Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Problemen met ISP ivm spyware

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen van Tweakers

ik heb een klein internetcafeetje met 12 computers en heb nu een brief gekregen van mn ISP.
Kennelijk wordt er Spyware verstuurd vanaf mijn pc's en het is zelfs zo erg dat er gedreigd is om mij af te sluiten.
Ik vermoed dat bepaalde personen zelfgemaakte progjes op mn pc runnen. Ik weet t niet zeker.
Is er een bepaalde manier om ervoor te zorgen dat dit niet meer gebeurt?
Ik heb een icafe client die niet veel programma's laat lopen. Explorer, MSN, Yahoo en nog wat standaard windows programma's.
Ik hoop echt dat er een oplossing is, ik ben de wanhoop nabij.

Verwijderd

draai je met een server? Lijkt me handig, stel in ieder geval rechten in voor de gebruikers.. Internetten is toch alles wat ze mogen doen? Timmer de pc's dan zo dicht mogelijk.......

Succes!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:40
Je hebt een bedrijf, maar je weet niet hoe de techniek in elkaar steekt ? Huur eens een goede systeembeheerder in.

Wat voor firewall gebruik je en hoe is 'ie geconfigureerd ?

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11 09:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

1. Timmer de boel dicht. Enne, zorg dat je PC's heeeeeeel (elke dag, na elke klan ofzot) regelmatig van een niewe image worden voorzien.
2 Dichttimmeren kan wellicht ook nog door al het verkeer door een proxy te leiden.
3. Probeer eens ism je provider te achterhalen wanneer en op welke manier wie de software op je pc heeft geinstalleerd en als je dan de klant weet laat hem dokken voor alle kosten die je moet maken om de boel op te ruimen.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Pietert
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Pietert

There is no spoon

Iedereen hier wil je vast wel helpen maar dat gaat niet lukken op deze manier. Geef eerst eens aan wat je precies ondernomen hebt om spyware te weren. Hoe is de opstelling, heb je hardware en software beveiligingen om zulke dingen te voorkomen of zijn het gewoon 12 pc's die aan een hubje hangen?
Welk OS draai je op de pc's en welke rechten hebben de mensen, hoe administreer je wie er inlogt en hoe lang etc etc etc.

#huiskamer | Amsterdammert | Some days you're the pigeon, some days you're the statue | Zenbook S13 UM5302TA-LV067W | LG 40WP95CP-W | HP USB-C dock G5

Verwijderd

Pietert schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 11:35:
Iedereen hier wil je vast wel helpen maar dat gaat niet lukken op deze manier. Geef eerst eens aan wat je precies ondernomen hebt om spyware te weren. Hoe is de opstelling, heb je hardware en software beveiligingen om zulke dingen te voorkomen of zijn het gewoon 12 pc's die aan een hubje hangen?
Welk OS draai je op de pc's en welke rechten hebben de mensen, hoe administreer je wie er inlogt en hoe lang etc etc etc.
Als ik dit zo begrijp zijn er gewoon wat pc's met 1 of andere icafe client geinstalleerd, en verder helemaal niets....

De TS zou zich misschien eens meer moeten verdiepen in de beveiliging van een computersysteem.... En misschien was het ook handig geweest om VOOR het openen van een icafe alles goed op orde te maken.

De computers en hun verbinding zijn JOUW geld, ik neem aan dat je er ook wel wat moeite voor wil doen om je pc's en internet verbinding te houden.

Maar goed, vertel idd eens de opstelling van je pc's, je modem, werk je met een server of niet, welke OS draai je op de server / clients... Dit is allemaal van groot belang bij een goede opzet.

Kom je d'r niet uit, mag je me ook bellen, ben systeembeheerder van beroep en heb een IT bedrijf.....

• Joshua
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-11 13:44
Zorg dat mensen geen administrator rechten hebben, tevens zou ik de boel dicht timmeren met: GPEDIT

GPEDIT open je als volgt:

start --> uitvoeren --> GPEDIT.MSC

tevens zorg je ervoor dat je een firewall en anti virus programma hebt lopen op de desbetrefende pc's! ook zou ik ervoor zorgen dat deze dagenlijks (na sluit van de zaak) de computers automatisch scant!
doe dit ook met een anti-spyware programma :)

[ Voor 45% gewijzigd door Joshua op 12-01-2006 23:22 ]

• lordgandalf
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-11 15:05
Ik zouw iedere avond als voorzorgs maatregel de pc`s ghosten.
Daarnaast een firewaal,virusscanner en een geheugen-residente ad-ware scanner (Bijv: spybot cooker)
en een proxy die voorkomt dat spyware naar buiten kan dat kan een simpel linux bakje zijn met squid enz.
Je kunt ook het disablen van externe gegevens bronnen USB,Diskette,CD-Rom overwegen

[ Voor 14% gewijzigd door lordgandalf op 13-01-2006 13:25 ]

Steam: Profile / Socialclub: Profile / Uplay: minedwarf / Origin: lordgandalf3

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-11 14:35

EXX

EXtended eXchange

Verder kun je nog aan hardware maatregelen denken zoals een Reborn kaart.

[ Voor 7% gewijzigd door EXX op 13-01-2006 12:15 ]

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Welkom op GoT! Zoals al gezegd: zorg even voor een goed, volledig beeld van de situatie. Zelfs het gegeven dat er spyware wordt verstuurd snap ik niet: bedoel je hier geen virussen, trojans, spam, oid?

offtopic:
bpm heeft helemaal gelijk vwb dat het verstandig kan zijn om even een professional aan te schieten, maar laten we hier geen werving site van maken door reclame te maken, dus dit soort zaken ajb niet via het forum ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1