Toon posts:

Computer stoort op receiver

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ha, ik heb een probleempje:

Mijn receiver laat een lichte brom horen als de computer aanstaat.
Zowel receiver als computer zijn niet geaard.
Mijn computer is met de s/pdif uitgang via een coaxkabel aangesloten op mn receiver.
De brom hoor ik alleen als ik de receiver op tuner heb staan, èn de coaxkabel aangesloten is.
Zodra ik dus de coaxkabel lostrek, of de receiver op iets anders zet, is het over met de brom.
Heb de computer van een andere voeding voorzien, wat de brom iets minder maakte.
Hoe kan ik van die brom afkomen? Is een mantelstroom filter, wat in een ander topic werd genoemd de oplossing voor mijn probleem? Of is er een andere oplossing?

• Tim_R
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-11-2025
Verwijderd schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 22:07:
Ha, ik heb een probleempje:

Mijn receiver laat een lichte brom horen als de computer aanstaat.
Zowel receiver als computer zijn niet geaard.
Mijn computer is met de s/pdif uitgang via een coaxkabel aangesloten op mn receiver.
De brom hoor ik alleen als ik de receiver op tuner heb staan, èn de coaxkabel aangesloten is.
Zodra ik dus de coaxkabel lostrek, of de receiver op iets anders zet, is het over met de brom.
Heb de computer van een andere voeding voorzien, wat de brom iets minder maakte.
Hoe kan ik van die brom afkomen? Is een mantelstroom filter, wat in een ander topic werd genoemd de oplossing voor mijn probleem? Of is er een andere oplossing?
Misschien een ground-loop?

Btw, je kan ook eens je kabel een paar keer om een ferrietkern wikkelen, dat wil ook nog wel eens helpen tegen opgepikte storingen op de kabel. :)

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-02 10:46
Tijd om de zooi te aarden.

There is no replacement for displacement!

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik denk dat ik last heb van een grondlus.
Een ferrietkern heb ik geprobeerd, maar zonder resultaat.
Aarding is een probleem: bijna nergens in ons huis zijn de stopcontacten geaard. :/
Aarden aan bijv. de kachel ofzo is niet echt veilig heb ik me laten vertellen.
Dan rest nog het doortrekken van een aardlijn vanaf de meterkast, en dan maar hopen dat dat het probleem opgelost. Ik hoop dat er ook een makkelijke manier is :?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog ff zitten zoeken, en het is een redelijk bekend probleem.
http://www.epanorama.net/...undloop/home_solving.html
Ik denk dat een mantelstroomfilter toch de oplossing is. Dit zou dus, als ik het goed begrijp, moeten zorgen voor een scheiding van de aarde van de computer en de aarde van m'n receiver :?
kHoop dat het werkt, kga vanmiddag even kijken of ze die dingen bij de Mediamarkt verkopen :)