Toon posts:

Pc valt uit na 20sec bij het opstarten

Pagina: 1
Acties:
  • 155 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een erg vaag probleem en ik ben bang dat het gaat om een of ander virus in mijn bios? Ik zocht vanmiddag naar een serial met IE (dom dom normaal gebruik ik altijd firefox..). Natuurlijk meteen tig spyware op mijn pc. Ik was toch al van plan om hem in de middag te formateren dus het maakte mij niet zoveel uit.

Het probleem nu: telkens als ik mijn pc aanzet houdt hij het 20sec vol en valt daarna uit maar het ledje blijft branden. Ik kan hem dan alleen weer opstarten door de stekker eruit te trekken en er weer in te stoppen. Als eerst dacht ik dat het aan mijn voeding lag, maar ik heb er al 2 voedingen op aangesloten en het doet precies hetzelfde. Ook heb ik alle hdd's ontkoppeld en opgestart maar het probleem blijft.

Ik heb al veel nare dingen meegemaakt maar dit is toch echt het toppunt. Want ik kan er nu gewoon niks aan doen. Mijn type moederbord is een KM18G pro van Albatron voor socket A.

Verwijderd

Doet me denken aan Blaster. Die liet je pc na 1 minuut opnieuw opstarten.
Krijg je dus 20 sec toegang tot windows?
Je kan ervoor zorgen dat hij dat niet meer doet, even opzoeken, moest je volgens mij in de registry doen.

• Big-R
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-11-2025
Blaster is het niet, die gooit de PC helemaal uit (er komt zo'n box met waarschuwing)
telkens als ik mijn pc aanzet houdt hij het 20sec vol en valt daarna uit maar het ledje blijft branden.
20 sec nadat je bent ingelogt? (OS?)
20 sec na op de aanknop gedrukt te hebben?

Je zou een bios flash kunnen overwegen...

Greetz Big-R

• motormuisje
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-03-2024
Bij een bios flash in dit geval telt, "Dont fix it if it aint broken", het systeem liep voorheen goed en nu niet. Als je nu een bios flash gaat doen en hij valt uit, ben je de lul.
Je kan beter gewoon Windows er effe opnieuw opknallen en kijken wat hij nu doet.

Verwijderd

Topicstarter
Hij valt uit na 20sec op het power knopje te hebben gedrukt. Dus ik krijg de kans niet eens om windows te installeren |:(

• Sir_G-nius
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-05 06:15

Sir_G-nius

- - -

Dan lijkt het meer op en hardware matig probleem..
Voeding misschien? Wat zijn je spec's?

• Abomination
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-05 12:58

Abomination

Wait for it . . . Wait for it

Lijkt mij een probleem van oververhitting van de processor, controleer of er niet te veel stof o.i.d. in de heatsink zit van de CPU, of de kast voldoende wordt gekoeld, en of de koelpasta van de CPU niet te hard is.

Panasonic 9J Mono; Vaillant aroSTOR VWL BM 270; IthoDaalderop CVE-S SP; Showersave QB1-21; Aqmos CM-32

Verwijderd

Topicstarter
Het ligt niet aan de voeding want ik had al 2 verschillende voedingen erop aan gesloten. Ik zal nu even naar de processor kijken.

Ik heb de koeler van de processor afgehaald en ik kan nu zeggen dat er totaal geen koelpasta meer op de core zit alleen er omheen... Ik zal zo even een tube kopen, kan dit de reden zijn dat hij er na 20sec uitvliegt?

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2006 14:48 . Reden: Processor bekeken ]

• Abomination
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-05 12:58

Abomination

Wait for it . . . Wait for it

Ja dat kan, als het elke keer rond de zelfde aantal seconden uit gaat, kan het zijn dat bij te hoge processor temperatuurde de beveiliging de pc uit zet, zodat jouw processor niet kapot brand.

Zorg bij het opnieuw aanbrengen van de koelpasta, dat je CPU en de heatsink goed schoonmaakt (alleen met een stukje keukenrof of zo), en dat je er niet te veel pasta op zet (ter groote van een halve ewrt is al zat).

Als het niet zou willen helpen, kan :) je ook proberen de bios instellingen op default ( standaard ) te zetten, zodat eerder verkeerd ingestelde instellingen terug worden gezet.

Panasonic 9J Mono; Vaillant aroSTOR VWL BM 270; IthoDaalderop CVE-S SP; Showersave QB1-21; Aqmos CM-32

Verwijderd

Topicstarter
Hoe zet je je pc aan zonder het gebruik van de power knop? Ik heb het gevoel dat daar iets mis mee is want de spullen zitten echt in een el-cheapo kast.

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-04 23:18

pasta

Ondertitel

Dit heeft ondertussen weinig met Beveiliging & Virussen te maken, ik gok dat het een Processors, Mobo's & Geheugen probleem is, dus ik verplaats je topic daar even naar toe. Lees daar ook nog even de sticky's door voor wat relevantere info. :)

Signature

Verwijderd

Topicstarter
Ok zal ik doen :Y) Ik dacht in het begin toch echt dat ik met een virus te maken had. Maar ik weet het zelf nu ook niet meer :P Ik heb gisteren de koelpasta vernieuwd alles aangesloten maar nu krijg ik de hele pc niet meer aan.. Terwijl er toch een ledje brand op het mobo. Dus ik begin een idee te krijgen dat er iets mis is met de power knop :?
Pagina: 1