Alternatieve locatie voor Excel Sjablonen

Pagina: 1
Acties:
  • 189 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:17

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Topicstarter
Het betreft hier Excel 2000. Ik heb op een server een share aangemaakt waar ik sjablonen voor Excel in wil plaatsen. Nu is het bij Word het geval, wanneer ik een Map opgeef waarin meerdere mappen staan welke Word sjablonen bevatten krijg ik deze Mappen in Word als Tabbalden te zien. Onder elke Tabblad zie ik dan de betreffende sjablonen, welke in de betreffende mappen staan, weer terug.

Als ik in Excel bij Extra >> Opties >> Tabblad Algemeen >> Alternatieve locatie opstartbestand een locatie opgeef welke verwijst naar een share op de server krijg ik de mappen niet als Tabbladen te zien, ik moet de specifieke map opgeven waarin een Excel sjablon staat voordat Excel het sjabloon toont onder bestand >> nieuwe.

Mijn vraag is nu, gaat Excel hier anders mee om dan Word of gaat hier iets anders fout?

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:11
Je moet in word het path van de werkgroep sjablonen wijzigen.
Op deze manier krijg je in excel en in word er een tabblad bij, mits je verwijst naar een directory waarin een directory staat met de sjablonen.
Als je wijst naar de dir. waarin de sjabloon bestanden al staan, dan maakt office geen extra tabblad aan.

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:17

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Topicstarter
Remc0 schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 13:13:
Je moet in word het path van de werkgroep sjablonen wijzigen.
Op deze manier krijg je in excel en in word er een tabblad bij, mits je verwijst naar een directory waarin een directory staat met de sjablonen.
Als je wijst naar de dir. waarin de sjabloon bestanden al staan, dan maakt office geen extra tabblad aan.
Ik heb dit gedaan, maar nu komt Excel met de volgende melding: "De bestandsindeling normal.dot: is ongeldig". Het klopt wel onder de werkgroep sjablonen staat ook de normal.dot. Is hier nog iets mee te doen? Van de andere Word sjablonen die onder de werkgroep sjbalonen staan lijkt Excel zich niets van aan te trekken.

Edit: Verholpen... _/-\o_

[ Voor 12% gewijzigd door _Dune_ op 12-01-2006 14:54 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/