Toon posts:

Betaalde hotspot opzetten

Pagina: 1
Acties:
  • 99 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik ben benaderd door familie om voor hun restaurant een Hotspot op te zetten zodat ze klanten tegen betaling draadloos internet kunnen aanbieden.

De bedoeling is dat mensen een kaartje kopen voor bijvoorbeeld 1 uur. Zodra ze dan een connectie maken met het draadloze netwerk krijgen ze een login pagina waarop ze de code van het kaartje kunnen invoeren.

Ik ben goed bekend met draadloze netwerken en werk veel met Linksys producten maar heb dit nog nooit gedaan.

Wie kan mij een beetje op de goede weg helpen.

Groeten,
Jeroen

• Eijkb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-02 10:04

Eijkb

Zo.

Je zet draadloos gewoon open, met een proxy-achtige server en al het verkeer routeer je naar een standaard pagina waarop staat dat ze bij de balie een code kunnen komen halen. Deze code geeft dan toegang tot het internet via die proxy (zeg maar username / paswoord voor de proxy).

.

• SIMPY.be
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-02 15:41
Eijkb schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 12:54:
Je zet draadloos gewoon open, met een proxy-achtige server en al het verkeer routeer je naar een standaard pagina waarop staat dat ze bij de balie een code kunnen komen halen. Deze code geeft dan toegang tot het internet via die proxy (zeg maar username / paswoord voor de proxy).
Ja zoiets, dat kan met een M$ ISA server...
http://www.microsoft.com/isaserver/default.mspx

[ Voor 6% gewijzigd door SIMPY.be op 12-01-2006 12:57 ]

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02:52
Dit is wel erg gemakkelijkm, gewoon hier je vraag posten. B)
B) Misschien [google=how to create hotspot ] O-)

[ Voor 199% gewijzigd door Rolfie op 12-01-2006 13:00 ]

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-02 11:29
Denk je er ook aan dat je dit niet zomaar mag met een adsl/kabel verbinding voor thuis maar dat je echt een internet verbinding moet hebben welke je uberhaubt mag delen waar je voor betaald wordt?

• Madshark
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 12:49:
Beste Tweakers,

Ik ben benaderd door familie om voor hun restaurant een Hotspot op te zetten zodat ze klanten tegen betaling draadloos internet kunnen aanbieden.
Het is niet je vraag, maar misschien is het beter dat je met je familie gaat praten over de voordelen van een gratis hotspot ?
Betaalde hotspots worden maar zelden gebruikt, een handvol groepje zakenlui uitgezonderd en mensen die op dat moment even heel hard internet nodig hebben (wat niet vaak voorkomt)

Bied je een gratis hotspot aan als extra service zal dit wellicht meer klanditie (en vaker terugkerende klanten) trekken voor je restaurant. En dat zal op lange termijn meer opleveren dan die paar euro's die je kunt verdienen met de verkoop van online tijd.

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-02 10:46
Da's niet de vraag, maar ik ben het wel met je eens :)

Wat kost internet nou? De implementatie van je eventuele firewall is duurder :)

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-02 11:29
Madshark schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 13:00:
[...]

Het is niet je vraag, maar misschien is het beter dat je met je familie gaat praten over de voordelen van een gratis hotspot ?
Betaalde hotspots worden maar zelden gebruikt, een handvol groepje zakenlui uitgezonderd en mensen die op dat moment even heel hard internet nodig hebben (wat niet vaak voorkomt)

Bied je een gratis hotspot aan als extra service zal dit wellicht meer klanditie (en vaker terugkerende klanten) trekken voor je restaurant. En dat zal op lange termijn meer opleveren dan die paar euro's die je kunt verdienen met de verkoop van online tijd.
Dan kun je het imo wel beter zo maken dat alleen klanten toegang krijgen tot het internet en niet voorbijgangers en dergelijke. Dus die proxy zou ik er evengoed wel nog in laten staan maar dat je gewoon bij je hotelkamertje een gebruikersnaam en wachtwoord krijgt om mee te internetten :)

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:21

Qwerty-273

Meukposter

GH45T schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 13:03:
Dan kun je het imo wel beter zo maken dat alleen klanten toegang krijgen tot het internet en niet voorbijgangers en dergelijke. Dus die proxy zou ik er evengoed wel nog in laten staan maar dat je gewoon bij je hotelkamertje een gebruikersnaam en wachtwoord krijgt om mee te internetten :)
en
Verwijderd schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 12:49:
Ik weet niet in welke restaurants jij normaal komt, maar meestal heb ik daar geen kamer :P
Maar ontopic, in een restaurant zie je niet echt veel mensen nou met een laptop opschoot/tafel bezig. Misschien is het een wegrestaurant en dan kan je eventueel het als extra service bieden (wat ook al eerder verteld is) door het gratis aan te bieden en de login code op de bon af te laten drukken.

Betaalde hotspots werken eigenlijk alleen maar een beetje op drukke punten waar mensen moeten wachten en verder niks te doen is. Je meot er natuurlijk ook over na denken hoe ga je die kaartjes (met logins) maken. Laat je ze drukken? Schijf je ze zelf uit enz. Drukken kost een berg met geld en als er maar een aantal personen een keer gebruik van maken is de investering die je gemaakt hebt om alles op te zetten zonde.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-02 15:44
Om nog maar verder offtopic te gaan: Wij hebben een berekening gemaakt van de gevolgen van een hotspot. Ik ga uit van een succesvol eetcafe waar het tijdens lunch/diner minimaal 1x vol zit. Bedenk eens wat de gevolgen zijn als iemand met 1 of 2 personen aan een tafel met een laptop gaat zitten werken: De klant blijft langer zitten, je tafel blijft langer bezet. Dit is opzich niet slecht maar als je eigenlijk 2x per lunch vol kunt zitten is het zeer kostbaar. Zeker omdat de laptop gebruiker maar 1x luncht en ook niet 2x zoveel drinkt omdat hij er 2x zolang zit.

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

djluc schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 14:02:
Om nog maar verder offtopic te gaan: Wij hebben een berekening gemaakt van de gevolgen van een hotspot. Ik ga uit van een succesvol eetcafe waar het tijdens lunch/diner minimaal 1x vol zit. Bedenk eens wat de gevolgen zijn als iemand met 1 of 2 personen aan een tafel met een laptop gaat zitten werken: De klant blijft langer zitten, je tafel blijft langer bezet. Dit is opzich niet slecht maar als je eigenlijk 2x per lunch vol kunt zitten is het zeer kostbaar. Zeker omdat de laptop gebruiker maar 1x luncht en ook niet 2x zoveel drinkt omdat hij er 2x zolang zit.
Dit vind ik een erg mooie gedachte en ben het helemaal met je eens :) Het leverd misschien allemaal meer nadeel op, dan voordeel voor het restaurant.

Ik zou erg voorzichtig zijn met het opzetten van een hotspot in een restaurant. Klinkt allemaal leuk en aardig maar of je er uiteindelijk zoveel "meer" mee zou bereiken? ik weet het niet.

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

• Aike
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Mijn blog over het deployen van Ruby on Rails: RunRails.com

Verwijderd

Ik vind dit ook wel een beetje te makkelijk. Jij legt de bal lekker bij ons neer en zo werkt het hier niet. Ga eerst eens even zelf nadenken (of het rendabel is terzijde) hoe je dit zou kunnen doen en welke vorm van beveiliging je wil. Ook is hier vrij veel (ook speciale software) over te vinden.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.