat hoeft inderdaad geen 1000 Euro te kosten.

Ik zou de HK set eens beluisteren. Denon en Yamaha zou ik ook even meenemen in de vergelijking.

Verwijderd

Topicstarter
Barry|IA schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 20:13:
Ik zou de HK set eens beluisteren. Denon en Yamaha zou ik ook even meenemen in de vergelijking.
We hebben zowel de HK set. als een Denon en Yamaha set staan beluisteren. De HK kwam daar dus het beste uit >:)

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Ik ben me ook eens aan het orienteren voor nieuwe audio componenten.
Stereo waar 2 paar boxen op aangesloten kunnen worden, een paar in de kamer een paar in de keuken, niet meer niet minder :) (wel appart aan\uit schakelbaar natuurlijk)
Het liefst een alles in een apparaat maar ja, die zijn er niet met 2 paar boxen dus na wat neuzen en zoeken kwam ik uit bij de Onkyo TX8511 Receiver, daarbij de SP303 dvd speler en ik ben voor een redelijke prijs klaar.

Wat vinden jullie van die combi, iemand ervaring ermee?

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 01:06:
Hmmmm, sparen.... moeilijk :P

Maar ik begrijp waar jullie op doelen, en ik ben inderdaad bang om 'slachtoffer' van een te snelle keus te worden. Ik zal er nog eens goed over nadenken.

Trouwens nog een vraagje: Ik heb maar een kleine kamer (ongeveer 3 bij 4 meter ofzo, waarschijnlijk nog minder) Zijn 2 zuiltjes als front speakers dan niet een beetje overkill? Ik weet namelijk niet goed waar ik naar moet kijken. Ik zat nu een beetje te zoeken op zogenaamd "bookshelf" formaat.
Nee, ik heb ook 2 zuiltjes in een kamer van ongeveer die afmetingen. Houd er ook rekening mee dat om optimaall geluid te halen uit bookshelfs je ook nog stands nodig hebt. Kan je beter gelijk zuiltjes kopen.

Verwijderd

Topicstarter
Financiële meevallers 0wnen >:)

Budget is nu ongeveer 900 / 1000 Euro . . . .

Mijn plannen:
-Harman Kardon AVR 135 receiver
-Harman Kardon DVD 22 dvd speler
-Infinity Primus HCS luidspreker set

Goede keuze? Probleem is dat ik die set niet kan beluisteren zegmaar, er zijn weinig winkels waar dat kan denk ik . . .

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22-02 09:33
HK en infinity hebben dezelfde moedermaatschappij, en ze worden vaak als combinatie verkocht. Het lijkt me dus echt geen probleem dat je deze set koopt zonder het te beluisteren!

de receiver wordy http://www.areadvd.de/index.html hier getest. Selecteer Hardware -->
AV receiver --> HK AV135

Voor diegene die geen duits kunnen:

prijs/kwaliteit: uitstekend

plus
- Helder bij hoge volumes
- harmonische volume-opbouw
- zeer nauwkeurige bas-weergave
- zeer brede weergave met goede integratie van stemmen en instrumenteb
- Logic 7 mit perfecte performance
- heldere stereo
- eenvoudige bediening
- super display- kwalitatieve goede AB

Nadeel
- geen Auto Setup
- geen AV-Delay
- geen 7-kanaals (who cares?)
- kunststof front en gammele volumeregelaar

lijkt me dus een no-brainer!
in Duitsland vanaf 400 euro + 199 voor de DVD speler
en dan voor 350 euro een Teufel Concept R speakerset: http://www.teufel.de/de/Heimkino/s_894.cfm
Alleen in Duitsland te bestellen rechtstreeks via de fabrikant.
Deze schijnen bijzonder goed te zijn!
Afbeeldingslocatie: http://www.teufel.de/images/upload/Concept_R_3sp.jpg

succes ermee

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 12:58:
All in 1 zegmaar. Die heeft het een beetje begeven . . . kan hem wel laten repareren, maarja, dit is een goede gelegenheid om het gelijk goed aan te pakken.
Euhja, zonder een dvd speler kan je moelijk films kijken met DTS, terwijl je zonder receiver geen geluid heb.

Eerste stap,
Denk eens goed na hoeveel je in totaal er aan wilt uigeven en wat je eisen zijn. Dvd speler met divx, 7.1, goeie muziek weergave, enz.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 21:08:
[...]
Eerste stap,
Denk eens goed na hoeveel je in totaal er aan wilt uigeven en wat je eisen zijn. Dvd speler met divx, 7.1, goeie muziek weergave, enz.
1: €900 - €1000
2: Films kijken, muziek boeit niet

;)

Maarre, over de HK / Infinity combi: die luidsprekers zijn 100 watt, de HK receiver heeft in de specs 45 watt per kanaal staan. Ik heb gehoord dat ik die 45 watt anders moet zien ofzo, dat het dus wél kan . . . iemand die dat kan bevestigen?

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2006 21:21 . Reden: Typo ^^ ]

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22-02 09:33
kijk niet naar watts. dit heeft met zoveel andere factoren te maken.
hoeveel stroom kan de trafo leveren? ik ken 6*100 watt receivers die zodra ze op alle kanalen full power moeten leveren ze terugzakken naar 6*20 watt.
En wat is de vervorming bij een bepaald vermogen? Dat zegt niemand erbij. je wilt echt geen 6 * 100 watt bij 10% THD (pioneer werkt zo bij de instapklasse)

HK staat bekend om de trafo's die royaal zijn.

en het vermogen van de speaker... tja hij moet 24 uur het opgegeven vermogen kunnen hebben zonder stuk te gaan.... dus het vermogen van een receiver en de belastbaarheid van een speaker hoeven echt niet te matchen.

dus let niet op die getallen....

alleen afgaan op het aantal watts is bij wijze van spreke net zo ongelukkig als alleen afgaan op processorspeed van een compleet systeem of aantal megapixels van een camera (mijn 8 mp trust is beter dan een 6 mp canon 300D + 50 F1.4 :7 )

[ Voor 10% gewijzigd door 107mb op 18-01-2006 21:52 ]

Verwijderd

watts zeggen inderdaad niets. Vooral mainsteam fabrikanten gooien met wattages die werkelijk nergens op slaan. Die HK heb ik meer vertrouwen in :)

Verwijderd

Topicstarter
@ hierboven: Ok, dat is goed om te horen . . . .

Hmm, dan denk ik dat ik die set ga aanschaffen (AVR 135 + DVD22 + Infinity Primus HCS set). Tenzij jullie echt andere luidsprekers aanraden . . . .

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Mjah, weet niet welk aandeel in de prijs die speakers hebben? Zou zelf voor specifiek films denk ik niet van die dure speakers kopen...

Verwijderd

Topicstarter
MikeyMan schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 23:40:
Mjah, weet niet welk aandeel in de prijs die speakers hebben? Zou zelf voor specifiek films denk ik niet van die dure speakers kopen...
Hmm ja, ok . . . . maar met die Infinity set kan ik wel even vooruit denk ik . . .

• pinodambini
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-02 13:02

pinodambini

Dr. Z. Vago

Wat ik zelf een goede speakerset vindt, is de genie serie van Mordaunt-Short
Maar weet niet voor hoeveel ze tegenwoordig te krijgen zijn, zal wel wat goedkoper zijn als een half jaar geleden?

Verwijderd

Genie set is duur hoor. 700 euro nog geloof ik. Maar wel ERG goed vond ik.

• uncle_sjohie
  • Laatst online: 24-01 12:44
Zo duur is die infinity set ook ongeveer, dus dat scheelt niet alles/ persoonlijk ben ik ook meer gecharmeerd van de Mordaunt - Short klank, en helemaal icm een Marantz versterker, dat maakt toch muziek :9~

Uncle sjohie

uncle_sjohie

• m_a_rnix
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-03-2025
Uncle sjohie schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 15:43:
Zo duur is die infinity set ook ongeveer, dus dat scheelt niet alles/ persoonlijk ben ik ook meer gecharmeerd van de Mordaunt - Short klank, en helemaal icm een Marantz versterker, dat maakt toch muziek :9~

Uncle sjohie
Je hoeft niet elke keer je naam onder je reply te zetten hoor ;)

Algemene gedragsregels (Netiquette) #reageren

• The Otherside
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-01 13:41
Erg interessant topic omdat ik met PRECIES het zelfde zit als de topic starter.

Cinesound van H/K (AVR 135 + DVD 22 + HKTS 8) vind ik erg mooi en complete set. Geluid weet ik niet hoe het klinkt heb alleen de Cinesation op dit moment gehoord met een AVR 355 + DVD 32 + HKTS 11) en dat klonk erg goed.

Als je iets goedkoper gaat kom je (zoals ook in het topic staat) de Yamaha AV Pack 105 (of 205) tegen. Nu lijkt me dit wel een mooie set. Nu zijn de speakers niet je van het maar goed die zou ik later altijd nog kunnen vervangen voor betere speakers? De versterker lijkt mij in orde in elk geval ( als had ik iets meer digitale geluids ingangen gewenst)

Het zal voor zowel muziek/gamen als films gebruikt worden. Nu heb ik hier al gelezen dat als je muziek gaat luisteren beter 2 goede stereo boxen kan kopen ipv de boxen die er bij zitten. Maar dat geld ook voor de H/K set. En die is nog eens een stuk duurder.

Nu vind ik alleen de Yamaha set:
http://images-eu.amazon.c...0009QXY44.03.LZZZZZZZ.jpg
Lang niet zo mooi als de H/K set:
http://www.azone.ch/images/Cinesound-230.jpg

PSN: Arcadium86 | iRacing Profiel

Verwijderd

En het geluid van de Yamaha vind ik ook minder mooi. Die hebben we beluisterd bij Media markt. Misschien moet je kijken naar de denon set, stond voor dezelfde prijs bij Media Markt en klonk vele malen beter dan die Yamaha

Wat mij betreft: Ik wacht nog even, eerst nog eens wat beter orienteren en luisteren :) Maar dat alles na m'n tentamens :P

• The Otherside
Ja klopt ik ga die 2 denk ik vanavond eens naast elkaar leggen, vind de H/K toch een beetje te veel geld zeker voor de kamer waar ik nu in zit (slaapkamer dus :P). (al ziet hij er gruwelijk uit _/-\o_ )

edit:

Kun je ook vertellen hoe je er naar geluisterd heb?

Alle 5.1 boxen aan de voorkant of dus echt verspreid in een surround omgeving.
Audio CD of DVD?

[ Voor 29% gewijzigd door The Otherside op 19-01-2006 17:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
The Otherside schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 17:10:
Ja klopt ik ga die 2 denk ik vanavond eens naast elkaar leggen, vind de H/K toch een beetje te veel geld zeker voor de kamer waar ik nu in zit (slaapkamer dus :P). (al ziet hij er gruwelijk uit _/-\o_ )

edit:

Kun je ook vertellen hoe je er naar geluisterd heb?

Alle 5.1 boxen aan de voorkant of dus echt verspreid in een surround omgeving.
Audio CD of DVD?
De Yamaha AV pack 105:
Boxen stonden naast elkaar / bij elkaar. Audio CD. Klonk voor geen meter.

Denon setje:
Boxen stonden naast elkaar / bij elkaar. Audio CD. Klonk al stukken beter.

HK Cinesound:
Surround opstelling. Audio CD (dus surround opstelling had weinig zin). Geluid klonk érg goed imho, mooi vol. Ga binnenkort die set nog eens bekijken / beluisteren, dan neem ik een DVD mee.

Op dit moment twijfel ik nog sterk tussen de HK Cinesound set of de AVR 135 + DVD22 + Infinity set.

Moeilijk, moeilijk . . . . ;)

PS: add me even @ msn, dan kunnen we wat verhalen / ervaringen uitwisselen ;) Adres in profiel . . .

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2006 17:29 ]

• The Otherside
Vandaag dus geluisterd, de Yamaha ( heb dan de AV Pack 205 gehoord) vond ik niet veel soeps. De Denon THS 1356 (als ik het goed onthouden heb) klonk in elk geval een stuk beter maar die subwoofer kon me niet echt overtuigen.

Dit keer wel naar de Cinesound geluisterd en ik vind hem toch erg goed klinken (alleen met een audio CD getest). Zeker als je het vergelijkt met de Denon en de Yamaha.

Ik begin toch weer echt zwaar naar de Cinesound te neigen, ik heb dan nu de aanbieding gekregen van me ouders om nog een maand te wachten en dat zei dan een gedeelte bij leggen.

Maar als ik dan toch nog een maand langer wacht zit ik er mischien aan te denken om ipv een AVR 135 een AVR 235 te nemen.( set prijs word dan (999 ipv 899) Levert 10 watt per kanaal meer en heeft een Calibratie systeem om de boxen af te stellen. Al weet ik niet hoe goed dat werkt in praktijk.

Maar kan idd ook eens gaan kijken voor alternativen voor de HKTS 8 boxen set.

Anyway heb je toegevoegd

• Imperium
  • Niet online
offtopic:
Sinds wanneer is Marantz een goed merk? dat was toch altijd een B kijkshop merk?

of zit ik in de knoop met een ander merk?

mn pa zegt dat Harman Kardon 1 van de beste merken is wat recievers etc betreft. kan dit zo zijn? mn pa heeft een hele dikke reciever van harman kardon gekocht Afbeeldingslocatie: http://images.kieskeurig.nl/images/product_big/F30EE2A856CB42E7C1256DA5006E01E9_big.jpg
met Infinity speakers (7.1) (word aangeraden door harman kardon) en een Harman kardon DVD speler.

en dit klinkt echt waanzinnig.. niet normaal... (kost ook wel wat..)

[ Voor 60% gewijzigd door Imperium op 20-01-2006 01:30 ]

• robbert
  • Nu online
Imperium schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 01:23:
offtopic:
Sinds wanneer is Marantz een goed merk? dat was toch altijd een B kijkshop merk?

Je zit compleet mis.... Marantz is een behoorlijk goede merk... Bij de kijkshop zullen ze het in ieder geval niet hebben.
mn pa zegt dat Harman Kardon 1 van de beste merken is wat recievers etc betreft. kan dit zo zijn? mn pa heeft een hele dikke reciever van harman kardon gekocht
HK is een vrij aardig merk, maar zeker niet de beste. Er zijn zat andere merken te bedenken die beter zijn. Maar daarnaast slaat die vergelijking nergens op, het ligt er maar aan wat jij mooi vind klinken en wat je budget is.

[ Voor 3% gewijzigd door robbert op 20-01-2006 01:37 ]

• Imperium
  • Niet online
Ohja ik had Marquant in mn hoofd :P

das pas een bagger troep :r

[ Voor 29% gewijzigd door Imperium op 20-01-2006 03:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
The Otherside schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 23:51:
Vandaag dus geluisterd, de Yamaha ( heb dan de AV Pack 205 gehoord) vond ik niet veel soeps. De Denon THS 1356 (als ik het goed onthouden heb) klonk in elk geval een stuk beter maar die subwoofer kon me niet echt overtuigen.

Dit keer wel naar de Cinesound geluisterd en ik vind hem toch erg goed klinken (alleen met een audio CD getest). Zeker als je het vergelijkt met de Denon en de Yamaha.

Ik begin toch weer echt zwaar naar de Cinesound te neigen, ik heb dan nu de aanbieding gekregen van me ouders om nog een maand te wachten en dat zei dan een gedeelte bij leggen.

Maar als ik dan toch nog een maand langer wacht zit ik er mischien aan te denken om ipv een AVR 135 een AVR 235 te nemen.( set prijs word dan (999 ipv 899) Levert 10 watt per kanaal meer en heeft een Calibratie systeem om de boxen af te stellen. Al weet ik niet hoe goed dat werkt in praktijk.

Maar kan idd ook eens gaan kijken voor alternativen voor de HKTS 8 boxen set.

Anyway heb je toegevoegd
Waar kun je die set krijgen met de AVR235? De prijs is trouwens wel aan de hoge kant hoor, bij Modern hebben ze de Cinesound set voor €799.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

mn pa zegt dat Harman Kardon 1 van de beste merken is wat recievers etc betreft. kan dit zo zijn? mn pa heeft een hele dikke reciever van harman kardon gekocht [afbeelding]
met Infinity speakers (7.1) (word aangeraden door harman kardon) en een Harman kardon DVD speler.

Vroeger was het inderdaad een topmerk... Maar dat was volgens de overlevering vooral te danken aan een betrokken importeur, die de apparaten eerst nog liet modificeren voordat ze de markt op gingen...

Tegenwoordig zou ik het nooit meer kopen. Heb zelf een AVR7000 van H/K, en dat is volgens de reparateur (Menho ESM) een van de laatste goede apparaten... En dat wil wat zeggen, aangezien het apparaat in drie jaar al drie keer gerepareerd is... :X

Volgende keer dus geen H/K meer voor mij...

• DRAFTER86
  • Laatst online: 12:53
Om je keuze nog wat moeilijker te maken, kijk ook eens naar de JBL SCS 178 speaker set. Ik weet niet uit mn hoofd wat hij kost maar ik heb hem thuis staan icm een HK AVR 135 en ik was iig minder dan 799,- kwijt. Ik ben er erg tevreden mee :)

Verwijderd

offtopic:

mn pa zegt dat Harman Kardon 1 van de beste merken is wat recievers etc betreft. kan dit zo zijn? mn pa heeft een hele dikke reciever van harman kardon gekocht [afbeelding]

Gaat niet om Marquant. HK is een van de wat betere merken maar er bestaat niet zoiets als het beste merk. Daarnaast vind ik het wel een beetje stom op speakers te kopen op aanraden van fabrikant. Weet je waarom ze Infinity aanraden? Omdat Infinity tot hetzelfde concern behoord waardoor ze nog meer centjes binnenslepen. Andere merken doen trouwens ook hetzelfde: Marantz met Mordaunt-short bijv.

Ik vind trouwens wel dat de volume knop bij die nieuwe HK modellen beetje flimsy is. Volgens mij trek je hem zo eruit als je er zacht aan trekt :/

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Verwijderd schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 11:38:
[...]

Ik vind trouwens wel dat de volume knop bij die nieuwe HK modellen beetje flimsy is. Volgens mij trek je hem zo eruit als je er zacht aan trekt :/
Ik heb inderdaad bij de mediamarkt weleens zo'n volumeknop los zien liggen...
Maar das bij de meeste apparaten niet zo'n uitdaging hoor...

• The Otherside
Verwijderd schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 09:27:
[...]

Waar kun je die set krijgen met de AVR235? De prijs is trouwens wel aan de hoge kant hoor, bij Modern hebben ze de Cinesound set voor €799.
Bij mediamark utrecht, daar staat de cinesound voor €899 maar is ook mogelijk om de cinesound te nemen met de AVR 235 ipv de AVR 135 dan is hij €999.

Maar goed MediaMark heeft laagste prijs garantie dus die cinesound zal je (Modern is een gewone winkel he?) zeker ook voor €799 mee kunnen krijgen zelfs iets goedkoper denk ik als je het kunt aantonen zullen ze er gewoon onder moeten zitten.

Maar ik bekijk nog even wat slimmer is de AVR 135 of AVR 235.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

robbertkrebbers schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 01:36:
HK is een vrij aardig merk, maar zeker niet de beste. Er zijn zat andere merken te bedenken die beter zijn.
Het is ook maar net hoe je het bekijkt. Het gros van de mensen komt niet verder dan het rijtje Sony, Pioneer, JVC en misschien tegenwoordig ook wel Yamaha en H/K want die zijn behoorlijk doorgedrongen tot het mainstream segment.

Als je dat segment bekijkt dan is H/K idd misschien 1 van de betere merken maar er zijn nog een paar honderd andere merken die _ietsje_ beter en ook wel _ietsje_ duurder zijn :+

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Wat losse componenten betreft heb ik net een bestelling geplaatst voor de Denon DVD-1920. Volgens alle reviews (op bv. avsforum.com, en andere sites) geeft deze speler prima beeld, maar vooral prima geluid, opvallend voor zijn prijsklasse).

Daarnaast doet ie ook DivX/XviD, heeft ie faroudja DCDi en heeft ie een directe HDMI-output. En vooral dat laatste vind ik persoonlijk belangrijk. Want ik ga deze output gebruiken voor mijn (in de loop van het jaar aan te schaffen) receiver.

Het idee hierachter is dat ik ook een nieuwe receiver ga kopen, in een behoorlijke klasse (Denon 3806 of 4306), welke ik dan alle video-bewekingen ga laten doen. Wat dat betreft is mijn idee hierachter dus dat ik een goedkopere speler kan aanschaffen, als die maar HDMI heeft, want dan kan ik alle "luxe"-beeld,- en audio-bewerkingen door de receiver laten doen.

Wellicht dat dit illustreert waarom ik HDMI een belangrijk vereiste vind tegenwoordig (het kunnen inzetten van een ander extrn apparaat om bewerkingen te laten doen, omdat je alles via HDMI direct verliesloos digitaal kan doorgeven)

Dat, naast het feit dat alle HighDefinition TV's en apparatuur allemaal op HDMI zullen overschakelen omdat dat min-of-meer is afgedwonden door de muziek,- en filmproducenten.

Maar of deze DVD in jouw budget zou passen weet ik niet, maar de Denon DVD 1920 die ik noemde kost ca. 300, inlusief bezorgen door de leverancier (dus niet via TPG oid). Als ik hem had kunnen ophalen had ik 280 kwijt geweest. Dus duur issie niet imo, zeker gezien wat je ervoor krijgt, en het feit dat je altijd in de toekomst je receiver kunt upgraden om bv. een betere beeld,- en geluidskwaliteit te verkrijgen.

specs DVD 1920

• DVD Video/Audio en Super Audio-CD speler
• Ondersteund: DVD Video, DVD Audio, Super Audio-CD, CD Audio, DivX (5,4 en 3), MP3CD, WMA, DVD+/-R(W), CD-R(W), Kodak Picture CD, Fujicolor cd en JPEG
• 2 Mb geheugen voor een snelle DVD-laag wisseling
• Hoogwaardige Video D/A converter (11 bit/216 MHz)
• Video Scaler op HDMI: 576p / 720p / 1080i (50, 60 Hz)
• Progressive Scan (Pal/NTSC) met Faroudja DCDi engine (Faroudja DCDi FLI-2301)
• Video-Equalizer, 5 Parameters inkl. Gamma-correctie

• Ingebouwde Dolby Digital en DTS decoders
• HDCD audio decoder
• 192 kHz / 24-Bit (Burr-Brown PCM1608) voor alle kanalen
• Bass management en vertragingstijd instelbaar op SA-CD, DVD Audio en Dolby Digital/DTS
• 2- en 6 kanaals audio uitgang over HDMI

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2006 14:03 ]

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:07

voodooless

Sound is no voodoo!

Hmm, dat ziet er netjes uit zeg. Ik was eigenlijk nog steeds op zoek naar iets dat ook SACD kon afspelen en zou kunnen meekomen met mijn CD-Speler (Marantz CD-5400). Lijkt erop dat dit best wel in de buurt zou kunnen komen. Dank voor de tip :)

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

deepspace schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 14:11:
Hmm, dat ziet er netjes uit zeg. Ik was eigenlijk nog steeds op zoek naar iets dat ook SACD kon afspelen en zou kunnen meekomen met mijn CD-Speler (Marantz CD-5400). Lijkt erop dat dit best wel in de buurt zou kunnen komen. Dank voor de tip :)
Naja ik was op zoek naar een nwe DVD-speler, en wilde ook eens genieten van een SACD'tje (DVD-A kan ik al sinds lange tijd met mijn Technics DVD A10), maar ook wilde ik DivX in de speler hebben.

Dus de eisen waren goed geluid, beeld en HDMI, DivX en SACD. En veel keuze was er niet wat dat betreft. En gezien de prijs in relatie tot wat je ervoor krijgt was dit de belangrijkste optie.

Daarna wat rondgelezen op diverse forums, waaruit naar voren kwam dat deze speler erg goed geluid gaf, en prima beeld. Daarnaast blijkt dat ie ook niet veel last heet van de zgn. MB-bug van de faroudja enigine (deblocking ging in de vorige versies van de faroedje wel eens fout icm HDTV schermen). en tot slot schijnt ie ook geen problemen te hebben met (kwaliteits) DVD+R DL 's.

Toen was ik overtuigd, en voor 300 vond ik het de moeite waard.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2006 14:50 ]

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 14:49:
Toen was ik overtuigd, en voor 300 vond ik het de moeite waard.
Ik twijfel nog wat ik wil. Ik heb een NAD T533 DVD-speler en voor het geld wat ie kostte (599 euro adviesprijs, voor 299 euro gekocht) vind ik het een gedrocht. Matige afwerking, rumoerig loopwerk, etc.

Nu zou ik 'm kunnen vervangen door zo'n Denon, maar dat wordt sowieso een tussenstap. De rest heb ik van Arcam maar >1000 euro voor een DVD-speler neertellen vind ik gekkenwerk met in het achterhoofd de wetenschap dat HD-DVD en Bluray eraan zitten te komen. De goedkoopste oplossing is de NAD te houden en die eind dit jaar of begin volgend jaar te vervangen door een nieuwe generatie Arcam speler. Aan de andere kant erger ik me soms wel aan die NAD :{

Wat is wijsheid op dit moment.....

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Exirion schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 14:57:
[...]Wat is wijsheid op dit moment.....
Tja, je kan rondlezen op het internet. En wat dat betreft wil ik in de loop van februari ook wel een topic/post maken van mijn ervaringen met deze Denon ;)

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 15:01:
Tja, je kan rondlezen op het internet.
Kuch... dat doe ik nogal veel ;)

Het probleem is dat niemand een glazen bol heeft. Van de ene op de andere dag kan merk X ineens met een serie Bluray/HD-DVD spelers op de markt komen en daarmee zijn de dure DVD-spelers in 1 klap gehalveerd in waarde. Terecht of niet terecht, zo werkt het vaak wel.

Verwijderd

Topicstarter
Om het lekker moeilijk te maken, besloot ik eens langs te gaan bij de plaatstelijke audio/video specialist.

Die had een leuke aanbieding in de krant staan:
Onkyo HTC-S580 voor €499.

Foto:
Afbeeldingslocatie: http://www.eu.onkyo.com/package/7310043_bd32d7cc7a.jpg

De set stond netjes opgesteld, en ik nam plaats in de daarvoor bedoelde stoel. De uiterst vriendelijke verkoper begon met een audio CD. Mijn eerste indruk was érg goed, deze set deed zeker niet onder voor de Harman Kardon set (wat zij niet meer verkopen, omdat het overgenomen is door een Chinees bedrijf? kwaliteit is nu een stuk minder?) Toen een paar stukjes van een aantal films gezien . . . . toen raakte ik steeds meer overtuigd: dit is écht een leuke set voor dat geld!

Dus . . . op dit moment ligt Onkyo voorop, Harman Kardon heeft een achterstand opgelopen ;) ;)

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Plaatje mag wel iets kleiner hoor...

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, deze set staat op www.pick2pay.nl voor €420,- Heb alleen geen ervaringen met deze winkel, en koop dit soort spul liever bij een specialist . . . . alleen dat is dus wel een stukje duurder :|

Verwijderd

Exirion schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 15:04:
[...]

Kuch... dat doe ik nogal veel ;)

Het probleem is dat niemand een glazen bol heeft. Van de ene op de andere dag kan merk X ineens met een serie Bluray/HD-DVD spelers op de markt komen en daarmee zijn de dure DVD-spelers in 1 klap gehalveerd in waarde. Terecht of niet terecht, zo werkt het vaak wel.
True, true, maarruh . . . kuch . . . ik heb het dus niet over een dure DVD-spelert ;)

Deze kost inlucief bezorgen minder dan 300 euro namelijk. Dat vindt ik niet persé een dure DVD-spelert
Pagina: 1 2 Laatste