IIS6.0 & PHP werkt niet voor alle sites.

Pagina: 1
Acties:

• Sleepie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 12:00
Ik heb vanalles gelezen en geprobeerd, maar ik krijg het probleem niet opgelost.

Ik heb IIS draaiend op een Win2003 server en PHP geinstalleerd. Voor de 'default website werkt dat goed http://www.sleepie.nl

Maar nu maak een een nieuwe website en daar werkt het niet http://test.sleepie.nl/test.php
Ik krijg de error "No input file specified"

Het schijnt een bekend probleem te zijn met IIS en PHP, maar de oplossing heb ik nog niet kunnen vinden, wie helpt me ?

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Sleepie schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 11:47:
Het schijnt een bekend probleem te zijn met IIS en PHP, maar de oplossing heb ik nog niet kunnen vinden, wie helpt me ?
Heb je al wel enkele dingen geprobeerd? Op Google worden bij bijvoorbeeld het eerste resultaat al veel suggesties genoemd.

• Sleepie
Eerste zin staat er niet voor niks.
Die oplossingen heb ik allemaal geprobeerd, maar nog steeds werkt het niet.

Wat heb ik gedaan :
- Web Service Extension toegevoegd voor php verwijzend naar C:\PHP\php5isapi.dll

- Bij de properties van de nieuwe test.sleepie.nl site bij Home Directory --> Configuration ook een extensie php toegevoegd verwijzend naar C:\PHP\php5isapi.dll

-In php.ini doc_root commented gemaakt

- rechten voor het Internet Guest Account gechecked.

[ Voor 66% gewijzigd door Sleepie op 12-01-2006 12:12 ]

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Sleepie schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 11:59:
Eerste zin staat er niet voor niks.
Ben ik niet met je eens. Een goede topicstart voorkomt dat wij dingen aandragen die je zelf al geprobeerd hebt. Zie het als een motivatie voor de lezer, want het is niet leuk om dezelfde oplossingen nog een keer aan te dragen.

• Sleepie
GlowMouse schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 12:02:
[...]

Ben ik niet met je eens. Een goede topicstart voorkomt dat wij dingen aandragen die je zelf al geprobeerd hebt. Zie het als een motivatie voor de lezer, want het is niet leuk om dezelfde oplossingen nog een keer aan te dragen.
ZIe hierboven, beter zo ? :>
offtopic:
Waarom komt men altijd met zo'n reply in topics met vragen, terwijl het 10000ste "mijn nieuwe game PC" topic vol replies staat.....

[ Voor 18% gewijzigd door Sleepie op 12-01-2006 12:11 ]

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:34
Het "No input file specified" klinkt me als een terugkoppeling van de PHP-binary. De koppeling IIS-PHP ligt dus wel goed, hij geeft alleen niet het juiste bestandspad mee van het te parsen bestand.

• Sleepie
frickY schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 12:10:
Het "No input file specified" klinkt me als een terugkoppeling van de PHP-binary. De koppeling IIS-PHP ligt dus wel goed, hij geeft alleen niet het juiste bestandspad mee van het te parsen bestand.
De koppeling op zich lijkt me goed te liggen ja, aangezien de 'main' site www.sleepie.nl het gewoon doet.

IIS heb ik na de veranderingen opnieuw opgestart, misschien de hele server maar es een rebootje geven.

[ Voor 18% gewijzigd door Sleepie op 12-01-2006 12:14 ]

• Sleepie
Probleem is opgelost. Ben gewoon te vroeg uit mn bed gekomen vandaag denk ik.

Het probleem zat hem wel degelijk in doc_root. Ik had hem commented, maar in de verkeerde php.ini file ... dom dom dom 8)7 |:(
Pagina: 1