Toon posts:

DVD Wisselaar

Pagina: 1
Acties:
  • 1.862 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik weet niet of ik de enige in Nederland ben, maar ik ben op zoek naar een dvd wisselaar waar minimaal 300 dvd's in kunnen. Dit aangezien ik al meer dan 300 orginele dvd's gekocht heb... en 1 voor 1 wisselen begint zo langzamerhand te vervelen.

Een aantal jaar geleden was er een model van Sony op de markt, maar deze bestaat al lang niet meer. Voor zover ik heb gezocht heb ik in Nederland geen DVD wisselaars gevonden. Is er misschien toch iemand die weet of er DVD wisselaars in Nederland te koop zijn? Ik ben niet merk of kleur afhankelijk, hij gaat namelijk toch de kast in ;)

In de VS heb ik al wel een DVD wisselaar van Sony gezien, De Sony 400-disc DVD/SA-CD/CD mega changer DVP-CX995V. Deze heeft onder andere een HDMI aansluiting en progressive scan en lijkt me best redelijk. Misschien niet de mega top kwaliteit, maar daarvoor hou ik mijn huidige DVD speler ook. Helaas is het nadeel van deze wisselaar dus dat hij op 110 volt werkt en geen regiocode 2 is. Voordeel is wel dat hij op zich niet echt duur is, de advies prijs is 400 dollar.

link naar de user manual: http://www.sonystyle.com/...cifications/DVPCX995V.pdf

Verder ben ik benieuwd naar ervaringen van mensen die op dit moment een DVD wisselaar hebben. of die andere creatieve oplossingen bedacht hebben, want ik ben vast niet de enige die een kast vol met dvd's heeft ;)

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:08
Bij Imation hebben ze van die boxen welke CD's of DVD's kunnen indexeren voor aan je computer aan te sluiten. is zoiets niet iets voor je? Dan hoef je tenminste niet meer met de hand te zoeken maar je moet wel nog altijd zelf de schijfjes in je DVD speler stoppen :)

Verwijderd

Topicstarter
Het indexeren en zoeken van de DVD's is meestal niet het probleem. Ik heb heel veel DVD boxen en die zijn meestal al snel gevonden, het gaat mij er echt om dat ik elke keer naar de kast moet lopen om een DVD te pakken en dan naar de DVD speler om de DVD te wisselen en dan weer naar de bank om te kunnen kijken.

Maar misschien toch wel handig voor de niet dvd boxen

Ik vraag mij ook af of ik zo'n beetje de enige in Nederland ben die heel graag een DVD wisselaar wil ondanks de wat mindere kwaliteit (neem ik aan) :S ... anders zouden ze toch al wel volop te koop zijn?

• FUBAR
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-02 18:56

FUBAR

F*ed up beyond all recognition

Ik ben ook een tijdje op zoek geweest naar een DVD-wisselaar. Die oude Sony 300 dvd wisselaar was eigenlijk de enige die toen nog op een aantal plaatsen te krijgen was, maar de specs. liepen toen eigenlijk al achter op de nieuwere niet-wisselaars en ik las van een aantal problemen met het loopwerk van de wisselaar. Daarom heb ik toch besloten om maar gewoon een goede singledisk DVD speler te kopen.

We zijn nu ongeveer 2 jaar verder, en dat model dat jij noemt is eigenlijk de weer enige wisselaar sinds lange tijd (kan me vergissen ik heb er een tijdje wat minder op gelet).
Heb je Sony al gemaild of een dergelijk model ook in Europa wordt uitgebracht?

(Als dit model hier verkocht zou worden voor € 400,- zou ik er vandaag nog eentje laten inpakken :) )

To be, or not to ...ehh.... what was the question?

• GH45T
Misschien kun je ook een media center pc overwegen en je DVD's op harde schijf zetten. Je zult wel een behoorlijke lading schrijfruimte nodig hebben, maar het is een mogelijkheid, zeker als er geen (fatsoenlijk) ander alternatief is.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb Sony inderdaad gemaild en kreeg helaas een hele korte reactie terug... Is niet leverbaar en ook niet op korte termijn. Ik heb daarna natuurlijk ook nog gebeld en er zijn op dit moment geen wisselaars leverbaar en ze krijgen pas 2-3 weken voordat een product op de markt komt te weten welke dat zijn. De volgende nieuwe product ronde is maart, maar daar was dus nog niets over bekend.

Ik voel me gelukkig nu niet meer eenzaam met mijn wisselaars wish :)

Verwijderd

Topicstarter
GH45T schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 13:01:
Misschien kun je ook een media center pc overwegen en je DVD's op harde schijf zetten. Je zult wel een behoorlijke lading schrijfruimte nodig hebben, maar het is een mogelijkheid, zeker als er geen (fatsoenlijk) ander alternatief is.
300 dvd's a gemiddeld 5 GB (zonder extra's!) is inderdaad heel veel schijfruimte, moet ik er een aparte server voor in elkaar gaan sleutelen... maar is op zich wel te doen ja. Qua kosten zal het alleen wel duurder zijn dan een gewonen DVD wisselaar

• GH45T
Verwijderd schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 13:07:
[...]

300 dvd's a gemiddeld 5 GB (zonder extra's!) is inderdaad heel veel schijfruimte, moet ik er een aparte server voor in elkaar gaan sleutelen... maar is op zich wel te doen ja. Qua kosten zal het alleen wel duurder zijn dan een gewonen DVD wisselaar
Goedkoop zal het sowieso niet worden, maar als je als beginpunt een stuk of 6 HD's neemt van elk 300 GB, en dat zijn dan 4 sata schijven en 2 IDE schijven zodat je alles op een relatief eenvoudig moederbord kwijt kunt. 300 GB schijven zijn op dit moment vanaf een kleine 120 euro verkrijgbaar en dan komt er nog een kast, moederbord, geheugen, processor, dvd brandertje en grafisch kaartje bij. Je komt toch al gauw over de 1000 euro heen inderdaad maar dan heb je ook wel wat. Nu heb ik zelf geen 300 DVD's maar als ik iets in die buurt zou hebben zou ik ook zoiets gaan overwegen.

Voordeel daarbij is dat een mediacenter ook uitbreidbaar is. Die DVD wisselaar waar je het over had kan 400 DVD's herbergen. Stel je gaat over die 400 heen dan moet je of DVD's eruit laten of je moet een extra apparaat aan gaan schaffen. Bij een mediacenter kun je gewoon een HDtje erbij hangen.

[ Voor 15% gewijzigd door GH45T op 12-01-2006 13:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het is inderdaad wel beter uitbreidbaar maar toch denk ik dat er wel wat nadelen aan zitten.

Ten eerste de kosten, maar ook de geluids / beeld kwaliteit lijkt mij persoonlijk minder goed dan een normale DVD speler. Daarnaast moet de pc dan wel in de buurt van de receiver staan om het beeld te versturen. Ook ben je volgens mij ook vrij lang bezig met het kopieren van de DVD's naar de harde schijven. Alhoewel ik moet toegeven dat ik daar geen tot zeer weing ervaring mee heb. Ook heb je veel meer schijfruimte nodig als je de complete DVD's op een pc wilt zetten, dus inclusief alle extra's.

Als voordelen zie ik dus wel de uitbreidbaarheid en je hebt een soort van backup. Toch denk ik dat in mijn situatie ik toch kies voor een exhte DVD wisselaar als ze in Nederland op de markt komen. Of ik moet kijken / uitzoeken of het mogelijk is om de DVD speler uit de VS hier te gebruiken. Het converteren van de stroom is niet zo moeilijk, maar het regiovrij maken...

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Verwijderd schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 14:45:
Ten eerste de kosten, maar ook de geluids / beeld kwaliteit lijkt mij persoonlijk minder goed dan een normale DVD speler.
Het is digitaal...
Daarnaast moet de pc dan wel in de buurt van de receiver staan om het beeld te versturen.
Je hoeft een PC niet als PC neer te zetten. Wat dat je van een mediacenter?

Verwijderd

Topicstarter
sdomburg schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 14:52:

Je hoeft een PC niet als PC neer te zetten. Wat dat je van een mediacenter?
Dan heb je dus twee keer kosten, en de server met de harde schijven en de mediacenter toch?

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:23

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Even relatieveren hoor: film ~90 min, loopje naar de kast en bank vv: 1 min. Plasje doen, biertje pakken: 3 min. Nuttig om te automatiseren neuh, Leuk om te pimpen ok, dat wel..

Ontopic: deze? http://www.amazon.com/gp/...5048720?v=glance&n=172282

Plays a total of 301 DVDs and CDs
Easy disc sorting with 20 custom files
Optical and coaxial digital-audio outputs
Burr Brown audio digital-to-analog converter
DTS and Dolby Digital output

$ 250,-

Of deze? http://www.amazon.com/gp/...ng=UTF8&v=glance&n=172282

Fade in/fade out between songs, text display of artist names and CD info
Analog RCA, digital optical outputs; RCA input syncs unit with other changers
Jog dial control; repeat, random, and programmable play, recently-played search
Measures 17 x 7.5 x 21.25 inches (W x H x D)
400-disc changer plays CDs, CD-Rs, CD-RWs, and MP3s

$ 350,-

• GH45T
Het hele idee achter de mediacenter was ook bedoeld als indien er geen DVD wisselaar verkrijgbaar is. Ik snap dat je liever een DVD wisselaar wil hebben, maar soms bestaan dingen zoals je ze graag wil hebben gewoon niet.

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Verwijderd schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 12:47:
Het indexeren en zoeken van de DVD's is meestal niet het probleem. Ik heb heel veel DVD boxen en die zijn meestal al snel gevonden, het gaat mij er echt om dat ik elke keer naar de kast moet lopen om een DVD te pakken en dan naar de DVD speler om de DVD te wisselen en dan weer naar de bank om te kunnen kijken.

Maar misschien toch wel handig voor de niet dvd boxen

Ik vraag mij ook af of ik zo'n beetje de enige in Nederland ben die heel graag een DVD wisselaar wil ondanks de wat mindere kwaliteit (neem ik aan) :S ... anders zouden ze toch al wel volop te koop zijn?
Eens in de 2 uur opstaan kan goed zijn voor een mens :P

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-02 01:50

Gutteguttegut

CEO of TFD

superduper schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 15:28:
blah

$ 350,-
Das alleen CD's ;)

Ik zou persoonlijk ook voor een media center gaan ook omdat je er meer mee kunt doen dan alleen DVD's kijken :)

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Verwijderd

het gaat mij er echt om dat ik elke keer naar de kast moet lopen om een DVD te pakken en dan naar de DVD speler om de DVD te wisselen en dan weer naar de bank om te kunnen kijken.
En daar heb jij 500€ voor over??? 7(8)7
Sorry hoor, maar ik kan echt niet begrijpen hoe lui sommige mensen kunnen zijn. Ieder zijn leven natuurlijk, wie ben ik om dat te veranderen.
Maar van een beetje beweging zul je niet doodvallen, in tegendeel.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 16:04:
[...]

En daar heb jij 500€ voor over??? 7(8)7
Sorry hoor, maar ik kan echt niet begrijpen hoe lui sommige mensen kunnen zijn. Ieder zijn leven natuurlijk, wie ben ik om dat te veranderen.
Maar van een beetje beweging zul je niet doodvallen, in tegendeel.
Hehehe, zo bedoelde ik het ook weer niet, maar zeg nou eerlijk het zou toch mega handig zijn om met behulp van 1 afstandsbediening de film / serie te selecteren die je op dat moment wilt bekijken... ook geen rondslingerende DVD doosjes meer bij de DVD speler

Het is toch gewoon raar dat er in Nederland geen DVD wisselaar te koop is, het alternatief is dus een media center, wat meer mogelijkheden heeft, maar ook een stuk duurder.

Heeft iemand ervaring met het kopieren van DVD's naar een harde schijf, hoe lang duurt dat ongeveer per DVD en zijn er dingen waar je op moet letten. Misschien dat ik dit weekend eens ga kijken hoeveel schijfruimte ik op dit moment nog vrij heb en dan wat testen.

Verwijderd

Het is toch gewoon raar dat er in Nederland geen DVD wisselaar te koop is, het alternatief is dus een media center, wat meer mogelijkheden heeft, maar ook een stuk duurder.
Yep, je moet inderdaad een computer aanschaffen, maar wie zegt dat je MS Windows XP MCE moet kopen. Zijn zat gratis alternativen (linux).

• Riegstar
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Riegstar

Wadapatja!

Ik ben zelf in het bezit van een kenwood met dvd-wisselaar voor 5 dvd.
Bevalt me prima, al bijna 4 jaar in bezit.

Meer dan 5 dvd's achterelkaar afspelen doe je toch niet denk ik. 5x 1.5 = 7.5 uur is al een lange zit.

• m_a_rnix
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-03-2025
Weet je waarom die hier niet verkocht worden? Omdat ze (of hun cd-based voorgangers) hier niet verkocht werden. Hoewel het mij op zich ook wel handig zou lijken hoor..

• kleefding
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-02 13:18
Ik zou ook voor een mediacenter gaan. ... een fileservertje in de meterkast en een mooie stille barebone bij de tv :) mediaportal installeren en klaar is kees.

fileserver kan gewoon een oude pentium2 zijn met wat ata kaartjes, de mediacenter hoeft alleen stil te zijn en heeft dan geen grote of luidruchtige hd nodig. (iets met een pentium M of een athlon xp m)

• Koenzie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-02 00:29

Koenzie

Never leave, just go

Kijk voor een Mediacenter ook eens naar een MythTv oplossing. Dit is linux gebasseerd dus geen onnodige windows installs, en het is snel en heeel uitgebreid.

Life is like a box of chocolates you never know what ya gonna get

• GH45T
Verbal_Kint schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 18:13:
Weet je waarom die hier niet verkocht worden? Omdat ze (of hun cd-based voorgangers) hier niet verkocht werden. Hoewel het mij op zich ook wel handig zou lijken hoor..
Ze worden niet verkocht omdat ze niet verkocht worden... Sure :P

Maar ik snap wel wat je bedoelt.

Ik kan me wel nog voorstellen dat er van die dingen waren waar je CD's mee kon afspelen. Zullen waarschijnlijk wel in discotheken en dergelijke gebruikt zijn destijds.

Verwijderd

GH45T schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 10:32:
[...]

Ze worden niet verkocht omdat ze niet verkocht worden... Sure :P

Maar ik snap wel wat je bedoelt.

Ik kan me wel nog voorstellen dat er van die dingen waren waar je CD's mee kon afspelen. Zullen waarschijnlijk wel in discotheken en dergelijke gebruikt zijn destijds.
Ik heb zo'n Sony 400 cd bak staan. Uitermate handig om als achtergrondmuziek systeem te gebruiken: geen ventilators, nix opstaan of uit een gesprek weglopen om de cd te wisselen...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inmiddels een mailtje naar Sony in de VS gestuurd en gevraagd of de dvd wisselaar toevallig ook niet in een regio 2 versie leverbaar is. Het stroom probleem is met een convertor wel op te lossen.... Maar zodra / als ik reactie heb dan laat ik het weten.

Verwijderd

Topicstarter
Nog geen reactie van Sony VS gehad, maar misschien toch goed nieuws.

Op de tweakers homepage staat namelijk een andere Sony dvd wisselaar / media center aangekondigt.

nieuws: Sony kondigt 200-cd/dvd-wisselaar aan

Verwijderd

Topicstarter
{edit} dubbel

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2006 13:40 ]

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 13:34:
Nog geen reactie van Sony VS gehad, maar misschien toch goed nieuws.

Op de tweakers homepage staat namelijk een andere Sony dvd wisselaar / media center aangekondigt.

Is het niet een idee om hiervoor Sony Nederland (of eventueel Duitsland) te contacteren? Die kunnen je misschien ook helpen. Ik heb jaren geleden bij Kenwood een bepaald type cassettedeck speciaal laten overkomen vanuit Kenwood Japan. Nu was dat wel nog uit de tijd dat de klant nog koning was (en Twix nog Raider en zo), maar toch...

Punctuality is the politeness of kings

• Monsie
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-02 11:33
-edit-

[ Voor 93% gewijzigd door Monsie op 26-01-2006 13:45 ]

Sign here please

• Monsie
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-02 11:33
-Dubbel-

[ Voor 15% gewijzigd door Monsie op 26-01-2006 13:45 ]

Sign here please

Verwijderd

Topicstarter
Zou een idee zijn, echter heb ik al met Sony NL contact gehad en het model is hier niet leverbaar zeggen ze, komt misschien ook door 110 volt en regio code 1, vandaar dat ik een mailtje naar Sony VS gestuurd had, maar daar nog geen reactie van gehad.

De link naar het nieuwe model is waarschijnlijk wel een optie, nou maar hopen dat die snel in Nederland leverbaar is... hmmm... Sony NL zo maar weer even mailen ;)

--> Zo gemaild, nu afwachten. Heb gevraagd of ze inderdaad het Amerikaanse model voor mij kunnen bestellen en of ze meer over de nieuwe dvd wisselaar weten. Zodra ik reactie heb vul ik deze thread weer aan.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2006 14:09 ]

Verwijderd

Jeez.. 300 dvd's .. das een klein fortuin wat je daar dan hebt.

Allemaal al gekeken uiteraard?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 16:06:
Jeez.. 300 dvd's .. das een klein fortuin wat je daar dan hebt.

Allemaal al gekeken uiteraard?
Allemaal orgineel, dus idd een dure hobby. We hebben ze nog niet allemaal gekeken, dat zou een beetje zonde zijn, want dan hebben we nooit meer iets nieuws om te kijken :)

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ik vind dit opzich een mooie oplossing, maar ik ben samen met mijn schoonvader bezig voor zijn collectie ook een soortgelijke oplossing te zoeken. Hierbij gaat het echter niet om 300 dvd's maar om 1200 (op dit moment) en de collectie groeit nog gestaag. Uiteraard allemaal orgineel etc. Maar waar hij nu vrij bang voor is is: Wat als dat apparaat kapot gaat... Daar zitten zijn collector's items etc dan allemaal in. En in hoeverre kun je in zijn geval dus 5 van die apparaten naast elkaar gebruiken en het liefst met dezelfde afstandsbediening bedienen?

Verwijderd

Topicstarter
ikbensander schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 16:16:
Ik vind dit opzich een mooie oplossing, maar ik ben samen met mijn schoonvader bezig voor zijn collectie ook een soortgelijke oplossing te zoeken. Hierbij gaat het echter niet om 300 dvd's maar om 1200 (op dit moment) en de collectie groeit nog gestaag. Uiteraard allemaal orgineel etc. Maar waar hij nu vrij bang voor is is: Wat als dat apparaat kapot gaat... Daar zitten zijn collector's items etc dan allemaal in. En in hoeverre kun je in zijn geval dus 5 van die apparaten naast elkaar gebruiken en het liefst met dezelfde afstandsbediening bedienen?
1200 dvd's Wow... :9~

In het ergste geval als 1 van de apparaten stuk zou gaan zou je hem open moeten schroeven om de dvd's eruit te halen...

Ik weet eigenlijk niet of je dvd wisselaars aan elkaar kunt koppelen, maar mijn receiver heeft mega veel aansluitingen aan de achterkant, dus ik zou er wel meer dan 1 kunnen aansluiten, je zou dus even moeten uitzoeken of dat ook voor jullie van toepassing is.

Misschien dat iemand anders weet of het mogelijk is om dvd spelers / wisselaars aan elkaar te koppelen?

Over het gebruik van dezelfde afstandsbedieningen kan ik het volgende zeggen: als je allemaal wisselaars van hetzelfde merkkoopt dan heb je het risico dat ze allemaal reageren als je een commando naar de wisselaar stuurt. Dus als je op play drukt, gaan er 5 staan te spelen, :? tenzij je deze uit hebt gezet... lastig te realiseren denk ik, maar wel iets om over na te denken, ik zal vanavond eens creatief proberen te zijn.

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Ik heb toevallig iets gelezen vandaag over 'n
200 dvd-wisselaar (van Sony dacht ik) op de
PDA-site van Tweakers dus zoek daar eventjes!

EDIT

Laat maar m'n bril is vies :|

[ Voor 167% gewijzigd door CLB op 26-01-2006 17:11 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• dreamscape
  • Nu online
ikbensander schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 16:16:
En in hoeverre kun je in zijn geval dus 5 van die apparaten naast elkaar gebruiken en het liefst met dezelfde afstandsbediening bedienen?
Ik zag bij dat linkje van Amazon dat hierboven werd gegeven een foto van de achterkant van het apparaat. Hier zit een aansluiting op voor 'master' en 'slave' toepassingen. Ik weet het natuurlijk niet zeker, maar ik zou toch denken dat dat precies daarvoor bedoeld is. Vandaar ook die video-ingangen er bij, lijkt me.

Veel kans dat zo'n mogelijkheid ook wel op andere modellen te vinden is.

edit:
dit bedoel ik

En je zou dus ook bij Pioneer NL kunnen checken of een DV-F727 leverbaar is. Googlen op het typenummer levert wel een paar Nederlandse hits op, maar niet echt veel.

edit2: laat ook maar, dit apparaat lijkt ook al enkele jaren oud te zijn en is waarschijnlijk ook niet zomaar leverbaar...

[ Voor 42% gewijzigd door dreamscape op 26-01-2006 17:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
Reactie van Sony... (Letterlijke copy / paste)

Vriendelijk bedankt voor uw interesse in Sony.

Spijtig genoeg zijn er momenteel geen plannen om een DVD-wisselaar van Sony op de
Europese markt te brengen. Voor zover we weten komt de wisselaar van de XL1 ook niet
naar Europa.

Voor meer informatie kan u steeds bellen naar Sony Nederland op nummer 020 658 1888.

Met vriendelijke groet,

<naam... maar ff verwijderd>
Sony Style Team

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 10:25:
Reactie van Sony... (Letterlijke copy / paste)

Vriendelijk bedankt voor uw interesse in Sony.
...
<naam... maar ff verwijderd>
Sony Style Team
En dus niets vermeld over mogelijkheden over import... Typische uitspraken van nu (ik heb wel meerdere bedrijven gecontacteerd over import-welliswaar andere producten-, maar daar zwijgen ze in alle talen) :(
Die Master-Slave betekent dus dat je 2 apparaten naast elkaar kunt zetten. Sony heeft zo'n principe Control-A genoemd. Mijn 400 wisselaar heeft Control-A1 en de 50 wisselaar Control-A. Ik heb gemerkt dat het niet 100% compatibel met elkaar is: de x-fade bijv. werkt niet. Ik kan wel met 1 AB (van 400 cdwisselaar) naar de 50, maar andersom lukt het niet (ondanks de master/slave settings wijzigen). Kortom: de versie van de wisselaars moeten gelijk zijn om de 100% compatibiliteit te verkrijgen.

PS: ik heb de 50 wisselaar aan mijn pa gegeven... Ik heb nog geen 400 cd's en hij blij ;)
Maarre... ik ga/heb de bak gevuld met CDR's, aangezien die bak bedoeld is voor achtergrondmuziekje bij een feestje. Dan wil je niet steeds wisselen en die groepen is erg handig om de cd's te categoriseren op stemming/stijl. Voor het serieuze werk gebruik ik wel een 'dedicated' cdspeler: Arcam (jaja... het kan altijd NOG beter ;) ) EN... als dat ding kapot is, dan sloop je hem om de cdr's eruit te halen!

Verwijderd

Topicstarter
opnieuw een mail gestuurd naar Sony met de explicite vraag of ze ook dvd wisselaars kunnen bestellen en hier weer de reactie:

Geachte Mevr <mijn naam>,

Ik kan me zeer goed inbeelden dat er veel mensen geinteresseerd zijn in deze DVD
wisselaar, maar spijtig genoeg kan ik u niet verderhelpen. Ze worden regio specifiek
geleverd en zelf als ze regio 2 compatibel waren, dan zijn ze nog niet via de
buitenlandse Sony Style Shops te bestellen omdat zij enkel in het land kunnen
leveren waar ze gelocaliseerd zijn.

Met vriendelijke groet,

<Naam verwijderd>
Sony Style

Tja, zit volgens mij echt niets anders op dan maar te accepteren dat het geen Sony wordt...

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:14

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

CLB schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 17:07:
Ik heb toevallig iets gelezen vandaag over 'n
200 dvd-wisselaar (van Sony dacht ik) op de
PDA-site van Tweakers dus zoek daar eventjes!

EDIT

Laat maar m'n bril is vies :|
bedoel je dit:

Verwijderd

Topicstarter
Ook deze komt volgens Sony NL niet in Nederland uit

Ik heb gisteren een aantal websites in de VS kunenn vinden die het oudere model (DVP-CX985V) van Sony omgebouwd kunnen leveren, maar deze heeft geen HDMI aansluiting, het zal waarschijnlijk dus nog wel ff duren voor de Sony DVP-CX995V omgebouwd geleverd kan worden. In de tussentijd heb ik mijn hoop gezet op Pioneer, die zal binnenkort ook wel met een aantal nieuwe dvd wisselaars komen. Waarschijnlijk alleen in de VS, maar de oudere modellen zoals de F727 schijnen ook regio vrij geleverd te kunnen worden.

Verwijderd

Topicstarter
De reactie van Sony VS is nog Summierder dan die van Sony NL:

Thank you for contacting Sony Style Customer Care.

In regard to your question, the DVP-CX995V can only play region 1 DVD discs. I do apologize.

Thank you for choosing Sony Style!

Sony Style Customer Care
www.sonystyle.com

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 06 februari 2006 @ 10:14:
Thank you for choosing Sony Style!
Heb je nog even gereplyed met "but now I won't" ? ;)
>:)

• Shadow_Zero
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-02 16:16
superduper schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 15:28:
Even relatieveren hoor: film ~90 min, loopje naar de kast en bank vv: 1 min. Plasje doen, biertje pakken: 3 min. Nuttig om te automatiseren neuh, Leuk om te pimpen ok, dat wel..

Ontopic: deze? http://www.amazon.com/gp/...5048720?v=glance&n=172282

Plays a total of 301 DVDs and CDs
Easy disc sorting with 20 custom files
Optical and coaxial digital-audio outputs
Burr Brown audio digital-to-analog converter
DTS and Dolby Digital output

$ 250,-

$ 350,-
Ik wou nog vragen of wisselaars van zulke groottes ook nog in de cd-wisselaar vorm bestaan, blijkbaar wel :)
En nog best een leuk prijsje (staat nu voor $200 op Amazon).
Is het echt importspul, of zou ik een cd-wisselaar ook nog wel in Nederland kunnen vinden?

Then again, misschien voldoet een cd-wisselaar ook niet geheel, aangezien ik toch ook wel SACD en DVD-A zou willen afspelen, maar dan denk ik echt dat ik een apparaat wil die niet bestaat...
(of niet betaalbaar is)
:-(

Werken die giga-changers nog met een on screen display of iets dergelijks, zodat je snel/makkelijk kunt zien waar wat zit? Of je moet maar net weten in welke lade welke cd/dvd ligt?

Verwijderd

Shadow_Zero schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 13:51:
[...]
Is het echt importspul, of zou ik een cd-wisselaar ook nog wel in Nederland kunnen vinden?
Bij Mediamarkt in Eindhoven hadden ze kortgeleden nog zo'n wisselaar (ik weet echter niet of het een 300 of 400 was), dus nee, een importapparaat is het niet.
Werken die gigahecta-changers nog met een on screen display of iets dergelijks, zodat je snel/makkelijk kunt zien waar wat zit? Of je moet maar net weten in welke lade welke cd/dvd ligt?
Je hebt 2 mogelijkheden, maar eerst algemeen:
Je kan/moet de cd-info (cd titel en artiest, separaat) invoeren. Dat kan met de AB, maar veel handiger is met een PS/2 toetsenbord. Een alternatief is cdrs stoken met cdtext erbij.
Mogelijkheid 1: scrollen met de jogwiel op het apparaat zelf
Mogelijkheid 2: scrollen met de scrollerwheel op je AB (is een schermpje met alle info gedownloaded) of je zoekt op titel, alfabet OF artiest. Als je het gevonden hebt, klik je op de scrollerwiel en hoppakee, je cd wordt geladen.
PS: je kan dan gelijk de volgende cd zoeken en vooraf 'laden'. Bij het finishen van de cd1, wordt daarna de volgende cd geladen.
PS2: je kan ook max 32 cd's/nummers per groep invoeren (7 groepen dacht ik) en een persoonlijke hitlist samenstellen (geen id wat nou het verschil is, aangezien je ook cd's geheel kan selecteren. Het verschil zit in het aantal).
Disclaimer: pin me niet vast op het getal van 32, aangezien ik nog nooit gebruik van gemaakt heb, ik weet wel dat het ontzettend lang kon duren om 1 groep te luisteren 8)

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 16:21:
Mogelijkheid 2: scrollen met de scrollerwheel op je AB (is een schermpje met alle info gedownloaded) of je zoekt op titel, alfabet OF artiest. Als je het gevonden hebt, klik je op de scrollerwiel en hoppakee, je cd wordt geladen.
PS: je kan dan gelijk de volgende cd zoeken en vooraf 'laden'. Bij het finishen van de cd1, wordt daarna de volgende cd geladen.
PS2: je kan ook max 32 cd's/nummers per groep invoeren (7 groepen dacht ik) en een persoonlijke hitlist samenstellen (geen id wat nou het verschil is, aangezien je ook cd's geheel kan selecteren. Het verschil zit in het aantal).
Disclaimer: pin me niet vast op het getal van 32, aangezien ik nog nooit gebruik van gemaakt heb, ik weet wel dat het ontzettend lang kon duren om 1 groep te luisteren 8)
Het gaat hier om CDP-CX450. De remote van de cx400 heeft GEEN display:
www.docs.sony.com\release\CDPCX450.PDF
Nu ik hem toch lees: ik heb 3 programma's van elk 32 stappen beschikbaar (1 stap=1 titel of 1 cd) en 8 groepen + een hitlist. De laatste werkt alleen met tracks en dus NIET met hele cd's (foutje, sorry).
Verder kan je op de TV ook alle info bekijken+scrollen. Dus mogelijkheden zat. Het kost je alleen ff tijd om alles netjes in te voeren (=pokkewerk), maar 1maal goed ingevoerd (met toetsenbord), heb je een fijn apparaat.
Wel raad ik je aan om die bak HELEMAAL vol te gooien. Als ie halfvol is, heeft het de neiging om cd's te missen. De reden is dat de carousel zo hard draait, dat de cd's 'omvallen' en niet meer rechtop gaan staan, daardoor mist de 'grijper' de cd en gaat het fout (tig keer terugplaatsen, laden etc).

• Shadow_Zero
Bedankt voor de info! Heel interessant.
Jij weet ook niet of er apparaten zijn die ook DVD-A en SACD tegelijk ondersteunen? Ik zag er geloof ik wel een die SACD kon.
En van mij hoeven er geen 300 of 400 cd's in, bij 50 of 100 zou ik ook al heel tevreden zijn :)

Verwijderd

Shadow_Zero schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 16:58:
Bedankt voor de info! Heel interessant.
Jij weet ook niet of er apparaten zijn die ook DVD-A en SACD tegelijk ondersteunen? Ik zag er geloof ik wel een die SACD kon.
En van mij hoeven er geen 300 of 400 cd's in, bij 50 of 100 zou ik ook al heel tevreden zijn :)
Ik heb gezien dat Sony DVP-CX995V wel SA-CD ondersteunt, echter geen DVD-A (iig niet de Advanced Audio tracks, wel de gewone dd/dts tracks). Echter is dit apparaat niet in nederland verkrijgbaar (een Amerikaans product).
Bedenk dat Sony een echte SA-cd aanhanger is (hebben ze zelf uitgevonden met Philips). Ze zullen niet zomaar DVD-A ondersteunen (ik weet niet wat de huidige norm bij Sony is).
Verder: SA-cd en (sterker voor) DVD-A zijn erg moeilijk te verkrijgen in Nederland. Het lijkt er zelfs op dat beide formats gaan floppen. Bovendien, als je beide formats koopt om hun kwaliteit, zou ik eerder geneigd te zijn om een betere dvd speler kopen die beide formats ondersteunt (bijv. Denon DVD 3910, als je budget ernaar reikt) en een separate cdbak.
Ik heb het concept zo gekozen: de cdbak volgooien met cdr's (rippen+cdtext erop en branden) voor achetrgrondmuziek, fatsoenlijke dvdspeler voor DVD-A+DVD's (moest wel, aangezien denon TOEN geen SAcd's ondersteunde) en een dedicated cdspeler voor luistersessies.
Maar een alles-in-1 bak,nee helaas weet ik niet welk merk zoiets zou leveren.

• Shadow_Zero
Het zou best kunnen dat het gaat floppen, maar op zich is er wel een redelijk aanbod in SACD en DVD-A (jammer dat we als consument zijnde weer mogen worstelen met 2 standaarden :-( ). Pas als ik een speler heb ga ik natuurlijk zulke schijfjes kopen. Met een stand-alone player kan ik er dan maar 1 tegelijk draaien, niet in een carousel voor random play als achtergrondmuziek (of voluit als ik dat zou willen).
Wat is eigenlijk het verschil tussen DD/DTS en Advanced bij DVD-A?

Bij http://www.velvetmusic.nl/ zie ik wel aardig wat leuke SACD's en DVD-A's :)

[ Voor 9% gewijzigd door Shadow_Zero op 16-03-2006 13:28 ]

Verwijderd

Shadow_Zero schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 13:26:
Wat is eigenlijk het verschil tussen DD/DTS en Advanced bij DVD-A?
DD/DTS is simpel gezegd standaard 'niet-gecodeerd/versleutelde' audiotracks, terwijl Advanced High Resolution DVD (ben het precieze beschrijving vergeten) tracks versleuteld zijn dmv Meridean watermerk. DUS: heb je een speciale Meridean DVD-A decoder/'decrypter' chip nodig om het af te kunnen spelen.
Ontbeer je deze chip, dan wordt de DVD-A als een gewone DVD afgespeeld en dus 'slechts' DD of DTS tracks worden afgespeeld. In feite is het hetzelfde principe als SACD: geen SACD? Dan CD mode (ok... er wordt dan gewisseld van laag itt de DVD-A: er wordt dan van folder gewisseld)
Ik geloof dat het verschil ook was, dat voor DVD-A 5 (of was het 6?) aparte geluidssporen waren, en voor DD/DTS 1 pakketje met 6 sporen 'ingebouwd'. Het had wat netter gekund kwa omschrijving, maar ik heb nu daar geen zin in (net een ongelooflijk saaie teleconferance gehad van 2 uur).

Er was wel een tijdje geleden een of andere dvd afspeelsoftware (WInDVD?) die door een foutje gekopieerde DVD-A's kon afspelen.
Bij http://www.velvetmusic.nl/ zie ik wel aardig wat leuke SACD's en DVD-A's :)
Ik moet de prijzen maar eens vergelijken met play.com :)

Verwijderd

@Lya :

Het grappige vind ik toch wel, of juist het zielige, dat precies hetzelfde Pioneer model in Nederland word verkocht, maar dan alleen voor cd's. Ik begrijp niet waarom juist deze firma's iedere keer zo dwars zijn/doen.

Het Amerikaanse model, DVD ondersteunend :

http://www.amazon.com/gp/...F8&n=172282&s=electronics

Het Europese model, alleen CD ondersteunend :

http://www.pioneer.nl/nl/..._id=450&taxonomy_id=42-59

Ik ben zelf ook op zoek naar zo een wisselaar maar ga denk ik ff met Pioneer bellen om te kijken of er wat te regelen valt, heb daar een kennis zitten die me misschien wel ermee kan helpen. Overigens zal het denk ik niet al te moeilijk zijn om hem regio code 2 te krijgen, zal niet meer zijn dan een flashje erin :)

Wat je wel kan doen is al je dvd's kopieren, deze zijn dan gelijk regiovrij en heb je gelijk een back up van je origineel ;)

• Shadow_Zero
Verwijderd schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 15:53:
[...]

DD/DTS is simpel gezegd standaard 'niet-gecodeerd/versleutelde' audiotracks, terwijl Advanced High Resolution DVD (ben het precieze beschrijving vergeten) tracks versleuteld zijn dmv Meridean watermerk. DUS: heb je een speciale Meridean DVD-A decoder/'decrypter' chip nodig om het af te kunnen spelen.
Ontbeer je deze chip, dan wordt de DVD-A als een gewone DVD afgespeeld en dus 'slechts' DD of DTS tracks worden afgespeeld. In feite is het hetzelfde principe als SACD: geen SACD? Dan CD mode (ok... er wordt dan gewisseld van laag itt de DVD-A: er wordt dan van folder gewisseld)
Ik geloof dat het verschil ook was, dat voor DVD-A 5 (of was het 6?) aparte geluidssporen waren, en voor DD/DTS 1 pakketje met 6 sporen 'ingebouwd'. Het had wat netter gekund kwa omschrijving, maar ik heb nu daar geen zin in (net een ongelooflijk saaie teleconferance gehad van 2 uur).

Er was wel een tijdje geleden een of andere dvd afspeelsoftware (WInDVD?) die door een foutje gekopieerde DVD-A's kon afspelen.

[...]

Ik moet de prijzen maar eens vergelijken met play.com :)
Aaah, op die fiets. Dus op elke dvd-speler kun je sowieso DVD-A afspelen, maar dan als DD/DTS 5.1 en niet die 'nog hogere kwaliteit'. Op zich ook niet verkeerd. Dan 'zou' ik genoegen kunnen nemen met een SACD caroussel. Ik neem aan dat een DVD-A in 'standaard' DD/DTS beter klinkt als de normale stereo uitvoering van een SACD ;)

Tx for the info'!

Verwijderd

Shadow_Zero schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 13:45:
Aaah, op die fiets. Dus op elke dvd-speler kun je sowieso DVD-A afspelen, maar dan als DD/DTS 5.1 en niet die 'nog hogere kwaliteit'. Op zich ook niet verkeerd. Dan 'zou' ik genoegen kunnen nemen met een SACD caroussel. Ik neem aan dat een DVD-A in 'standaard' DD/DTS beter klinkt als de normale stereo uitvoering van een SACD ;)
Wat een 'probleem' is bij sommige SACD's is dat de stereomode (lees: cdmode) bewust slechter wordt afgemixt dan bij een normale CD. Op deze wijze zou de consument terecht het verschil in prijs door aanschaf van de SACD vinden, terwijl de consument voor stereo beter een cd had kunnen kopen, aangezien het verschil dan veel kleiner zou zijn (SACD kan je soms ook in 2.0 af laten spelen).
Dit heb ik ooit ergens gelezen op het net en of het waar is, weet ik niet, maar de platenmaatschappij kennende, zou het me niets verbazen. D'r was iemand die zowel SACD als cd van dezelfde uitgave kocht en beide op dezelfde apparatuur had uitgeprobeerd. Hee... stereo cd van SACD klinkt slechter dan de gewone cd. D'r is wel een relletje uitgebroken en sterk ontkend door de 'gedupeerde' platenmaatschappij. Hoe het afgelopen is, weet ik niet. Ik ben benieuwd wat de medeforummers hun ervaring is op dit gebied.

• Shadow_Zero
Er is nog nooit een model uitgekomen met netwerkaansluiting om de track lists van CDDB te halen? :)

Nog ontwikkelingen geweest in de disc changer wereld? Als ik kieskeurig zo zie, in Nederland niet in ieder geval. Op Amazon.com ook niet zo te zien. Het is ook echt of 5-disc wisselaar, of 100+. Is er helemaal geen maatje daar tussen met SACD?

Verwijderd

Ik wil ook graag een changer hebben.

Kwam ik zonet dit tegen : :9~

http://www.request.com/products/videorequest.asp#

Kan je 4 sony changers op aansluiten en dus 1600 dvd';s managen.
Is wel heel erg leuk.

Als je "gewoon" de pioneer DV-F727 in NL wilt kopen, kan je hier terecht.
Regiovrij maar wel op 110 volt.

http://www.jvb.nl/

• Shadow_Zero
Zal het ook nog wel op vraag & aanbod zetten. Laat maar weten als je interesse hebt :)

Modbreak:Laat het gewoon daar waar het hoort, hier dus zeker niet!

[ Voor 62% gewijzigd door voodooless op 12-12-2007 11:11 ]

• dreamscape
  • Nu online
Spullen te koop aanbieden op het forum is niet echt de bedoeling, dus een topic meer dan een jaar omhoog kicken hiervoor zal ook vast niet helemaal gewaardeerd worden :)

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:01

voodooless

Sound is no voodoo!

Zinloze kick van een oud topic... slotje dan maar

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.