Toon posts:

USB controller tbv frontpanel aansluiting

Pagina: 1
Acties:
  • 142 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Sinds kort heb ik een Asus NCCH-DL moederbord maar helaas zit daar geen frontpanel-USB-aansluiting op (zo een waar een klein bandkabeltje ingaat).
Ik gebruik de frontpanel-aansluitingen op mijn Antec-kast regelmatig en ik wil ze dus toch graag aansluiten.

Weet iemand van het bestaan van een USB controllertje af waar een dergelijke aansluiting op zit?
Of: bestaan er verloopjes, zodat ik het kabeltje van de frontpanel-aansluiting op een controllertje met interne USB-A stekkers aan kan sluiten?

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Zelf ook al een beetje gezocht?
Bij een van de eerste resultaten in pricewatch klik vind ik al zo'n kaartje namelijk :)

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Verwijderd

Topicstarter
Jazeker, ik heb me rot gezocht.
Wat jij hebt gevonden is ook niet wat ik zoek.

Op die kaart zit een USB-A aansluiting, maar ik zoek er eentje met zo'n aansluiting die ook op veel moederborden zit.

Toch bedankt.

Edit:
zo'n aansluiting dus:

Afbeeldingslocatie: http://www.ms-tech.de/de/produkte/Bilder/usb--fp.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2006 09:01 ]

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-03 17:52

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Het probleem met deze kaartjes is meestal dat ze geen aansluitingen hebben waar je zo'n stekker op kunt drukken voor het frontpaneel. Ik heb mij ook al eens rot gezocht, maar tot op heden niets kunnen vinden.

Ik had ookal een topic geopend hier en krijg uiteindelijk de tip om maar andere stekkers op de kabeltjes van het frontpaneel te zetten, wat ik overigens nog niet gedaan heb.

[ Voor 57% gewijzigd door _Dune_ op 12-01-2006 09:05 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Ah, op die manier, hmm, die zijn idd moeilijker te vinden ja.

Ik denk dat als je zoiets wil hebben dat je het dan zelf zal moeten maken, of je moet zoiets nemen, voor zover ik me kan herinneren hebben die een normale usb aansluiting :)

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Verwijderd

Topicstarter
_Dune_ schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 09:01:
andere stekkers op de kabeltjes van het frontpaneel te zetten
Zijn daar niet gewoon verloopjes voor te krijgen? Iemand een idee hoe zo'n stekker heet?

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Wolfboy schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 09:05:
Ah, op die manier, hmm, die zijn idd moeilijker te vinden ja.

Ik denk dat als je zoiets wil hebben dat je het dan zelf zal moeten maken, of je moet zoiets nemen, voor zover ik me kan herinneren hebben die een normale usb aansluiting :)
Ik weet niet wat TS voor behuizing heeft, ik heb een CM Stacker waar al 6 USB aansluitingen in het frontpaneel aanwezig zijn.
Verwijderd schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 09:06:
[...]
Zijn daar niet gewoon verloopjes voor te krijgen? Iemand een idee hoe zo'n stekker heet?
Geen idee, ik heb ze nog nooit gezien.

[ Voor 21% gewijzigd door _Dune_ op 12-01-2006 09:09 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Antec kast met 2 aansluitingen wat op zich voldoende is aan de voorkant.
Een extra 5.25" doosje zou bij mij achter het deurtje van de case komen wat niet zo handig is omdat er soms stekkers 'semi-permanent' in zitten :P

• Lolhozer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:09

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

Verwijderd schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 09:10:
Ik heb een Antec kast met 2 aansluitingen wat op zich voldoende is aan de voorkant.
Een extra 5.25" doosje zou bij mij achter het deurtje van de case komen wat niet zo handig is omdat er soms stekkers 'semi-permanent' in zitten :P
Offtopic:
Persoonlijk vindt ik dat 'semi-permanente' stekkers aan de achterkant moeten zitten, die aan de voorkant kun je dan gebruiken, wat ff tussendoor ingeplugged moet worden.

[ Voor 4% gewijzigd door Lolhozer op 12-01-2006 09:28 ]

Waarom? Omdat het kan!!

Verwijderd

Jongens usb bestaat uit 4 kabels per aansluiting.
Google een beetje en kom er achter welke waar moet.
Zo moeilijk kan dat toch niet zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 09:47:
Schemaatje van de stekker staat al afgebeeld in dit topic.
Kijk een beetje, zo moeilijk kan dat toch niet zijn.

De vraag is:
Bestaat er een usb-controller met deze aansluiting erop
Of: Bestaan er verloopjes van deze aansluiting naar gewone USB stekkertjes

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Verwijderd schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 09:47:
Daar is inderdaad wel achter te komen, maar ik persoonlijk ga liever niet in orginele kabels knippen.
Daarnaast begrijp ik niet goed waarom men op die PCI kaarten als interne aansluiting dezelfde aansluiting gebruikt als achter op de kaart wordt gezet.
Verwijderd schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 09:58:
[...]
De vraag is:
Bestaat er een usb-controller met deze aansluiting erop
Of: Bestaan er verloopjes van deze aansluiting naar gewone USB stekkertjes
Precies, zodat wanneer je een ander moederbord plaats welke wel beschikt over de juiste aansluitingen deze gewoon gebruikt kunnen worden. Bij mij willen de behuizingen wel meerdere combinaties van hardware overleven.

[ Voor 33% gewijzigd door _Dune_ op 12-01-2006 10:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik geloof dat ik hem heb gevonden: :*)

Afbeeldingslocatie: http://www.frontx.com/cpx508p2.gif

Zie http://www.frontx.com/cpx508.html

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Als ik dat goed bekijk kun je met dat kabeltje maar één USB poort gebruiken. Hier zitten namelijk de contactpinnen naast elkaar. In jouw schema heb je ook nog contacten onderelkaar, als het ware.

ooooo <- kabeltje

ooooo <- Schema
oooo

[ Voor 13% gewijzigd door _Dune_ op 12-01-2006 10:14 ]

• sandz
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-11-2024
Met dit kaartje blijft dat kabeltje in de kast,
http://www.alternate.nl/h...etails.html?artno=FPUV02&

Verwijderd

Topicstarter
_Dune_ schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 10:14:
Als ik dat goed bekijk kun je met dat kabeltje maar één USB poort gebruiken. Hier zitten namelijk de contactpinnen naast elkaar. In jouw schema heb je ook nog contacten onderelkaar, als het ware.

ooooo <- kabeltje

ooooo <- Schema
oooo
Daarom heb ik er twee besteld >:)
Van de onderste moet een pootje af worden geknipt, die is niet aangesloten.
Inderdaad, en er zijn zelfs kaartjes met twee aansluitingen.

Missie geslaagd. Thanks voor de hulp allemaal.

• ShadowLord
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-03 16:15
Als je de orriginele kabel wilt laten zoals hij nu is kun je het beste zelf een 'verlengkabel' solderen.

Je haalt dus bij je lokale electronikaboer een dubbele header (5x2) en soldeert hieraan 2 USB kabels. Wil je het ietsjes netter doen (en dat raad ik je wel aan) haal dan bij diezelfde electroboer ook zo'n prototype printje (zo een waar er steeds 4 gaatjes met elkaar verbonden zijn). Hierop soldeer je de header en dan soldeer je de USB kabels op de print. Deze print bevestig je dan ergens voorin je kast zodat de frontpanel kabel er makkelijk bij kan. Nog even een trekontlasting met wat tie-wraps oid, zodat de losse USB kabels niet aan de soldeerpunten zelf trekken. Dan USB kabels inpluggen op je USB poorten en gaan met die banaan :)

Als je wat electro en soldeerkennis hebt allemaal heel simpel en netjes te doen. Heb je geen idee wat ik hier bedoel: zoek iemand die in de elektro thuis is. Die soldeert het boeltje zo voor je in elkaar. Lekker goedkoop en erg netjes afgewerkt.

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

ShadowLord schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 11:53:
Als je de orriginele kabel wilt laten zoals hij nu is kun je het beste zelf een 'verlengkabel' solderen.

Je haalt dus bij je lokale electronikaboer een dubbele header (5x2) en soldeert hieraan 2 USB kabels. Wil je het ietsjes netter doen (en dat raad ik je wel aan) haal dan bij diezelfde electroboer ook zo'n prototype printje (zo een waar er steeds 4 gaatjes met elkaar verbonden zijn). Hierop soldeer je de header en dan soldeer je de USB kabels op de print. Deze print bevestig je dan ergens voorin je kast zodat de frontpanel kabel er makkelijk bij kan. Nog even een trekontlasting met wat tie-wraps oid, zodat de losse USB kabels niet aan de soldeerpunten zelf trekken. Dan USB kabels inpluggen op je USB poorten en gaan met die banaan :)

Als je wat electro en soldeerkennis hebt allemaal heel simpel en netjes te doen. Heb je geen idee wat ik hier bedoel: zoek iemand die in de elektro thuis is. Die soldeert het boeltje zo voor je in elkaar. Lekker goedkoop en erg netjes afgewerkt.
Daar moet ik dan maar eens naar gaan kijken, dat solderen moet ook wel goed komen.

Pagina: 1