Straat schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 20:32:
Ik gebruik ook altijd 1024x576 op mijn iBook (nieuwste revisie). Mijn vorige iBook ondersteunde ook al widescreen resoluties. Die hebben alleen wel allebei net als de mini een ATi chip aan boord (9550 en 9200), ik geloof dat de 12" PowerBook altijd nVidia heeft gehad? Misschien is dat waarom. Ik neem aan dat je software allemaal up to date is?
hoi ja dat heb ik ook gelezen dat er met de ati meer mogelijk is....ik heb idd de PB met nvidia aan boord. er schijnt ook een tool te zijn mac2tv die special met ati chips werkt....ik heb lang zitten zoeken en heb nu tooltje dat heet switchresX ... en daarmee kan ik custom resolutions instellen ! beetje technisch met configureren enzo...maar lijkt goed te werken !
voor degenen die geintresseerd zijn (alle PB bezitters lijkt me). de tool is niet gratis, 10 dagen op proef:
http://www.madrau.com/html/SRX/indexSRX.html
ik heb er nog mee zitten spelen....en het viel me op dat deze tool niet overscan optie heeft, zoals je in de display prefs wel ziet. in principe is het zo dat dus settings altijd non overscan zijn.....maar de grap is dat hij de standaard settings zoals ze waren overneemt uit de prefs, dus als je daar overscan aan hebt staan, zal bij het kiezen via de tool ook overscan aan zijn met die optie. dit werkt dus bij standaard resoluties zoals ze in de prefs voorkomen, en in principe niet met de custom resoluties die je evt instelt. maar ik heb ontdekt dat als je eerst een willekeurige standaard overscan optie kiest en daarna naar je custom optie, dat hij dan overscan blijft ! als je van een non overscan optie naar je custom gaat blijft hij weer wel non overscan.
ik vind het erg fijn dat ik nu toch ook widescreen kan uitsturen met mn nvidia ! bovendien is het zowiezo een handig tooltje die naast bluetooth icoontje komt, zodat je altijd direct resoluties kan wisselen.
misschien voor sommigen enorm geblaat om niks, maar wellicht interressant voor anderen
[
Voor 43% gewijzigd door
Verwijderd op 12-01-2006 22:23
]