Toon posts:

Help, ik zie door de servers het bos niet meer

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik kom er niet meer uit, welke software ik nu moet kiezen.

Het uitgangspunt is hetvolgende:
We gebruiken met ong. 10 user een server met daarop Win NT4 / Exchange server om onze dagelijkse dingen te doen. Verder hebben we MS SBS 2000 liggen, met licenties...

Door aanschaf van een nieuw software pakket hebben we besloten de hardware ook te vernieuwen en kwam de software ook ter sprake.

We zoeken uiteindelijk de volgende mogelijkheden voor de software:
- omgeving voor kantoor (+/- 10 gebruikers)
- Exchange server t.b.v. e-mail verkeer
- Terminal Server t.b.v. het kunnen inloggen / data uitwisselen voor de buitendienst (+/- 3 users)
- evt. een oplossing om te kunnen 'thuiswerken', is dit ook TS?
- evt. een oplossing om handleidingen etc aan te bieden, is dit IIS?

Onze vraag is:
- Als we MS SBS 2003 gaan gebruiken zit volgens ons TS er niet in (in ieder geval niet in aplication mode, en dat is wat we nodig hebben), wat is de oplossing?
- Als we Server 2003 gaan gebruiken zit Exchange er niet in, wat is de oplossing?
- Kunnen we met onze oude NT versie soms wat bovenstaande dingen oplossen, en een SERVER 2003 omgeving ernaast zetten?

Graag een reactie of een vingerwijzing in de goede richting...

Bedankt, Ruud

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
- Als we MS SBS 2003 gaan gebruiken zit volgens ons TS er niet in (in ieder geval niet in aplication mode, en dat is wat we nodig hebben), wat is de oplossing?
klopt, lossen TS ernaast zetten met 2003 (mja, dus extra 2003 licentie+calls'
je kan ook SBS 2000 gebruiken, daar mag je TS wel in app-mode draaien
- Als we Server 2003 gaan gebruiken zit Exchange er niet in, wat is de oplossing?
geen idee, hangt van je budget af, en wat je wilt
- Kunnen we met onze oude NT versie soms wat bovenstaande dingen oplossen, en een SERVER 2003 omgeving ernaast zetten?
je kan naast de NT omgeving een 2003 Server zetten ja, MAAR er zijn limitaties, zeker als je het over SBS servers hebt, maar wat de limitaties zijn/worden hangt af van wat je gaat doen

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:44
Als we MS SBS 2003 gaan gebruiken zit volgens ons TS er niet in (in ieder geval niet in aplication mode, en dat is wat we nodig hebben), wat is de oplossing?
VPN gaan gebruiken of licenties kopen? :)
Als we Server 2003 gaan gebruiken zit Exchange er niet in, wat is de oplossing?
Heb je 2003 liggen dan? Anders koop je ook daarvan gewoon de SBS versie en heb je wel exchange?
Kunnen we met onze oude NT versie soms wat bovenstaande dingen oplossen, en een SERVER 2003 omgeving ernaast zetten?
Lijkt me redelijk kostbaar om 2 omgevingen te gaan beheren en niet gebruiksvriendelijk. Ik zie het voordeel ook niet echt?
evt. een oplossing om handleidingen etc aan te bieden, is dit IIS?
IIS is een webserver, daarmee kan je inderdaad een website maken met handleidingen. Een share op de server met een snelkoppeling zou ook al wel kunnen voldoen misschien?
evt. een oplossing om te kunnen 'thuiswerken', is dit ook TS?
VPN en roaming profiles is ook een optie.
Graag een reactie of een vingerwijzing in de goede richting...
Ik zie eerlijk gezegd je probleem niet echt? Je hebt nodig: server(s), licenties en iemand met voldoende kennis om het zaakje te installeren. Daarbij moet je wat keuzes maken zoals: VPN of TS gebruiken en nog wat andere beslissingen die iemand met ervaring zonder problemen kan maken.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:19

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Sorry , maar ik vind dit topic te mager voor PNS.
Dat je vragen hebt, antwoorden zoekt en de weg een beetje kwijt is redelijk te begrijpen. Echter zijn dit allemaal vragen welke je voor het grootste gedeelte zelf even uit kan zoeken bij Microsoft.

Tijd voor een nieuwe sig..

Dit topic is gesloten.