Toon posts:

Brandplek boven nForce 3

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,
Een tijdje terug heb ik mijn nForce heatsink vervangen omdat mijn nForce altijd enorm warm werd.
Toen ik mijn oude heatsink eraf haalde viel mij op dat er een brandplek boven mijn nForce was.
Het gaat om een K8N neo platinum moederbord.
Nu is mijn vraag kan dit veel kwaad want momenteel heb ik er nog geen problemen met gehad.
Ik heb er nu een Zalman ZM-47J Northbridge koeler opstaan waarmee de nb temp tussen de 25 en de 30 graden is, vroeger was dit tussen de 60 en de 70 graden.
In de winkel waar ik het bord heb gekocht zijde ze dat ik waarschijnlijk wel een nieuw bord zal krijgen maar ze moetten eerst mijn ‘kapot’ bord opsture naar de leverancier waar er wordt gekeken naar het probleem voordat ze mij een nieuw bord toesturen.
Dit duurt meer dan een maand ;( en zo lang kan ik niet zonder pc.
Anders had ik het al lang gaan inruilen.

Alvast bedankt.

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/LordofDestruction/fotos/IMAG0004.JPG
Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/LordofDestruction/fotos/IMAG0005.JPG
Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/LordofDestruction/fotos/IMAG0002.JPG

Verwijderd

Ik denk dat als je geen problemen hebt het niet erg is. Kan best zijn dat de oude sink zo warm werd dat hij een deel van de laklaag heeft verschroeit/verkleurt, dus geen printbanen heeft beschadigd.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2006 11:25 ]

• successor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-05 16:18
die brandplek is opzich niet zo erg , maar de warmte die je chipset te verduren heeft gekregen wel hoor , om zoiets te veroorzaken moet die al 100-110 graden zijn geweest

Out of the box? What box? There is no box.

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-03 23:01
Ik zou gewoon lekker ff een Prime95 een dagje laten draaien. Als dit geen errors oplevert - Niet meer naar kijken !

:)

Verwijderd

Topicstarter
Maar is de levensduur van mijn chipset nu niet drastisch verkort door die hitte of kan dit niet zoveel kwaad?
Prime95 kan met gemak 8 uur aan een stuk draaie zonder een error te maken.

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-03 23:01
Tsja, als prime 8 uur kan draaien zonder errors heb je een zeer geringe kans dat er schade is. Stel dat de chip nog maar 50% van zijn levensduur meegaat is dat alsnog 12,5 jaar ivp 25 oid.. Zou me niet echt zorgen maken eigenlijk..

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 12:45:
Maar is de levensduur van mijn chipset nu niet drastisch verkort door die hitte of kan dit niet zoveel kwaad?
Prime95 kan met gemak 8 uur aan een stuk draaie zonder een error te maken.
ehm dat zou kunnen, maar dan gaat ie nu nog maar 15 jaar ipv 60jaar mee?

lol, ik moet sneller typen

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2006 14:30 ]

• FrenzyFreak
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:22
Zolang het bord functioneert zonder problemen is er geen reden om hem weg te brengen inderdaad.

Ik weet niet wat je hebt gebruikt om de koelpasta ervanaf te halen, maar het kan ook dat daar iets van op het moederbord is gekomen en hierdoor de zwarte lak iets is verkleurd... Trouwens is 70 graden lang niet genoeg om iets van het moederbord te beschadigen.

Op de witte M van MSI is trouwens niets te zien van zwart geblakerde verf of afbrokkelende verf of wat dan ook... ik denk dus ook dat je verf daar gewoon iets verkleurd is door aanraking met een of andere vloeistof.

• successor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-05 16:18
het is gewoon afhankelijk van je chip , wie weet is hij zo gesleten door de warmte dat ghij nog maar een jaartje meegaat , en er dan mee ophoud , of zelfs nog maar 6 maanden , dat kan je niet zo zeggen , het kan ook zijn dat die chip nog 100 jaar meegaat ,maar er is geen manier om dit te meten of te weten te komen .

Out of the box? What box? There is no box.

• HyperDevil
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-12-2025
Ik heb een doorgebrande 875P Neo2 bord van MSI gehad.
De ene op de andere dag werktte mijn pc niet meer.
Ik kreeg geen garantie omdat er zichtbare schade zou zijn... (vind ik dan gelul)
Pagina: 1