Ik heb chello kabel classic en een router Linksys WRT54G. Als ik rechtstreeks van me modem naar mijn pc ga met de kabel heb ik goede verbinding, doe ik het wireless dan gaat me verbinding achteruit.Waar kan dit aan liggen.Ander kanaal zoeken en hoe doe je dat. Of een sterkere antenne.Ik heb trouwens USB ontvanger.
Dit staat in de handleiding.
En verder is de omschrijving "gaat mijn verbinding achteruit" nogal vaag. Om je te helpen zul je meer moeite moeten doen om je probleem te omschrijven.
En verder is de omschrijving "gaat mijn verbinding achteruit" nogal vaag. Om je te helpen zul je meer moeite moeten doen om je probleem te omschrijven.
Ik gebruik Emule, als ik me kabel gebruik heb ik tussen de 800 a 1100 sources maar doe ik het wireless dan kom ik niet boven de 400 a 500. Ik heb dit al een aantala malen geprobeerd.
ander kanaal zoeken: type in je browser 192.168.1.1 en daar vind je allerlei mogelijkheden om instellingen te veranderen, zorg wel dat je hetzelfde kanaal ook op je pc/laptop instelt, anders heb je helemaal geen draadloze verbinding meer
Lees dan verdomme 's een handleiding door voordat je met RTFM vragen komenVerwijderd schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 10:45:
Oke thanx ga het proberen.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Inderdaad.Exirion schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 10:46:
[...]
Lees dan verdomme 's een handleiding door voordat je met RTFM vragen komen
Het geeft niet hoor dat je m'n eerste reply gewoon niet leest.
[ Voor 15% gewijzigd door Arnout op 12-01-2006 10:50 ]
Zo Exirion verkeerde been uit bed gestapt? Ik ben blond weet je en Engels was niet mijn sterkste vak op school en aangezien de handleiding in het Engels is.Maar volgende keer zal ik wat bedachtzamer zijn met de vragen
Hij heeft wel een punt; op GoT is het niet de bedoeling om zomaar je vraag te dumpen en achterover leunt en wachtende op het verlossende antwoord. Info geven, dan kunnen wij er pas wat mee. Negeren van goedbedoelde postings is niet echt handig
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Dit staat in de handleiding.
En verder is de omschrijving "gaat mijn verbinding achteruit" nogal vaag. Om je te helpen zul je meer moeite moeten doen om je probleem te omschrijven
Ik heb toch antwoord gegeven, lees : Ik gebruik Emule, als ik me kabel gebruik heb ik tussen de 800 a 1100 sources maar doe ik het wireless dan kom ik niet boven de 400 a 500. Ik heb dit al een aantala malen geprobeerd.
Maar jongens laat maar, ik zoek het zelf wel uit doeiiiiiii.Moeilijk gedoe allemaaal.
En verder is de omschrijving "gaat mijn verbinding achteruit" nogal vaag. Om je te helpen zul je meer moeite moeten doen om je probleem te omschrijven
Ik heb toch antwoord gegeven, lees : Ik gebruik Emule, als ik me kabel gebruik heb ik tussen de 800 a 1100 sources maar doe ik het wireless dan kom ik niet boven de 400 a 500. Ik heb dit al een aantala malen geprobeerd.
Maar jongens laat maar, ik zoek het zelf wel uit doeiiiiiii.Moeilijk gedoe allemaaal.
Een wireless verbinding zal over het algemeen altijd wat minder presteren dan een kabel verbinding. De kabel verbinding heeft 100Mb/sec tot zijn beschikking en de wireless verbinding max. 54Mb/sec. Nu s de wireless verbinding ook nog afhankelijk van de afstand tussen het AccesPoint en de computer. Tevens heeft een wireless verbinding meer overhead in verhouding met een kabel verbinding, hoeveel overhead het is ligt ook nog weer aan welke beveiliging je gebruikt.
Dus dat de wireless verbinding minder presteerd is niet heel vreemd.
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
Daar ben ik niet echt mee eens hoor, die 54 Mb/s (of misschien iets minder door de oorzaken die je noemt) is nog altijd een stuk sneller dan je internetverbinding, de bottleneck zit hem dan toch echt in je internetverbinding en niet in de wireless connectie._Dune_ schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 11:06:
Een wireless verbinding zal over het algemeen altijd wat minder presteren dan een kabel verbinding. De kabel verbinding heeft 100Mb/sec tot zijn beschikking en de wireless verbinding max. 54Mb/sec. Nu s de wireless verbinding ook nog afhankelijk van de afstand tussen het AccesPoint en de computer. Tevens heeft een wireless verbinding meer overhead in verhouding met een kabel verbinding, hoeveel overhead het is ligt ook nog weer aan welke beveiliging je gebruikt.
Leeg
Daar heb je inderdaad gelijk in. In iedergeval is dit een probleem dat je niet even uit je handleiding leest zoals sommige hier beweren.reskobon schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 11:17:
[...]
Daar ben ik niet echt mee eens hoor, die 54 Mb/s (of misschien iets minder door de oorzaken die je noemt) is nog altijd een stuk sneller dan je internetverbinding, de bottleneck zit hem dan toch echt in je internetverbinding en niet in de wireless connectie.
Als je de netwerkverbinding toont in de werkbalk, daar de muiscursor op zet, dan zou de snelheid van de verbinding van dat moment getoond moeten worden.
[ Voor 6% gewijzigd door _Dune_ op 12-01-2006 11:40 ]
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
@_Dune_: volgens mij toont Windows dan de theoretische maximumsnelheid, dus bijv. inderdaad die 54. Niet de daadwerkelijk snelheid waarmee gecommuniceerd wordt.
Dus als ik van kanaal wissel zou het dan effect hebben. Ik zit nu op kanaal 11 en ik heb ergens gelezen dat je beter naar kanaal 1,2 of 3 kan want haast iedereen maakt gebruik van 11.Sorry dat ik zoveel vragen stel hoor maar ik heb heel weinig verstand van pc's en toebehoren.
Verwijderd
Als je nou ook nog van de editknop gebruik wilt maken om iets toe te voegen zou het helemaal fijn zijn.
En een antwoord op die vraag kun je ook vinden door op dit forum (gegarandeerd Nederlandstalig) wat te lezen; zoek eens wat topics van vergelijkbare problemen.
En een antwoord op die vraag kun je ook vinden door op dit forum (gegarandeerd Nederlandstalig) wat te lezen; zoek eens wat topics van vergelijkbare problemen.
Stel ik domme vragen of ligt het aan mij. Ik zie andren die dommere vragen stellen .Maar weet je wat sterf met zooi.Dit geld niet voor de mensen die me wel hielpen.Verwijderd schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 15:38:
Als je nou ook nog van de editknop gebruik wilt maken om iets toe te voegen zou het helemaal fijn zijn.
Een beetje meer respect voor elkaar helpt soms beter misschien hoor:) Iedereen die op je probleem reageert doet daar waarschijnlijk met de bedoeling je vooruit te helpen, niet om je onderuit te helpen.Verwijderd schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 17:33:
[...]
Stel ik domme vragen of ligt het aan mij. Ik zie andren die dommere vragen stellen .Maar weet je wat sterf met zooi.Dit geld niet voor de mensen die me wel hielpen.
Terug naar 'het probleem': welke versie Linksys WRT54G heb je: staat onderop je router. En wat staat er als firmware als je de router via de webinterface benadert: zie rechtsboven nadat je 192.168.1.1 (password admin) hebt ingetypt. Een firmwareupdate wil misschien wel helpen nl.
Dat wil niet zeggen dat het legitiem is.Verwijderd schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 17:33:
Stel ik domme vragen of ligt het aan mij. Ik zie andren die dommere vragen stellen .
Jij ook heMaar weet je wat sterf met zooi.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Verwijderd
En nu mag je het fijn zelf uitzoeken. Veel plezierVerwijderd schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 17:33:
Stel ik domme vragen of ligt het aan mij. Ik zie andren die dommere vragen stellen .Maar weet je wat sterf met zooi.Dit geld niet voor de mensen die me wel hielpen.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()