Hallo,
Ik draai Samba op CentOS 4.2 (meegeleverde geupdate versie) i.c.m. Windows XP Pro als client.
Samba staat geconfigureerd als een standalone file server (geen PDC ofzo).
Probleem :
Volgens mij ook bij het inloggen .. maar in ieder geval .. na een tijd staan er allemaal rode kruizen door mijn shares (disconnected dus) ...En als ik dan bijvoorbeeld een Nero open .. staan mijn netwerkschijven niet in de browsinglist.
Zodra ik 'My Computer' open .. connect ie ze wel weer automatisch heel snel .. dan verdwijnen die kruizen weer.
Maar mijn vraag is : hoe kan ik zorgen dat ze PERMANENT connected blijven ? Of wat is hier anders mis ? Ik kan de schijven ten alle tijden bereiken .. maar hij moet ze 'alive' houden vind ik.
Firewall in Windows staat uit (gaat via routertje) en op de Linux bak ook.
Stukje uit smb.conf :
Ik draai Samba op CentOS 4.2 (meegeleverde geupdate versie) i.c.m. Windows XP Pro als client.
Samba staat geconfigureerd als een standalone file server (geen PDC ofzo).
Probleem :
Volgens mij ook bij het inloggen .. maar in ieder geval .. na een tijd staan er allemaal rode kruizen door mijn shares (disconnected dus) ...En als ik dan bijvoorbeeld een Nero open .. staan mijn netwerkschijven niet in de browsinglist.
Zodra ik 'My Computer' open .. connect ie ze wel weer automatisch heel snel .. dan verdwijnen die kruizen weer.
Maar mijn vraag is : hoe kan ik zorgen dat ze PERMANENT connected blijven ? Of wat is hier anders mis ? Ik kan de schijven ten alle tijden bereiken .. maar hij moet ze 'alive' houden vind ik.
Firewall in Windows staat uit (gaat via routertje) en op de Linux bak ook.
Stukje uit smb.conf :
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
| [global] workgroup = Mijngroep server string = Fileserver hosts allow = 192.168.0. 127.0.0.1 security = user printing = cups printcap name = cups load printers = yes encrypt passwords = yes printer admin = root sander username map = /etc/samba/smbusers deadtime = 0 socket options = SO_KEEPALIVE [homes] comment = Home of %U valid users = %S browseable = no read only = no [software] comment = Software Library path = /srv/samba/software valid users = +clients read only = yes write list = sander create mask = 0640 directory mask = 0750 |
[ Voor 4% gewijzigd door BoXie op 12-01-2006 00:29 ]