Hallo allemaal,
Ik kom er niet meer uit, welke software ik nu moet kiezen.
Het uitgangspunt is hetvolgende:
We gebruiken met ong. 10 user een server met daarop Win NT4 / Exchange server om onze dagelijkse dingen te doen. Verder hebben we MS SBS 2000 liggen, met licenties...
Door aanschaf van een nieuw software pakket hebben we besloten de hardware ook te vernieuwen en kwam de software ook ter sprake.
We zoeken uiteindelijk de volgende mogelijkheden voor de software:
- omgeving voor kantoor (+/- 10 gebruikers)
- Exchange server t.b.v. e-mail verkeer
- Terminal Server t.b.v. het kunnen inloggen / data uitwisselen voor de buitendienst (+/- 3 users)
- evt. een oplossing om te kunnen 'thuiswerken', is dit ook TS?
- evt. een oplossing om handleidingen etc aan te bieden, is dit IIS?
Onze vraag is:
- Als we MS SBS 2003 gaan gebruiken zit volgens ons TS er niet in (in ieder geval niet in aplication mode, en dat is wat we nodig hebben), wat is de oplossing?
- Als we Server 2003 gaan gebruiken zit Exchange er niet in, wat is de oplossing?
- Kunnen we met onze oude NT versie soms wat bovenstaande dingen oplossen, en een SERVER 2003 omgeving ernaast zetten?
Graag een reactie of een vingerwijzing in de goede richting...
Bedankt, Ruud
Ik kom er niet meer uit, welke software ik nu moet kiezen.
Het uitgangspunt is hetvolgende:
We gebruiken met ong. 10 user een server met daarop Win NT4 / Exchange server om onze dagelijkse dingen te doen. Verder hebben we MS SBS 2000 liggen, met licenties...
Door aanschaf van een nieuw software pakket hebben we besloten de hardware ook te vernieuwen en kwam de software ook ter sprake.
We zoeken uiteindelijk de volgende mogelijkheden voor de software:
- omgeving voor kantoor (+/- 10 gebruikers)
- Exchange server t.b.v. e-mail verkeer
- Terminal Server t.b.v. het kunnen inloggen / data uitwisselen voor de buitendienst (+/- 3 users)
- evt. een oplossing om te kunnen 'thuiswerken', is dit ook TS?
- evt. een oplossing om handleidingen etc aan te bieden, is dit IIS?
Onze vraag is:
- Als we MS SBS 2003 gaan gebruiken zit volgens ons TS er niet in (in ieder geval niet in aplication mode, en dat is wat we nodig hebben), wat is de oplossing?
- Als we Server 2003 gaan gebruiken zit Exchange er niet in, wat is de oplossing?
- Kunnen we met onze oude NT versie soms wat bovenstaande dingen oplossen, en een SERVER 2003 omgeving ernaast zetten?
Graag een reactie of een vingerwijzing in de goede richting...
Bedankt, Ruud