Toon posts:

[IE] Met Javascript current user opvragen*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoe is mogelijk vanuit de browser door middel van javascript de CURRENT USER op te vragen ?

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-12-2025
current user van wat? die ingelogt is in windows/linux/noem maar een OS? ofwat?

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-03 09:28
Geen idee wat je bedoeld, maar als het ook maar iets met de gebruiker te maken heeft kan het niet.
JavaScript (en VBscript) zijn volleidg gescheiden van het OS wanneer dit in een browser draait.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

frickY schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 08:58:
Geen idee wat je bedoeld, maar als het ook maar iets met de gebruiker te maken heeft kan het niet.
JavaScript (en VBscript) zijn volleidg gescheiden van het OS wanneer dit in een browser draait.
Toch knap dat menig intranet site de %username% dan wel uitleest ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Menig Intranet site doet dit via de webserver - IIS en IE kunnen dit bijvoorbeeld automatisch. Met IE en VBScript kan je geloof ik ook dit wel regelen :)

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-03 09:28
BackSlash32 schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 11:04:
Toch knap dat menig intranet site de %username% dan wel uitleest ;)
Ik meen dat de webserver dat regelt via RADIUS, en hiermee een aantal waardes in de script-scope gooit.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Nope, geen Radius.
Gewoon ASP vbscripting..

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• om3ega
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:51
Of Ichain oplossingen :) ..

Wat je ook kan doen maar dat maakt het wel lastig en is niet altijd mogelijk , op een intranet omgeving een query doen op port 139 en daar de username vandaan halen. Maar dit is niet altijd de meest veilige methode. (werkt niet met javascript)

[ Voor 5% gewijzigd door om3ega op 12-01-2006 12:19 ]

Pagina: 1