UTP Wand Contact Doos

Pagina: 1
Acties:
  • 339 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 23-08 15:48
Weet iemand waar je een beetje goedkoop opbouw UTP WCD's kan krijgen? Bij Display Electronics hebben ze ze wel, maar kosten die krengen (degene met 1 uitgang) meer dan 40 piek !!! Ze zijn er veel goedkoper, dat weet ik zeker... Iemand een idee waar, of iemand die van die dingen heeft en niet gebruikt ofzo?

Thx,

Martijn

P.S. Denken jullie dat ik volgende week op de Benelux beurs hier in Eindhoven veel kans maak??

Verwijderd

F 40,- is wel erg duur. Ik zou inderdaad volgende week eens in Eindhoven proberen. Ik ben vandaag nog naar de Interexpo beurs in Rijswijk geweest en ik heb ze daar nog zien liggen. Deze computertenten die daar komen, lopen meestal al die weekelijkse beurzen af.
Heb helaas niet gezien wat ze kosten (ik let nooit zo op prijzen van dingen waar ik niet direct in geïnteresserd ben).
Suc6.

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Probeer eens:
http://www.elektroshop.nl
Is toch wel redelijk prijzig, maar moet je denk ik wel voor rond de 25,- een WCD-tje kunnen hebben.
(Zitten in Rosmalen)

Verwijderd

Ik heb het voor nop gekregen :) van een vriend van me die kabelinstallateur is! 8-)

• Martijn
Ik heb effe op elektroshop.nl gekeken...
Is dit er geen? Kost maar 8,33...:

http://www.elektroshop.nl/eshop/product.asp?sku=CBXJ2AWA10

Verwijderd

Hoi!

Dat lijkt me er wel eentje ja. Ze noemen alleen dat je alleen maar Panduit-connectoren zou mogen gebruiken :(. Maar RJ45 is zo'n standaard dat je volgens mij ieder willekeurig RJ45-product kunt gebruiken :). Houdt wel even in de gaten hoe je de kabel van de WCD naar [...] in de WCD zelf moet monteren. De standaard is met een LSA-dog (een stuk gereedschap waarmee je de draadjes in sleufjes perst - evt. met geweld ;) ) maar het zou kunnen dat bij dit soort goedkopere modellen een ander systeem gebruikt wordt.

Anders kun je ook nog langs RITMO Electronics (Barendrecht). Ze leveren eigenlijk alleen aan bedrijven (of iemand met een KvK-inschrijving :) ) - maar als je zo binnenloopt dan moet het wel lukken volgens mij.

Suc6!

• Martijn
Ik heb nog effe gekeken, en volgens mij bedoelen ze dat je er nog wat bij moet kopen, en namelijk dit:

http://www.elektroshop.nl/eshop/product.asp?sku=CJ588BBL

Gewoon als 1 en uitgang... Kan dat het niet zijn? Dan kom je bij mekaar weer op zo'n 35 piek per kastje...:'(

Verwijderd

Ik heb hem in Deventer gehaald voor F 19,-

Verwijderd

Op zondag 21 januari 2001 13:30 schreef Martijn het volgende:
Ik heb nog effe gekeken, en volgens mij bedoelen ze dat je er nog wat bij moet kopen, en namelijk dit:

http://www.elektroshop.nl/eshop/product.asp?sku=CJ588BBL

Gewoon als 1 en uitgang... Kan dat het niet zijn? Dan kom je bij mekaar weer op zo'n 35 piek per kastje...:'(
Da dagkal, dit systeem kom je vrij vaak tegen bij het wat beter spul: losse opbouwdoosjes en/of afdekplaatjes waarvoor je ook nog outlets moet kopen (1 of 2, afhankelijk van model), ik had het in mijn vorige post niet genoemd omdat ik het zo zelden tegen ben gekomen - komt ook omdat ik eigenlijk altijd maar één merk gebruik: Lucent. Is erg goed (maar duur) spul, afdekplaatjes moet je daarbij zelf scoren - als je die van de PTT kan krijgen, die zijn best mooi.

Nogmaals tip: kijk ff bij RITMO.

• Martijn
RITMO heeft ze wel ja, maar voor hoeveel weet ik niet... Staat er namelijk niet bij... En ik woon in Eindhoven, dus Barendrecht ligt niet echt in de omgeving...

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Je zou bij Brigatti kunnen proberen:
Hobbemastraat 18
5613 HL Eindhoven
040 2459153
Is net zoiets als Display, weet niet zeker of ze het hebben, ik haal er alleen maar UTP-kabel en connectors. Maar ze zijn niet al te duur.

Verwijderd

Nog geen 20,- maar wel twee uitgangen!
en makkelijk utp kabel bevestigen met schroefjes!

Alleen wel opbouw en in een wit diaree kleurtje maar het je raakt er gewent aan..

Waar? ik zal het even opzoeken.

Verwijderd

UTP met schroefjes == :( (butt).

• Martijn
Bruutmann, al iets gevonden..? :P

Verwijderd

vooor die panduit connectoren heb je verder geen speciaal gereedschap (als een dogger tang ozid) nodig, als je tenminste UTP gebruikt anders heb je een pers-tang nodig om het aard scherm aan te persen. het enige dat je voor een panuit connector nodig hebt is een waterpomp-tang en een zij-knip-tang.
kan verder ook niet mis gaan met die dingen (staat al een kleuren codering op) maar let wel op alle aders van een ader paar worden in de connector ook een keer ge-twist.

Verwijderd

UTP = Unshielded dus ook geen aardscherm!!
FTP heeft wel een aardscherm!

Maar nu ik heb er wel een gevonden. Mijn computerdealer heeft deze gewoon. Alleen geen post order. Ik weet niet hoever je van Groenlo (waar ligt dat? in de achterhoek...)
Of je moet naar Den Bosch komen (hier heb ik er 1 liggen)...

Ik hoor het wel...

• Martijn
Ja, ik heb er dus 2 a 3 nodig...:) Ik zal wel effe kijken op de beurs in Eindhoven as. vr-za-zo... Toch bedankt, misschien kom ik er nog op terug...:)

Verwijderd

Ik kom misschien woensdag avond nog in Eindhoven, ik kan hem dan voor je meenemen.

• Martijn
Kun je niet toevallig aan meer dan 1 komen? Zou ik erg fijn vinden...:P En hoe duur zijn ze dan? 20 piek/stuk? In dat kastjes wordt dus ook het signaal nog eens gesplitst?

Verwijderd

Het is een aansluit kastje (opbouw) met 2 X 8 schroeven. Hier kun je vaste utp kabel onderschroeven. Die 8 schroeven zijn weer verbonden met een RJ45 connector waar je kabeltje in kunt pluggen.

Ze kosten 20,- p/stuk Ik kan er wel aan meer komen maar dat duurt even want ik kom deze week niet meer in Groenlo.

Verwijderd

Het kastje waar ik over heb ziet er als volgt uit:

Er zitten 2 X 8 schroeven in waar je dus twee maal een verschillende UTP kabel onder kunt schroeven. Deze schroeven staan weer in verbinding met een RJ 45 connector waar je kabeltje in kunt pluggen. Je hebt de beschikking over twee aansluitpunten. Het signaal wordt niet verder gesplitst.

Ik kan er wel 100 voor je bestellen maar dat duurt even.
Ik heb er op dit moment 1 hier in Den Bosch liggen maar ik kom deze week niet bij mijn leverancier...

Als je intresse hebt laat maar wat van je horen...

Greetz

Verwijderd

Iets te snel op submit gedrukt...

• Martijn
Hej, hartstikke bedankt in ieder geval. Ik kijk vrijdag op de beurs in Eindhoven... Als ik ze daar niet vind, dan koop ik er wat bij jou, ok? IN ieder geval nogmaals bedankt ! Je hoort van me !

• Fanman
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 24-08 08:38
Apeldoorn " van Essen " 23,-
( 2 aansluitingen ) cat5
Pagina: 1