Ik heb me rot gezocht, ook op dit forum dus ken de threads die erover zijn maar is het mogelijk op de één of andere manier Server.MapPath aan te roepen vanuit de web.config? Ik weet dat het mogelijk is in de code-behind en dat werkt ook wel.
Ik gebruik namelijk de oleDbConnection die je krijgt als je een tabel erop sleept. Deze connection komt dan ook weer bij de properties terug van de DataAdapter en in nog veel meer gevallen. Ik wil dus deze connectionstring kunnen beinvloeden door naar de server.mappath te laten kijken. Dit omdat ik thuis mijn database op d:\Inetpub\wwwroot\project1 heb staan en op school staat alles op c:\Inetpub\wwwroot\project1
Hoop dat iemand een idee heeft, begint nu aardig irritant te worden om met gui te werken en steeds die string te moeten aanpassen.
Dit werkt ook al niet
Ik gebruik namelijk de oleDbConnection die je krijgt als je een tabel erop sleept. Deze connection komt dan ook weer bij de properties terug van de DataAdapter en in nog veel meer gevallen. Ik wil dus deze connectionstring kunnen beinvloeden door naar de server.mappath te laten kijken. Dit omdat ik thuis mijn database op d:\Inetpub\wwwroot\project1 heb staan en op school staat alles op c:\Inetpub\wwwroot\project1
Hoop dat iemand een idee heeft, begint nu aardig irritant te worden om met gui te werken en steeds die string te moeten aanpassen.
Dit werkt ook al niet
code:
1
2
3
4
5
6
7
| //provider etc.
string path1 = configurationAppSettings.GetValue("databasePath1").ToString();
// pakt ie de rest van het path ../database/test.mdb
string serverpath = Server.MapPath(ConfigurationSettings.AppSettings["databasePath2"]);
string total = path1 + serverpath;
this.oleDbConnection1.ConnectionString = ((string)(total, typeof(string))); |
[ Voor 20% gewijzigd door doak op 12-01-2006 03:42 ]