Sweex adsl modem voor ISA server

Pagina: 1
Acties:

• jee-weetje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08:08
Tweakers,

Ik heb een ISA server in ons bedrijf staan. Hiervoor staat een adsl modem. Standaard staat NAT aan in de modem, maar dat wil ik niet (ik wil alles managen via de ISA server).

De modem betreft een Sweex http://www.sweex.nl/product.asp?pid=332. Ik heb geprobeerd bridged mode in te schakelen, maar dan krijgt de server geen ip-adres.

Ik heb al gezocht op GOT, maar kan de oplossing niet vinden.
http://gathering.tweakers...2076///sweex%2Cadsl%2Cnat

De servicedesk van Sweex is ook lekker behulpzaam :( :(
Situatie die ik wil: Internet ---> modem (alleen verbinding maken) -- alle data --> ISA server

Wat doe ik fout ?
_/-\o_

Jan-Willem

• Kabouterplop01
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-04 20:53

Kabouterplop01

chown -R me base:all

Geen idee wat je fout doet
Bridged mode moet goed zijn. (Welke bridged mode heb je gekozen?)
Hierbij hebben we iets meer info nodig post eens wat screenshots van je instellingen.

Maar om het makkelijk te maken... Laat gewoon die NAT aan staan.
Schakel DHCP uit en geef de Externe NIC (De NIC die een ip-adres zou krijgen van jouw provider) een vast IP, met als default gateway het ip-adres van je router (de LAN zijde dan ;) )

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-04 08:11
ISA draaien en dan zulke goedkope troep ervoor zetten, dat doe je fout. Koop gewoon een fatsoenlijk DSL apparaat. Kijk wel even welke apparaten goed kunnen bridgen icm met jouw ISP.

[ Voor 32% gewijzigd door Taigu op 12-01-2006 13:07 ]

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

• jee-weetje
ISA draaien en dan zulke goedkope troep ervoor zetten, dat doe je fout.
Helemaal mee eens, maar daar gaat het nu (nog) niet om. Die modem hoeft niks anders te doen dan de verbinding maken.

DHCP heb ik uit staan in in de router. Ik kan kiezen of briged in- of uitgeschakeld kan worden. De encapsulation kan eventueel op 1483 bridged gezet worden. Deze staat nu op PPOa.

Het uitschakelen van NAT is nodig om zo de thuis werker op ipadres te gaan filteren (met ISA).

[ Voor 7% gewijzigd door jee-weetje op 12-01-2006 15:31 ]

Jan-Willem

• jee-weetje
Niemand een idee?

Nog even voor de duidelijkheid. Het is de bedoeling dat ik alles met ISA server ga filteren.

Er zal tzt ook een nieuwe modem voor komen te hangen. Misschien heeft dan iemand hier ervaring mee?

Alvast bedankt

Jan-Willem

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-04 18:20

BHQ

Welke provider heb je? Dat maakt het verschil PPPoA / RFC etc..

Verwijderd

Nou, als jij verwacht dat je ISA server automatisch een IP-adres zou moeten krijgen zonder in te bellen zou ik eerst maar eens voor je RFC1483 optie gaan.

Verder zil je toch eerst moeten uitzoeken op wat voor DSL-netwerk je zit en hoe authenticatie verloopt. Speedlinq werkt op meerdere netwerken.

• jee-weetje
Het internet account is bij euronet.
http://home.euronet.nl/servicedesk/instellingen/.

Jan-Willem

Verwijderd

Ja sorry hoor, maar dat gaan wij dus niet voor je uitzoeken. Je kunt zelf het initiatief nemen en even met de instellingen spelen of je kunt contact opnemen met Euronet. Zij kunnen je prima vertellen hoe je een en ander in moet stellen.

• BHQ

BHQ

*Sigh

Daar kunnen we dus niks mee. Waarom ben je überhaupt met IIS bezig?

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-04 22:34

JvS

Ik heb hem zelf ook

De modem moet specifiek ingesteld worden voor het dsl netwerk waar-ie aan hangt. je moet dus daar even navragen wat de instellingen zijn (welk protocol, vpi/vci, etc) en je modem ook zo instellen. Is dat je al wel duidelijk?

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• BHQ

BHQ

Euronet is via KPN dacht ik, so..

• jee-weetje
Heb al gebeld met euronet, maar de ondersteuning is ook niet echt meer wat het geweest is.
Op een dergelijke technische vraag konden zij geen antwoord geven. Ik moets het dus maar doen met de instellingen zoals zij die aanleveren.
Ik maak gebruik van PPPoA.

Er bestaat dus geen oplossing om alles los te gooien op de router als je PPPoA hebt 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door jee-weetje op 17-01-2006 13:08 ]

Jan-Willem

• BHQ

BHQ

*sigh PPPoA is -niet- iets met VPN. Je laat je router bridgen, zet 'm op PPPoA en een externe bak moet het ip krijgen.

-edit- waarom gebruik je niet de door euronet geleverde speedtouch die kan SIPspoofen?

[ Voor 30% gewijzigd door BHQ op 17-01-2006 12:53 ]

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-04 22:34

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dat ligt niet aan euronet maar aan je router. Je zou dat ding gewoon op bridging, PPPoA, VPI/VCI 8.48 moeten zetten, username en passwordje invullen en dan moet het werken zoals jij wil (geen NAT, geen router, maar een bridge, dus de pc direct op internet met het internet ip op de pc zelf).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• jee-weetje
Kijk, dat is een antwoord waarmee ik ergens kan komen !

Ga er zo dadelijk mee bezig.

@JVS: Dank u

@Yapser: Ik gebruik niet de speedtouch omdat die ontploft is. Ik zal dus moeten weten wat ik nodig heb voor een ander modem (of dat deze sweex tijdelijk het werk kan doen). Ik ben btw niks met IIS van plan.

Jan-Willem

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-01 10:58
Zoals ik het lees heb je twee opties;
- Je ISA server als DMZ instellen (indien het modem die functie heeft)
- een /30 subnet aanvragen bij je provider indien mogelijk, dan krijgt de ISA server zijn eigen publieke IP adres

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

• jee-weetje
aangezien er een heel bedrijf afhankelijk van is heb ik het nog niet kunnen testen. Maar die DMZ optie bevalt me wel! :9

_/-\o_

Jan-Willem

Verwijderd

en voor een bedrijf zijnde zou ik dus geen merk als sweex nemen lol....

• jee-weetje
[off topic] Dat was al vermeld 8) . De reden hiervoor staat ook al in een eerdere post van mij [/off topic]

Jan-Willem

Pagina: 1