Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

IEXPLORE.EXE proces actief, Internet Explorer inactief

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Al een tijdje heb ik last van een IEXPLORE.EXE proces wat wel draait terwijl mijn Internet Explorer niet actief is. Wanneer ik Internet Explorer opstart word er keurig een tweede proces opgestart en als ik die sluit, word deze ook weer netjes afgesloten. Het andere proces blijft draaien.

Heb gelezen dat het te maken heeft met een hardnekkige vorm van spyware maar weet het niet op te lossen. Add-aware,Hitman Pro, Microsoft Anti Spyware allemaal geprobeerd, geen resultaat.

Later op een forum gelezen over een programma genaamd A2_squared maar ook zonder effect.

Weet iemand een oplossing of heeft iemand ervaring met dit probleem?

Alvast bedankt voor enige tips/suggesties

Stats:
Windows XP Pro SP2
Internet Explorer 6.0.2900 SP2

Groeten,
Undersound

• c00kie
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 28-08 10:02
toepassingen die je opgenoemt hebt in veilige modus gedraaid?
probeer anders ook een ewido, indien mogelijk ook in veilige modus.

Build a bridge, get over it... Specs : yes !!! website over bouwen & verbouwen

• Sassie
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 28-11 22:30
Je zou ook eens hijackthis kunnen proberen. Maak eens een log, en dan kun je als het goed is oa zien vanuit welke dir die IEXPLORE.EXE opstart en op en hoe deze aangeroepen wordt bij het opstarten van je pc.

In [rml][ Howto] Spyware scannen en opruimen[/rml] en op de site van de maker staat een uitleg wat de verschillende regels in de log inhouden. Mocht je er echt niet zelf uitkomen, dan kun je de log evt in dit topic plaatsen.

Er bestaat ook nog een site waar je je log kunt laten analyseren (hijackthis.de), maar aangezien die site niet 100% feilloos is zou ik je af willen raden om klakkeloos die site te volgen. Google en je eigen gezonde verstand gebruiken is dan toch wat beter.

Verwijderd

Topicstarter
Sassie schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 14:56:
Je zou ook eens hijackthis kunnen proberen. Maak eens een log, en dan kun je als het goed is oa zien vanuit welke dir die IEXPLORE.EXE opstart en op en hoe deze aangeroepen wordt bij het opstarten van je pc.
Als ik in mijn log kijk dan zie ik bij de "04 - Autoload" items nergens IEXPLORE.EXE staan. Het proces word doorgaands pas opgestart als ik op het "Internet Explorer" icoon op de desktop druk. Vervolgens verschijnt er dan geen IE-venster. Maar bij de processen loopt dus wel een IEXPLORE.EXE proces.

Heeft iemand nog suggesties?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2006 01:14 ]

• Phreak
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 30-11 09:23

Phreak

KTM SuperDuke

Post je hijackthis log eens.
Ik denk dat er een dubieus process bij staat die internet explorer laadt op de achtergrond.

Er start iig iets wat niet hoort te starten.

Noobmeter WoT: Froekie