Toon posts:

[XFX GeForce 6800 xxx] problemen met fan/energie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
beste GoTers,

ik heb sindskort een nieuwe computer gekocht met daarin een XFX GeForce 6800 XXX. maar elke keer als ik opstart, hoor ik de fan langzamer draaien zodra het bureaublad in zicht is. SOMS krijg ik daar een error bij:

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/sandrei/error%201%20klein.JPG

als ik op ok druk kan ik gewoon verder gaan.
als ik op probleem oplossen druk krijg ik dit:

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/sandrei/error%202%20klein.jpg

deze extra kabel heb ik aangesloten maar de error blijft.
ook krijg ik soms vóór het opstarten dit te zien:

***Warning:your computer CHA1 Fan fail or speed too low***
you can olso disable this warning massage in setup

als ik in de bios naar de rpm van de fan kijk, zie ik deze steeds wisselen tussen 0 en 3000 rpm
verder draaien spellen als Farcry en MOHPA gewoon goed 7(8)7

weet iemand wat er aan de hand is? is de kaart kapot? bij voorbaat dank!

Verwijderd

Je afbeeldingen werken niet, nogal moeilijk als we niet kunnen zien welke foutmelding.

Verwijderd

Topicstarter
sorry, heb het verbeterd :)

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-12-2025

SgtStrider

Fractal Switchover!

Wat voor voeding heb je? Rest van de specs? :) Lijkt me nuttig als dit erbij staat..

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

• JvW
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-06-2025

JvW

On my way home...

Draait het fannetje op je grafische kaart wel goed? (Visueel controleren) En gebruik je de originele koeling, of heb je een andere oplossing (Zalman, NVsilencer)?

Het lijkt alsof er een probleem is met de koeling van je kaart. Ofwel omdat het fannetje niet goed werkt, dan wel omdat je voeding het niet trekt. Wat meer specs zouden handig zijn.

“What could I say to you that would be of value, except that perhaps you seek too much, that as a result of your seeking you cannot find.” - Hermann Hesse

• Final Frontier
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-02 16:16
Heb je wel een fan aangesloten op de aansluiting CHA1 (chassis 1) van je moederbord ? Zo niet, dan kun je de monitoring van de fan wel uitzetten, disable in BIOS.

"Commercie kills the scene" - I-f

Verwijderd

Topicstarter
ik had eerste een Sweex 350 watt voeding. maar toen ik bij de winkel vroeg wat het probleem was zeiden ze dat het aan de voeding lag. nu heb ik er een Asus Powersupply A-45GA 450 watt in hangen. verdere specs:

AMD Athlon 64 X2 3800+
Asus A8N5X nForce4
XFX Videokaart PCI-e GeForce 6800GS XXX 256MB DDR3 DVI/TV
Kingston 2x512MB DDR SDRAM PC3200 CL3.0

ik heb niks aan de kaart getweaked, dus er zit een normale koeling op. de fan draait wel degelijk, maar zodra je het bureaublad ziet gaat hij langzamer draaien...

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:05
Ik weet niet of er zo'n ingang is van een molex/pci-connector, maar als die er is moet je die zeker aansluiten

Verwijderd

Topicstarter
die is er en heb ik ook aangesloten...

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 28-07 04:45

Flappiewappie

Hier nog meer

weird, tsjek al je bekabeling nog eens, en monteer de stock koeler nog eens, als dat kan zonder dat de garantie vervald (als het geschroefd zit kan dat), daarna is toch de optie ruilen...

Hier staat wat

• NNF
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-05 21:17

NNF

Verwijderd schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 17:09:
ik heb niks aan de kaart getweaked, dus er zit een normale koeling op. de fan draait wel degelijk, maar zodra je het bureaublad ziet gaat hij langzamer draaien...
Dat is normaal; een vriend van me heeft een 7800GT en die doet precies hetzelfde. Is gewoon een manier om het geluidsniveau terug te dringen.

Maar die melding... die voeding moet toch goed genoeg zijn, ik kan me niet voorstellen dat Asus voedingen van het niveau Sweex/QTec levert. Erg raar.
Pagina: 1