Toon posts:

[Paypal] Wel of geen CC nodig discussie

Pagina: 1
Acties:
  • 280 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil in dit topic de discussie aangaan over het onderwerp of je een CC nodig hebt voor betalingen te verrichten via paypal.
De helft zegt van niet en helft van wel in een ander topic.

Nu was ik al eens geregistreerd bij paypal maar ik ben hier toen mij gestopt omdat ik me moest verifieeren met een CC (die ik dus niet hebt)
Zonder dit kan je gewoon weg niet verder.

Na een ander topic hier doorgelezen te hebben zeggen jullie dat je geen CC nodig hebt. Ik dus weer op paypal.nl nu kijken en me registreren en dan kom ik dit tegen:

http://pages.ebay.nl/paypal/account-openen-op-paypal.html
Derde stap: voer de gegevens van je creditcard in

Voer de gegevens van je creditcard in. Klik vervolgens op "Add credit card or debit card" (Creditcard toevoegen) om door te gaan. Deze stap is nodig als je betalingen wilt uitvoeren met je PayPal-account.

NB: Als je de gegevens van je creditcard niet wilt invoeren in dit stadium, klik dan op de link "Cancel" (Annuleren) ; Je kunt gewoon doorgaan met het openen van een PayPal-account. Je kunt later een creditcard koppelen aan het profiel van je PayPal-account.
Goed.. dit kan ik dus niet doen,
als ik nu gewoon verder gaat en geld overboekt naar me paypal en een betaling wilt uitvoeren MOET ik een CC toevoegen en verifieeren.

Hoe kan ik nu in godsnaam zonder CC toch betalingen doen?
Kom aub niet met ik ken het gewoon, hier heb ik weinig aan
Denk aub ff mee hoe het op die manier kan.

Gracias

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:55

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Ik snap het punt niet zo? Je kunt zonder CC tegenwoordig prima gebruik maken van Paypal. Maak een account aan, voer geen CC in, activeer je account, login op paypal, ga naar add funds en volg daar de aanwijzingen op. Simpel.

Staat er ook gewoon overal vrij helder bij :P

[edit]Toch even een lans breken voor de CC, het is wel handiger :P. Betalingen worden altijd via je cc gedaan en je hoeft dus niet eerst saldo te hebben op je Paypal rekening.

[ Voor 25% gewijzigd door IceStorm op 12-01-2006 09:32 ]

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Is die CC niet nodig om te controleren of jij wel jij bent? Verificatie of zo?

* pjlgt gebruikt z'n CC ook gewoon bij Paypal... Erg handig

• IceStorm

IceStorm

pjlgt schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 11:35:
Is die CC niet nodig om te controleren of jij wel jij bent? Verificatie of zo?
* IceStorm gebruikt z'n CC ook gewoon bij Paypal... Erg handig
Ik weet 99% zeker dat de verificatie nu ook via bank kan. Duurt wat langer misschien maar ok. Ik heb mijn Paypal ook met CC aangevraagd dus ik kan het niet meer testen.
Daarnaast, wat let de TS om het gewoon te proberen? In het meest negatieve geval zit hij met een paypal account waar hij niks mee kan, geen man overboord lijkt me.

Voornmalijk omdat de TS ook al een stuk tekst aanhaalt waar in staat dat je prima een account kunt openen zonder er een cc aan te hangen meteen. Dat gecombineert met mijn 100% zekerheid over het feit dat je op je aangemaakte account geld kunt laten storten moet genoeg zijn om iig een gok te wagen ;).

Verwijderd

voor zover ik weet heb je het niet nodig, je kan op je paypal account toch ook gewoon geld overmaken via een overschrijvingsformulier?

edit: van een "gewone" rekening naar je paypal account, bedoel ik

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2006 11:48 ]

• Vm1heA
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-02 13:17
Waarom moet je nagetrokken worden als je toch geld moet storten in een depot ?

Dan is de betaling in principe al bijna gedaan.
Daarna kan je pas als je geld daar op staat de betaling doen.

En wat is er zo moeilijk aan lezen ;)

* Vm1heA die zn cc er wel aan gehangen heeft om grotere bedragen te kunnen betalen...

Verwijderd

Ben aub ERG voorzichtig met PayPal!

Tenzij je een koper bent!

Als verkoper namelijk kan een koper een 'case' tegen je beginnen en bijna altijd wordt de koper beschermd! ..Zelfs al kun je een tracking number geven.

Heb het zelf meegemaakt!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:22
Ik heb ook geen cc bij PayPal en ik kan er prima gebruik van maken. Als ik geld erop wil zetten volg ik de instructies en kan ik gewoon via mijnpostbank.nl geld overschrijven. Dat staat er dan binnen 3 dagen op.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Verwijderd

Die verificatie van je CC is alleen nodig als je Paypal heel veel gaat gebruiken (vanaf 500 of 5000 euro ofzo :P).

• Frenkie567
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-01-2022
Ik heb eind december een PayPal account geopend, zonder Credit Card nummer in te voeren (die heb ik namelijk niet eens). Geld overschrijven van je bankrekening naar je PayPal account en betalen maar :).

Verwijderd

Topicstarter
Ik stel de vraag omdat ik het namelijk al eerder heb gedaan zo,
ik had een object op ebay gewonnen, ik betaal via paypal en ik MOEST gewoon een CC invoeren en dergelijke. Ik kon niet zonder verder. Daarom ben ik nu huiverig ervoor.

Waardoor zou die melding toen gekomen kunnen zijn ?

Verwijderd

Omdat je geen tegoed op je paypal account had gestort :?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 12:18:
Omdat je geen tegoed op je paypal account had gestort :?
Kom op joh dit soort reacties wacht ik niet op.
We zijn allemaal tweakers hier en zo dom ben ik nou ook weer niet.

• IceStorm

IceStorm

Verwijderd schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 12:20:
Kom op joh dit soort reacties wacht ik niet op.
Ja hij geeft maar een suggestie hoor, glazen bollen bezitten de meeste van ons gewoon niet.

Misschien was het wel omdat het een tijd geleden was en de optie om via bank te betalen gewoon nog niet bestond?

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Verwijderd schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 11:53:
Ben aub ERG voorzichtig met PayPal!

Tenzij je een koper bent!

Als verkoper namelijk kan een koper een 'case' tegen je beginnen en bijna altijd wordt de koper beschermd! ..Zelfs al kun je een tracking number geven.

Heb het zelf meegemaakt!
Als jij kan bewijzen dat je het juiste hebt opgestuurd is er niks aan de hand lijkt me.
Ik ben juist blij dat die service er is, al eens gebruik van gemaakt toen iemand me probeerde op te lichten..

In de UK kan je trouwens met je bankpasje ipv CC ook een paypal account aan maken.. dus de regels verschillen per land..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• Lord_Salo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-11-2024
Effe reactie op je vraag. Ik vind het zeer vreemd. Heb zelf paar keer bestellingen verricht uit U.S., via Paypal en het is uitstekend verlopen, en dit zonder een CC te koppelen met mijn Paypal account.

Heb mijn Paypal account zo'n 4 maanden geleden aangemaakt, misschien dat ze momenteel nieuwe voorwaarden hebben voor Paypal account. :? :? :?
IceStorm schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 09:31:
Ik snap het punt niet zo? Je kunt zonder CC tegenwoordig prima gebruik maken van Paypal. Maak een account aan, voer geen CC in, activeer je account, login op paypal, ga naar add funds en volg daar de aanwijzingen op. Simpel.

Staat er ook gewoon overal vrij helder bij :P

[edit]Toch even een lans breken voor de CC, het is wel handiger :P. Betalingen worden altijd via je cc gedaan en je hoeft dus niet eerst saldo te hebben op je Paypal rekening.
Dit is ook hoe ik het heb gedaan, vindt het nog steeds vreemd. Dus iedereen die via Ebay zaken doet heeft een CC :? :? , ik denk van nietes.

[ Voor 46% gewijzigd door Lord_Salo op 12-01-2006 12:37 ]

I closed my eyes and closed myself, and closed my world and never opened, up to anything...and then it fell apart..

• IceStorm

IceStorm

Lord_Salo schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 12:34:
Dit is ook hoe ik het heb gedaan, vindt het nog steeds vreemd. Dus iedereen die via Ebay zaken doet heeft een CC :? :? , ik denk van nietes.
Ebay/Paypal is van oorsprong Amerikaans. En daar gebruiken ze niet anders dan een cc. Ik snap ook nog steeds niet zo goed wat de Nederlandse bezwaren zijn tegen het gebruik van cc ;).

Verwijderd

Same here, creditcard is minstens zo veilig gezien het feit dat je gewoon tegen misbruik verzekerd bent :) Maar in Nederland krijg je (gelukkig) minder snel een CC dan in de VS, want in de VS heeft iedereen er één en de CC-schulden lopen daar enorm op.

@TS: Je hebt Paypal zeker al een e-mail gestuurd voordat je dit topic opende?

• andreas2005
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-12-2025
[quote]
IceStorm schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 13:04:
[...]

Ebay/Paypal is van oorsprong Amerikaans. En daar gebruiken ze niet anders dan een cc. Ik snap ook nog steeds niet zo goed wat de Nederlandse bezwaren zijn tegen het gebruik van cc ;).
Verwijderd schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 13:26:
Same here, creditcard is minstens zo veilig gezien het feit dat je gewoon tegen misbruik verzekerd bent :)
Waarom je huiverig zou kunnen zijn om je CC te gebruiken binnen paypal? Bijvoorbeeld omdat je dan bij misbruik voor de volle ruimte op je CC nat gaat, in plaats van voor je tegoed op paypal! Maakt vaak een groot verschil. Dat je verzekerd zou zijn tegen misbruik is echt nog maar zeer de vraag kan ik je verzekeren. Paypal vergoedt in zo'n geval niets ("moet je maar voorzichtiger zijn met je gegevens!"), en je CC-verstrekker zegt wel van alles, maar waarmaken is er niet bij (in ieder geval bij verstrekker "ICS", en dat is de grootste verstrekker van Nederland van CC's). Je bent uitsluitend verzekerd tegen misbruik als je CC fysiek ontvreemd is. Gaat het alleen om de gegevens van je CC, dan is er geen enkele vergoeding mogelijk. En dit zeg ik uit ervaring! :(

Verwijderd

Ik heb niet recentelijk een paypal account aangemaakt, maar ik betwijfel dat er veel is veranderd.

Ik heb geen creditcard nodig om van paypal te betalen.

Ze vragen je idd om de haverklap om verificatie van je account. Dit kan alleen als je een credit card hebt. Zolang je die niet invoert blijft je account "un-verified"

-Als je wilt betalen en je Paypal saldo is niet toereikend voor het gehele dat je moet betalen (inclusief conversie naar de juiste valuta en alle verzendkosten), dan gaat paypal idd weer vragen om een credit card. vandaar de opmerking hierboven van iemand "heb je wel genoeg saldo?" Zo stom is die opmerking dus niet.
Ook duurt het een aantal dagen voordat saldo van je bank of giro is bijgeschreven, en tot die tijd heb je geen saldo op je paypal account, en vraagt die dus weer om een cc.

-sommige verkopers (meestal in Amerika) verplichten je een verified adres bij paypal te hebben alvorens je kan betalen. zonder credit card kan dat dus niet, en je kan ze dan ook niet betalen. Vraag de verkoper om aanpassing van de regeling, en leg je situatie uit.

-Als je hele grote aankopen doet gaat hij zeuren om een cc, maar dat zijn echt honderden euro's per maand. Hier heb ik geen ervaring mee. Zoek dus op op de website van paypal

• Brons
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-02 22:13

Brons

Fail!

Je kan gewoon zonder CC registreren, ik heb het afgelopen jaar gedaan en ik ben er 100% van. Ik heb een donatie gedaan aan een radio station en heb er nog €1,60 op staan. Dus het kan zeker weten!

• IceStorm

IceStorm

We drijven af maar toch:

[quote]andreas2005 schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 13:38:
Je bent uitsluitend verzekerd tegen misbruik als je CC fysiek ontvreemd is. Gaat het alleen om de gegevens van je CC, dan is er geen enkele vergoeding mogelijk. En dit zeg ik uit ervaring! :(
Dat is echt absolute onzin. Je moet enigszins hard kunnen maken bij misbruik dat jij niet de persoon bent geweest die schuld heeft. Als jij al je zaken via CC gewoon netjes in Nederland laat binnenkomen en opeens komen er allemaal producten op je CC te staan die afgeleverd zijn in Roemenie krijg jij gewoon je geld terug. Als je je cc verliest heb je zelfs eerder pech, je kaart wordt dan pas geblokkeerd vanaf het moment dat jij dat zegt, oftewel alles wat er daarvoor met je kaart gebeurt kun je vergeten dat je dat ooit nog terug ziet.

Verwijderd

IceStorm schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 14:15:
[...]
Dat is echt absolute onzin. Je moet enigszins hard kunnen maken bij misbruik dat jij niet de persoon bent geweest die schuld heeft. Als jij al je zaken via CC gewoon netjes in Nederland laat binnenkomen en opeens komen er allemaal producten op je CC te staan die afgeleverd zijn in Roemenie krijg jij gewoon je geld terug.
Tot zover volledig eens
Als je je cc verliest heb je zelfs eerder pech, je kaart wordt dan pas geblokkeerd vanaf het moment dat jij dat zegt, oftewel alles wat er daarvoor met je kaart gebeurt kun je vergeten dat je dat ooit nog terug ziet.
Zelfs dan ben je verzekerd m.u.v. eigen risico van een paar tientjes (althans, bij MasterCard).

• andreas2005
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-12-2025
Nu einigszins off-topic, maar ik denk toch heel relevant voor het goeie begrip:
Verwijderd schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 14:31:

Zelfs dan ben je verzekerd m.u.v. eigen risico van een paar tientjes (althans, bij MasterCard).
Of je verzekerd bent hangt niet af van de CC die je hebt, maar van de organisatie die de CC uitbaat.

De VISA-card bijvoorbeeld wordt door een aantal verschillende partijen in Nederland in de markt gezet. ICS is daar één van. Deze organisatie beheert de ANWB-VISAcard, maar geeft ook rechtstreeks een 'eigen' VISA-card uit. Daarnaast doen ze ook de BIJ-card (Bijenkorf), die feitelijk een Mastercard is. Dat er VISA of MASTER op een card staat is alleen van belang voor de accepterende partij in verband met het uitwisselingsprotocol. De betalingen worden beheerd door de uitgevende partij zoals ICS. Alle verzekeringen, bescherminsconstructies etc. zitten dan ook niet vast aan de CC maar aan de verstrekkende partij.
Een VISA-card van ICS heeft totaal verschillende voorwaarden dan een VISA-card van de Holland-bv.
En sterker nog, de ANWB-visacard is anders dan de ICS-VISA-card, terwijl beiden door ICS worden beheerd. Deze twee kaarten zijn met verschillende voorwaarden in het land gezet.

kijkend naar de voorwaarden die gelden, is in ieder geval bij ICS fysieke diefstal van de kaart inderdaard heel goed verzekerd.
Maar gegevensdiefstal is dat totaal NIET! Zoek het maar eens na in de voorwaarden, dan zal opvallen dat alleen fysieke diefstal wordt genoemd. Bij al het andere geldt het 'betwiste betalingen' hoofdstuk. Dat is heel mooi geformuleerd, maar biedt geen bescherming. En dat zeg ik uit eigen ervaring. In mijn geval is mijn creditcard-nummer met naam ontvreemd (niet via een computer (ik ben daarin zorgvuldig) maar waarschijnlijk opgevangen in de lobby van een hotel op het moment dat ik een kamer reserveerde), en gebruikt om een hotelkamer te reserveren. Dit hotel heeft de kamer op mijn cc gefactureerd. Ik was op dat moment 800 km verderop, aantoonbaar (!) met dezelfde cc. Ondanks diverse brieven en een formele klacht bij ICS, en ondanks dat mijn naam zelfs fout gespeld was op de factuur, krijg ik geen geld terug. ICS houdt staande dat het best mogelijk is dat er misbruik in het spel is, maar dat dit niet verzekerd is.
Kijkend naar de structuur met PP, zal bij misbruik van je PP-account de gehele rekening bij jezelf komen te liggen. En dit dan ondanks dat de goederen naar een onbekend adres worden verstuurd! Overingens heeft ICS dit specifieke voorbeeld zelfs niet ontkend. Dan mag je redelijk veilig aannemen dat het ook echt zo zal werken.
ToolkiT schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 12:28:
[...]

Als jij kan bewijzen dat je het juiste hebt opgestuurd is er niks aan de hand lijkt me.
Ik ben juist blij dat die service er is, al eens gebruik van gemaakt toen iemand me probeerde op te lichten..
..
Zelfs al kan je bewijzen dat er iets is opgestuurd (WAT er is opgestuurd is niet te bewijzen), dan nog heb je weinig concreet bewijs in handen. En PP kiest altijd de kant van de koper, zie hiervoor ook de helpfiles bij het klachtenpanel in PP.
Verder loop je als verkoper het risico dat er een gestolen CC wordt gebruikt om de PP-rekening te betalen. Achteraf wordt het bedrag dan teruggehaald, en als verkoper sta je met lege handen.
Dit is ook de reden dat een groeiend aantal verkopers op EBAY kiest voor versturing naar uitsluitend verified-adressen, omdat je dan maar een kleine kans hebt dat de CC gestolen is. Mocht het PP-account gekaapt zijn, dan krijgt de dief nog niks, omdat het gekochte product naar de echte eigenaar van het PP-account wordt verstuurd.

Nu echt on-topic: Of je een CC wilt toevoegen aan je PP-account moet je zelf weten, maar als je het doet wees dan dubbel voorzichtig met de accountgegevens. Misbruik is echt heel eenvoudig!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-02 14:12
Dit gaat wel erg offtopic zo.

Het antwoord is eigenlijk al gegeven door de topicstarter:
Derde stap: voer de gegevens van je creditcard in

Voer de gegevens van je creditcard in. Klik vervolgens op "Add credit card or debit card" (Creditcard toevoegen) om door te gaan. Deze stap is nodig als je betalingen wilt uitvoeren met je PayPal-account.

NB: Als je de gegevens van je creditcard niet wilt invoeren in dit stadium, klik dan op de link "Cancel" (Annuleren) ; Je kunt gewoon doorgaan met het openen van een PayPal-account. Je kunt later een creditcard koppelen aan het profiel van je PayPal-account.
Het kan dus prima. Enige 'puntje' is dat er een limiet aan het account zit, maar dat staat haarfijn uitgelegd op de Paypal helppagina's.

Dit is verder geen discussiepunt; het kan, dat is een feit. Kwestie van goed de regeltjes lezen over wat je wel/niet moet doen :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.