Waarom is het zo moeilijk te accepteren dat ik twijfel aan het bestaan van iets waarvan ik zeker dacht te weten dat het niet bestond. Ik was overtuigd van het feit dat ik genoeg kennis had om er geen seconde over hoefde te twijfelen. Waarom kan ik het prinicipe van noncontradictie niet verwerpen. Waarom kan ik niet geloven dat er misschien wel meerdere waarheden bestaan. Is het iets dat het menselijk brein niet kan bevatten omdat wij hebben aangeleerd dat er altijd maar 1 waarheid is. Of is het allemaal maar een creatie van mijn subjectiviteit...
Graag zou ik jullie visie willen weten over dit klein stukje tekst, en er over te discusseren.
Kort samengevat: kan je het prinicpe van non-contradictie verwerpen?
Ik persoonlijk denk dat de waarheid relatief is. Iemand kan iets terecht waar vinden totdat hij een reden heeft om aan te nemen dat iets niet waar is.
(beetje het principe van dat je onschuldig bent, totdat het tegendeel bewezen is.)
Graag zou ik jullie visie willen weten over dit klein stukje tekst, en er over te discusseren.
Kort samengevat: kan je het prinicpe van non-contradictie verwerpen?
Ik persoonlijk denk dat de waarheid relatief is. Iemand kan iets terecht waar vinden totdat hij een reden heeft om aan te nemen dat iets niet waar is.
(beetje het principe van dat je onschuldig bent, totdat het tegendeel bewezen is.)
Project Kaizo