Accu GSM lijkt sneller leeg na installatie WiFi *

Pagina: 1
Acties:

• marnix007
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-03 12:15
goedemiddag,

ik twijfel nog steeds of mn vraag hier thuis hoort, maar laat ik maar gewoon stellen. sinds anderhalve week heb ik nu een draadloos netwerk liggen d.m.v. een Sitecom WL-114 router, en ik en huisgenoten hebben last dat de accu van onze mobiele telefoon ineens veel korter mee lijkt te gaan. als voorbeeld ging mijn accu altijd toch ruim een week mee, nu kan ik hem elke 3 à 4 dagen opladen.

nu weet ik dat mobiele telefonie op 900 en 1800 Mhz werkt (geloof ik :)) en je WLAN op 4.3 Ghz, maar kan het niet zijn dat de mobiele telefoon veel meer moeite moet doen om tussen alle andere straling het goede signaal er nog uit te pikken? of denk ik dan heel erg de verkeerde richting uit.

graag uw visie hierop =]

groeten, Marnix

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-04 10:18
Lijkt me erg sterk. Je titel past trouwens niet echt bij je stukje tekst :P Nee maar het zijn 2 totaal verschillende frequenties dus die zouden niet met elkaar over hoop moeten liggen.

Verwijderd

Je WLAN werkt op 2,4GHz (tenzij je 802.11a hebt, dan zit je rond het dubbele), maar dat doet feitelijk niets af aan je verhaal. Je 1800MHz GSM-signaal moet daarvan geen last ondervinden.

Maar ik pas inderdaad even je titel aan voor de duidelijkheid.

• marnix007
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-03 12:15
2,4 Ghz...dat was het (:

maar toch bedankt voor de reacties.

-Marnix

Verwijderd

Volgens mij is dit wel mogenlijk hoor, een gsm moduleert zijn vermogen en zal dus bij een goed ontvangst ook weinig zenden.

Als je echter in de buurt van een sterke zender staat wordt een ontvanger soms overstuurd. M.A.W. de antenne vangt een heel sterk veld en de ontanger moet vervolgens middels filters onderscheid gaan maken tussen het te gebruiken en het te negeren signaal.

Als je door deze oversturing minder bruikbaar signaal overhoud op de gewenste band zal je telefoon dus met een hoger vermogen gan zenden en dus meer energie verbruiken.

Verwijderd

Wat je eventueel zou kunnen proberen is wat te spelen met de verschillende kanalen in de configuratie van je draadloze router.

Verwijderd

Wat MASH_MAN zegt, of zet de WIfi optie van je GSM uit.
Oh, en Bluetooth en Wifi storen elkaar ook, als je GSMs dus permanent hun BT aan hebben staan dan heb je gerede kans dat ze daar meer moeite hebben om andere devices te vinden en zal je GSM dus actiever met z'n BT radiootje gaan spelen... met battery drain tot gevolg.
Pagina: 1