[XP/2000] Sysprep vraag: wil computernaam niet veranderen*

Pagina: 1
Acties:

• spanx
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-03 18:39

spanx

_Sp[A]nX_

Topicstarter
Ik heb een ideale sysprep config... alles gaat bijna geautomatiseerd....

ik loop een lokaal in doe er diskettes in (Ghost 7.5 want 8.0 ZUIGT aan alle kanten)
ze booten ghost server gevonden... image word gekopieerd klaar reboot

sysprep... en dan komt het.... ik wil de computernaam onveranderd laten! Hij moet dus de originale naam behouden. (ik wil dit, na het ghosten door ghost walker laten doen dan kan ik per pc namelijk een aparte floppy maken, waar de computernaam op staat)

kan dat?

:>

Damn it's good 2b a Tweaker!

• Ye Greate'96
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-08-2021
Ik meen dat je dan gewoon een * als naam moet invullen in je sysprep.inf

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Welke Windows gaat het hier over? :)

• spanx

spanx

_Sp[A]nX_

Topicstarter
Euhm als je een sterretje invult dan genereerd hij juist een naam voor je... dat wil ik niet

Gaat over Windows 2000 en Windows XP Prof +sp2

:P

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Je kunt toch gewoon in een computernaam meegeven in je sysprep bestand ?

• spanx

spanx

_Sp[A]nX_

Topicstarter
Ja dat weet ik maar ik wil 1 image hebben voor alle computers... ghost walker moet per diskette de computers renamen... daarna komt sysprep en hij moet NIETS doen met de computernaam.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Je kunt ook sysprep.inf op een diskette zetten. Maak je 1 inf bestand per pc waar je gewoon de naam hard inzet.
Heb je ghostwalker ook niet meer nodig :)

Zie ook http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;298491

• spanx

spanx

_Sp[A]nX_

Topicstarter
het gaat mij er om dat ik één keer de diskette er in doe en dat hij na het ghosten ghostwalker 1 x draaid en dat ik dan gewoon weg kan lopen... als sysprep dan ook nog ingewikkeld op de diskette moet worden gezet... extra werk.

Mijn image en sysprep zijn nu zo op elkaar afgestemd...dat ik alleen moet zorgen dat de computernaam NIET veranderd moet worden door sysprep...

• Twynn
Hoezo ingewikkeld? Als je al een diskette per pc gebruikt, dan zal een bestandje van een paar kb (het gaat alleen maar om een tekstbestand) daar toch ook nog wel bijpassen?

• spanx

spanx

_Sp[A]nX_

Topicstarter
beveiligings risico.... wachtwoord op sysprep.inf..... dus ALS ik een diskette zou vergeten.... (of een leraar deze diskette zou gebruiken... (leerling omgeving, sorry dat ik dat niet eerder heb gezegd!)

mvg

Verwijderd

Juist voor leerling omgevingen zou je eens kunnen kijken naar het imaging gedeelte van Zenworks for Desktops. Dat is, als het eenmaal goed is ingericht, een echte fire-and-forget oplossing. Als je nics ook nog eens PXE compatibel zijn, dan heb je het helemaal mooi voor elkaar want dan hoef je niet eens meer naar de pc toe te lopen ;-)

Volgens mij moet je bij Ghostwalker in ieder geval altijd een naam van dezelfde hoeveelheid karakters ingeven, maar ik geloof niet dat er een functie in zit die automatisch dezelfde naam behoudt...

• spanx

spanx

_Sp[A]nX_

Topicstarter
euhm..... Novell??.... dat komt er bij mij dus echt nooit meer in.

stabiel ja..... goed nee.

ghostwalker heb ik al eerder gebruikt en mij maakt het niet uit dat ik me aan een vaste lengte van karakters moet houden....

mvg

Verwijderd

uh..ja...Novell dus... maar je hebt gelukkig geen Novell server meer nodig hoor! Die tijd is voorbij.
Zie het gewoon als een tool om het netwerkbeheer makkelijker te maken. 1 Windows 2000/2003 bakje met eDirectory + Zen er op en je bent onder de pannen. Appeltje eitje ;-)

Grappig trouwens dat je van veel mensen dezelfde opmerkingen hoort zodra het over Novell gaat :9

• spanx

spanx

_Sp[A]nX_

Topicstarter
we hebben hier al "eDirectory" draaien.... bij mijn gewaardeerde collegae op een andere loactie....

Ik heb al 5 jaar AD op mijn eigen locatie, no problemo. easy management.
Zij hebben "eDirectory" en dat noem ik nou geen perfecte oplossing.

Je kiest of voor MS of Novell... niet allebei.

Tegenwoordig kan je van Novell af, vroeger daar geef ik je gelijk in, was het ideaal... nu :get with the program....

Gelukkig heeft ROC Midden Nederland de knoop doorgehakt en zijn we gedwongen (gelukkig) om AD te gaan gebruiken.

*ontopic* ik neem dus aan sysprep dit dus niet ondersteund?

• Twynn
Heb je al geprobeerd om het complete regeltje waar de naam gezet kan worden weg te laten?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Je kan ook een bestand met computernamen (.udf) opgeven toch? Enige artikel wat ik er zo over vind gaat over NT4, maar er was zeker in 2000 nog een optie toe: http://support.microsoft.com/kb/156876

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1