Goede samenstelling nieuwe pc, veel kritiek van IT-mensen??

Pagina: 1
Acties:

• masser120
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-02 09:32
Beste allemaal,
Ik ga binnenkort een nieuwe pc kopen voor 1500euro en hieronder staat de samenstelling:

Nexus Breeze 400watt
Asus A8N-SLI
AMD Athlon 64 X2 4200+
XFX nVidia Geforce 7800GT 256MB
Western Digital Caviar SE 320 GB SATA/150
LG GDR-8163RBB (zwart)
NEC ND-4550 (zwart)
2x1GB=2GB DDR400 Dual-Channel TwinMOS
Creative Audigy 4 (bulk)
Samen: ongeveer 1500euro

Dit heb ik dus aan mijn vader voorgesteld en hij weet niet zo heel veel van computers af, dus vroeg hij het aan mensen op zijn werk van de IT-afdeling. Ik krijg zomaar de volgende onterechte kritiek op me af:

- "Koop een Intel processor, want AMD heeft 64 bit en daarop werkt Windows niet"
+ WTF? 64 bit is 'backwards compatibel' en bovendien is Intel ook 64 bit.

- "Neem een ATi videokaart"
+ Waarom dat nou weer? Wat maakt dat nou serieus uit? De nVidia Geforce 7800GT is de videokaart die ik wil, omdat deze de beste prijs/prestatie geeft in het high-end segment!

- "Het RAM geheugen is niet compatibel"
+ AMD->DDR1 en Intel->DDR2. Wat is dit hier? DDR1. Wat ondersteunt het moederbord? DDR1, dus wat is hier nou fout aan?

Ik vind deze kritiek erg onterecht en onjuist. Toch?

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
1. Onzin.
2. Onzin
3. Kijk even op de site van de fabrikant van je mobo wat voor geheugen er ondersteund wordt. DDR400 geheugen is in ieder geval goed, maar het merk wil nog wel ns uitmaken.

• Opdreef
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08-02 00:19
Ik vraag me af wat voor IT mensen het zijn?

want voor sommige familie leden ben ik ook DE IT-er.. dat ondaks dat ik een grote noob ben;-)

Maarja, ik slijt veel uurtjes achter de pc en weet hoe een menutje werkt.. en dat is voor alle problemen die ik bij familie tegen kom genoeg(op af en toe een kapotte upt kabel na... of een los zittend snoertje)

Kortom: Praat je pa om, als hij echt vertrouwen in je heeft krijg je het vast wel voor elkaar, Succes

• plastronneke
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-12-2010
RoD schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 22:04:
1. Onzin.
2. Onzin
3. Kijk even op de site van de fabrikant van je mobo wat voor geheugen er ondersteund wordt. DDR400 geheugen is in ieder geval goed, maar het merk wil nog wel ns uitmaken.
meer woorden moeten hier eigenlijk niet aan vuilgemaakt worden.
Uit ervaring weet ik ook dat sommige oudere IT'ers Intel-die hard's zijn. Eén van mijn patiënten is nog altijd rotsvast overtuigd dat Intel écht een heel pak beter is, en AMD nog een stuk rommel.
Krijg je er echt niet uitgepraat ... Laat je vader er ook niet te veel energie in steken, lukt echt niet.
Ati had een dikke generatie geleden voorsprong, maar nu???

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
1. Onzin.
2. Onzin
3. Kijk even op de site van de fabrikant van je mobo wat voor geheugen er ondersteund wordt. DDR400 geheugen is in ieder geval goed, maar het merk wil nog wel ns uitmaken.Onzin!
Het is letterlijk alleen maar geblaat wat die mensen uitkramen. Datzelfde geheugen heb ik op dezelfde plank zitten en hij doet het perfect! Als je echter een beter systeem wil, kan je misschien kijken naar geheugen van Corsair of OCZ. Deze staan hoger aangeschreven, zullen iets beter presteren en als je gaat overclocken, kunnen deze dat ook beter aan. Voor de rest is het niets meer dan een prachtsysteem!

Edit, het is zelfs zo dat idd het moederbord DDR1 ondersteund en dus DDR2 alleen gaat passen met een hamer ;)

[ Voor 9% gewijzigd door mithras op 11-01-2006 22:15 ]

• masser120
1. Onzin.
2. Onzin
Die lijst kan ik op de Asus site niet vinden, maar ik neem aan dat TwinMOS/Kingston/Corsair (wat het beste leverbaar is) wel zal werken.

• Evolutionz
  • Laatst online: 18-01 20:57
Lal, hoezo vooroordelen?
Koop lekker dat systeempje van nu...ict mensen...kom op zeg -_-

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Het verschil tussen jou en die "IT mensen" is dat jij hebt uitgezocht wat alles is en hoe het in elkaar steekt, en die IT mensen ergens een keer een verhaaltje hebben gehoord en nu doen alsof ze alles weten.
Gewoon de configuratie kopen die jij wilt en niet afgaan op dat kortzichtige gezwam van die gasten.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Frankie02
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Niets mis mee. Ik mis alleen nog een beeldschem en losse speakertjes (als je de in de monitor gebouwde speakertjes wil gebruiken kan je net zo goed gebruik maken van een onboard geluidskaart).

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Frankie02 schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 22:16:
Niets mis mee. Ik mis alleen nog een beeldschem en losse speakertjes (als je de in de monitor gebouwde speakertjes wil gebruiken kan je net zo goed gebruik maken van een onboard geluidskaart).
Datzelfde geld voor een kast, die staat er ook niet bij, evenals het toetsenbord, en de muis.
Dat zijn denk ik eerder dingen van je configuratie je nog hebt liggen of later bijhaalt (iig, dat doe ik dan altijd)

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

+1 inzichtvol dreeke

Mijn oom werkt bij een hostingprovider, en de servers daar zijn allemaal Xeons. Waarom? vroeg ik ooit: Omdat degenen die erover gaan allemaal geen AMD willen proberen.

Ook op usenet hoor je nog steeds veel mensen blaten over dingen die AMD al jaren heeft, maar die volgens die mensen toch echt Intel only zijn, zoals thermal throttling en laag energieverbruik (prescott anyone?)

Ik zou een camera meenemen, die mensen intervieuwen en het opsturen naar laat ze maar lachen, en gewoon dit systeem kopen.

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

Verwijderd

2x1GB=2GB DDR400 Dual-Channel TwinMOS wordt ondersteund door A8N SLI, dat kan ik wel verzekeren. Heb nog een nieuwe setje hier liggen. Als je interesse hebt en een leuke korting op winkel wil hoor ik het wel ( check profiel voor mail).

• monterey
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-11-2025
er zijn misschien 2 dingen die je kan verbeteren 1 is een zwaardere voeding een dualcore + je videokaart en evt een 2e in de toekomst gaat 400 watt niet trekken.

je hd zou ik een sata 300 model voor nemen is je board namelijk ook.

verder vraag ik me af wat voor mensen dit soort onzin uitkramen lekker it bedrijf krijgen zeker veel geld van intel om dit soort uitspaken te doen.

ik heb nu zelf een ati kaart en heb altijd nvidia gehad maar zou nooit meer een ati kopen maar dat is mijn mening.

ja amd heeft bij veel mensen nog iets van een cpu die nooit wat is geweest en nooit zal worden,in mijn ogen is het de top heb van mn leven nog nooit anders zelf gebruikt als amd en zal dat ook blijven doen.

• RSpliet
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-11-2025

RSpliet

*blink*

Die IT mensen hebben de klok wel horen luiden, maar weten niet waar de klokkenluider van de Notre Dame nu echt over gaat...
- "Koop een Intel processor, want AMD heeft 64 bit en daarop werkt Windows niet"
Klopt, een gewone Windows XP CD-Rom (dus niet de x86_64 versie) is niet 64-bit. En inderdaad, 64-bit is backwards compatible. Met het oog op de toekomst (Windows Vista) is een 64-bit processor een verstandigere keus dan een 32-bit variant.
- "Neem een ATi videokaart"
+ Waarom dat nou weer? Wat maakt dat nou serieus uit? De nVidia Geforce 7800GT is de videokaart die ik wil, omdat deze de beste prijs/prestatie geeft in het high-end segment!
Da's inderdaad dikke ehh... onzin. Als jij een nVidia kaart wilt moet je dat zeker doen. ik vind zelf altijd dat nVidia de betere driverondersteuning heeft gehad, maar dat kan komen omdat ik Linux op m'n eigen pc draai, en nVidia daar gewoon (nog wel) een streepje voor op ATi heeft. Ik heb al 7,5 jaar "ervaring" met nVidia kaarten, en ze produceren echt wel goede spullen (de FX-serie daargelaten ;)).
- "Het RAM geheugen is niet compatibel"
+ AMD->DDR1 en Intel->DDR2. Wat is dit hier? DDR1. Wat ondersteunt het moederbord? DDR1, dus wat is hier nou fout aan?
Zal ik het zo zeggen: mocht het geheugen niet werken, dan kan je dit bij elke fatsoenlijke PC-winkel gewoon omruilen. Geheugen is altijd een beetje trial-and-error. TwinMOS is een keurig geheugenproducerend bedrijf, en de kans dat dit geheugen werkt is ook gewoon 99,5%.

Die IT-mensen kan je dus rustig negeren :)

[ Voor 7% gewijzigd door RSpliet op 11-01-2006 22:29 ]

Schaadt het niet, dan baat het niet

• RoD
  • Niet online

RoD

Mithras86 schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 22:13:
[...]

Het is letterlijk alleen maar geblaat wat die mensen uitkramen. Datzelfde geheugen heb ik op dezelfde plank zitten en hij doet het perfect! Als je echter een beter systeem wil, kan je misschien kijken naar geheugen van Corsair of OCZ. Deze staan hoger aangeschreven, zullen iets beter presteren en als je gaat overclocken, kunnen deze dat ook beter aan. Voor de rest is het niets meer dan een prachtsysteem!

Edit, het is zelfs zo dat idd het moederbord DDR1 ondersteund en dus DDR2 alleen gaat passen met een hamer ;)
Ja, het zal het ook wel doen. Maar dat wist ik dus niet zeker. Daarom even kijken op de site van de fabrikant om het zeker te weten. :Y)

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Seven of Nine schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 22:21:
Die IT mensen hebben de klok wel horen luiden, maar weten niet waar de klokkenluider van de Notre Dame nu echt over gaat...

[...]
dat komt omdat die 'it mensen' waarschijnlijk meer verstand hebben van enterprise computing (server clusters, citrix, san's) dan van van een huis tuin en keuken pc

* Zwelgje kan ook met pijn en moeite een pc bouwen/samenstellen maar kan wel in 1 handomdraai een failover clusterconfig bouwen in 1 middag

A wise man's life is based around fuck you

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

masser120 schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 22:03:
Zo backwards compatible is 64 bit niet...true 64 bit that is. De huidige processoren zijn echter zo ontworpen dat ze het oude 32 bit spul nog gewoon kunnen draaien, dus 32 bits software gaat gewoon werken. Aangezien er inmiddels ook al een 64 bit Windows XP versie is en Vista ook 64 bit wordt is het gegeven argument dus kul.

Zoals dreeke het al zegt: gewoon lekker zelf samenstellen en datgene kopen wat jij wil kopen, het is jouw geld en niet dat van een ander. Zorg er gewoon voor dat je je goed voorbereid, weet dus wat je koopt. Lijkt mij dat dat laatste wel snor zit ;)

• c00kie
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 28-08-2025
ppl schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 23:38:[...]Zoals dreeke het al zegt: gewoon lekker zelf samenstellen en datgene kopen wat jij wil kopen, het is jouw geld en niet dat van een ander. Zorg er gewoon voor dat je je goed voorbereid, weet dus wat je koopt. Lijkt mij dat dat laatste wel snor zit ;)
idd, maar misschien is het niet zijn geld, maar dat van zijn vader, waardoor het wel iets moeilijker wordt hé... :+

Ach ja, ik ken die IT mensen, ik ben er zo ook één :), maar zo'n onzin heb ik nog nooit in mijn leven uitgekraamd. (denk ik, hoop ik... :7 )

Build a bridge, get over it... Specs : yes !!! website over bouwen & verbouwen

• masser120
Zwelgje schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 22:26:
[...]

dat komt omdat die 'it mensen' waarschijnlijk meer verstand hebben van enterprise computing (server clusters, citrix, san's) dan van van een huis tuin en keuken pc

* Zwelgje kan ook met pijn en moeite een pc bouwen/samenstellen maar kan wel in 1 handomdraai een failover clusterconfig bouwen in 1 middag
Daar zat ik ook al aan te denken...

Hoe dan ook:
Kortom, het is dus gelukkig één grote... onzin

- Het enige wat ik dus aan de configuratie moet veranderen is een wat krachtigere voeding. Dan maar de Nexus Breeze 500Watt (lekker stil).
- Het geheugen kan ik waarschijnlijk eventueel omwisselen als het niet werkt. Maar ik neem aan dat ik met TwinMOS/Corsair/Kingston (wat het beste leverbaar is) meteen klaar ben.
- Overigens ga ik niet overklokken, want daar heb ik een redelijk slechte ervaring mee gehad. (toen, twee jaar geleden, wist ik dat nog niet, maar de computer (Shuttle AR40 mobo/ Intel p4 1,8Ghz) stopte het met doen na een overklok van 25% en ik kreeg hem niet aan de praat. Docent op school wist te zeggen dat ik het batterijtje moest kortsluiten. Dat heb ik gedaan en hij werkte weer, maar mijn pa was niet echt blij...). Dus "gewoon" geheugen zal het wel doen.
- Toetsenbord, muis, boxen en monitor (CRT) hebben we al. We wachten no even met het kopen van een LCD scherm, totdat de prijzen iets gezakt zijn (lees: de voorspelde 30%).

[ Voor 55% gewijzigd door masser120 op 12-01-2006 08:54 ]

• Evolutionz
  • Laatst online: 18-01 20:57
monterey schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 22:21:
ik heb nu zelf een ati kaart en heb altijd nvidia gehad maar zou nooit meer een ati kopen maar dat is mijn mening.
Ook niet als Ati een superkaart met een aantrekkelijke prijs op de markt brengt?
ja amd heeft bij veel mensen nog iets van een cpu die nooit wat is geweest en nooit zal worden,in mijn ogen is het de top heb van mn leven nog nooit anders zelf gebruikt als amd en zal dat ook blijven doen.
Je klinkt net als een van die IT-ers, maar dan andersom. AMD is de beste, koop geen Intel. :z

• masser120
Het enige wat ik me nu nog af vraag is of ik wel voor die Nexus Breeze als kast moet nemen. Zal een Antec Sonata II niet voldoen qua geluid? Ik vind alleen de Nexus Breeze veel mooier en de Antec heeft zo'n irritant deurtje om bij je cardreader en cd-drives te komen. Bovendien is de Antec 'redelijk stil' en de Nexus Breeze 'bijna geluidsarm'. Maar het prijsverschil bedraagt ook 70euro... Wat moet ik kiezen?

[ Voor 12% gewijzigd door masser120 op 12-01-2006 17:01 ]

• TMC
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-01 19:55

TMC

Ik snap sommige mensen hier ook niet hoor. Altijd wordt er gezegd 'kijk even op de site van het moederbord of het DDR2 of DDR1 is'. Hallo, AMD Athlon 64 CPU's hebben nooit DDR2 geheugen.

Dus:
1. Onzin.
2. Onzin.
3. Onzin.

Ten tweede snap ik nog steeds niet dat er nVidia en Ati 'fanboys' zijn. Wat maakt het nou uit of je een nVidea of Ati videokaart hebt? Ik vind persoonlijk de drivers van nVidia ook beter, maar als een Ati gewoon beter presteert en het een redelijke prijs is: waarom niet? :/

[ Voor 41% gewijzigd door TMC op 12-01-2006 17:05 ]

• RoD
  • Niet online

RoD

TMC schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 17:02:
Ik snap sommige mensen hier ook niet hoor. Altijd wordt er gezegd 'kijk even op de site van het moederbord of het DDR2 of DDR1 is'. Hallo, AMD Athlon 64 CPU's hebben nooit DDR2 geheugen.

Dus:
1. Onzin.
2. Onzin.
3. Onzin.

Ten tweede snap ik nog steeds niet dat er nVidia en Ati 'fanboys' zijn. Wat maakt het nou uit of je een nVidea of Ati videokaart hebt? Ik vind persoonlijk de drivers van nVidia ook beter, maar als een Ati gewoon beter presteert en het een redelijke prijs is: waarom niet? :/
Sommige merken doen het niet goed icm met bepaalde mobo's. Zon compatibility lijst is er niet voor niks. Het ging niet om DDR1 of DDR2 geheugen.

• masser120
Dan heb ik nog één vraag:
Over de beheuzing:

Is 400Watt (Nexus NX-4090) genoeg om eventueel in de toekomst up te graden naar SLI?
Of moet ik de 500Watt versie nemen (Nexus NX-5000)?
Of zal een Antec Sonata II nemen? Deze vind ik veel minder mooi en heeft bovendien zo'n irritant deurtje dat je open moet doen om bij de CD-Drive te kunnen en is minder stil dan de Nexus Breeze. Tenslotte heeft de Antec ook nog eens twee irritante felle LEDjes aan de voorkant. Wel scheelt het zo'n 70euro...

[ Voor 11% gewijzigd door masser120 op 12-01-2006 19:32 ]

• Mentox
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-10-2025
Is een CoolerMaster Stacker niet wat? Ruimte zat en je kunt later nog een tweede voeding in kwijt. Ik heb er nog een staan voor 75, mocht je intresse hebben: laurensbot[@]quicknet.nl

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

• afterparty05
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-07-2023
masser120 schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 19:30:
Over de beheuzing:

Is 400Watt (Nexus NX-4090) genoeg om eventueel in de toekomst up te graden naar SLI?
Of zal een Antec Sonata II nemen? Deze vind ik veel minder mooi en heeft bovendien zo'n irritant deurtje dat je open moet doen om bij de CD-Drive te kunnen en is minder stil dan de Nexus Breeze. Tenslotte heeft de Antec ook nog eens twee irritante felle LEDjes aan de voorkant. Wel scheelt het zo'n 70euro...
Die ledjes kan je gewoon niet aansluiten aan de voeding, heb je er ook geen last van. Ik vind zelf het klepje wel mooi, alles is netjes weggewerkt, en hoe vaak verwissel jij cd's etc als je gamed of tweakers.net bezoekt?
Kast is mooi, stil, goede kwaliteit, voeding is erg stil, veel mogelijkheden voor fans, slim design wat betreft HDD en optical drives: kopen die hap! De voeding is 450 watt, dus dan heb je echt wel genoeg met een dualcore en een 7800 GT.
Niks mis met die Sonata II, de Antec Performance One P-180 daarentegen.... ;( Sonata II is echt een kwaliteitsproduct!

Verwijderd

Het lijkt mij een systeem wat samengesteld is op basis van "horen zeggen".
Ik zie dat deze voor je vader is en als dat zo is lijkt mij het systeem nogal vet. Als ik een systeem bouw voor 1500,00 dan heb ik er een sata raid5 in hangen enz.

Wat de meeste mensen fout doen is kopen op basis van horen zeggen. Daarom zijn er nog zoveel Intel freaks. Het is gewoon bewezen dat Intell de laatste jaren op de consumenten markt achter de feiten aan hobbelt. En als ze niet opletten gaat dit ook op de servermarkt gebeuren.

Je moet kijken wat doe ik met de pc. Speelt je pa games ofzo , waarom dan zo'n dikke viedeokaart ?
Misschien kom je met 500,00 al een heel eind als je kijkt wat je pa met zijn pc gaat doen. Ik ken mensen die alleen wat office draaien en internet op een susteem van 750,00. Die kunnen op een systeem van 300,00 net zo goed vooruit.

• Ruben [NL]
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 27-01 13:51
1 Onzin :P
2 Onzin :P
3 Onzin :P , waarschijnlijk, zal vrijwel altijd werken tenzij er een bekend probleem is met combinatie mobo/geheugen. Maar dat is zo op de mobo site te checken.

Leuke pc, niet alles geloven en je over laten halen ;) Kopen die shit ;) Succes

[ Voor 37% gewijzigd door Ruben [NL] op 13-01-2006 08:55 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 08:46:
Het lijkt mij een systeem wat samengesteld is op basis van "horen zeggen".
Ik zie dat deze voor je vader is en als dat zo is lijkt mij het systeem nogal vet. Als ik een systeem bouw voor 1500,00 dan heb ik er een sata raid5 in hangen enz.

Wat de meeste mensen fout doen is kopen op basis van horen zeggen. Daarom zijn er nog zoveel Intel freaks. Het is gewoon bewezen dat Intell de laatste jaren op de consumenten markt achter de feiten aan hobbelt. En als ze niet opletten gaat dit ook op de servermarkt gebeuren.

Je moet kijken wat doe ik met de pc. Speelt je pa games ofzo , waarom dan zo'n dikke viedeokaart ?
Misschien kom je met 500,00 al een heel eind als je kijkt wat je pa met zijn pc gaat doen. Ik ken mensen die alleen wat office draaien en internet op een susteem van 750,00. Die kunnen op een systeem van 300,00 net zo goed vooruit.
Volgens mij gaat de topic starter de pc ook gebruiken en daarom zit er dus een leuke videokaart in.

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:33
masser120 schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 19:30:
Over de beheuzing:

Ik kom op een verbruik van ca 300 W. Bron
Als je alles tegelijk vol belast, dus ook je optische drives, dan gebruik je max 330-340 W. Deze situatie zal zich echter niet voordoen.

Een GT gebruik nog geen 100 W dus met die 400 zit je goed, ook na upgrade naar SLI. Je zou voor de zekerheid echter ook een 450 W kunnen nemen.

Wat je ook zou kunnen doen is nu een 350 W voeding nemen en, zodra (als) je een extra GT koopt, upgraden naar een 450 W voeding.

• Ruben [NL]
  • Laatst online: 27-01 13:51
Nivado schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 12:11:
[...]

Ik kom op een verbruik van ca 300 W. Bron
Als je alles tegelijk vol belast, dus ook je optische drives, dan gebruik je max 330-340 W. Deze situatie zal zich echter niet voordoen.

Een GT gebruik nog geen 100 W dus met die 400 zit je goed, ook na upgrade naar SLI. Je zou voor de zekerheid echter ook een 450 W kunnen nemen.

Wat je ook zou kunnen doen is nu een 350 W voeding nemen en, zodra (als) je een extra GT koopt, upgraden naar een 450 W voeding.
Ja, het totaal vermogen tijdens het computer gebruik is zo hoog misschien (330). Maar met SLI wordt het toch wel behoorlijk hoog. Een voeding moet tijdens het opstarten van de pc heel wat watt :+ leveren om alles op te spinnen etc, daar zit het probleem ook meestal. En stel dat je dan nog gaat overclocken hebje waarschijnlijk te weinig aan de 400W :) En met het oog op de toekomst...Ik zou iets zwaardere voeding nemen :)

Verwijderd

Ik heb een X2 3800+ en als ik je een tip zou mogen geven, neem er 2 Sata II schijven bij. Allebei iets van 200Gigabyte. Ik heb vaak dat de processor het allemaal zeer gemakkelijk heeft, maar de harddisk het niet allemaal aan kan. Als je 2 harde schijven hebt, dan heb je imo een veel betere prestatie. Maar ik weet natuurlijk niet wat je er allemaal mee gaat doen, en wat het in prijs scheelt. En ik heb een antec sonata 2, en het is echt een super kast hoor. Goede voeding erin, en de harddisks kan je zeer mooi er in kwijt. Echt een top kastje. Ik hoop dat je er allemaal wat wijzer van wordt.

• Quasar-
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-01 15:17
Het verbaasd me het commentaar van die "IT-mensen". :) Het is een heel netjes systeem, ik zou alleen een echt a-merk voeding nemen ipv die nexus namelijk een Enermax (die zijn ook vrijwel geruisloos).

• exempt
  • Laatst online: 28-12-2023
plastronneke schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 22:13:
[...]

meer woorden moeten hier eigenlijk niet aan vuilgemaakt worden.
Uit ervaring weet ik ook dat sommige oudere IT'ers Intel-die hard's zijn. Eén van mijn patiënten is nog altijd rotsvast overtuigd dat Intel écht een heel pak beter is, en AMD nog een stuk rommel.
Krijg je er echt niet uitgepraat ... Laat je vader er ook niet te veel energie in steken, lukt echt niet.
Ati had een dikke generatie geleden voorsprong, maar nu???
inderdaad, mijn leraren op school, ICT opleiding zijn ook van die intel die hards,
je kan ze zoveel argumenten op papier van bijv. tweakers aanleveren maar ze blijven voor het vertrouwde intel kiezen

Why should I take life so seriously, I just wanna do what I like to do...!

• masser120
Allright, dus een iets krachtigere voeding (handig zo'n calculator).
Antec Sonata II -> irritante LEDjes (goed, die kan ik loskoppelen) -> stom deurtje
Nexus Breeze 500watt -> Perfect voor mij

Het scheelt alleen zo'n 70euro... Wat moet ik kiezen?
Ik zal het advies van afterparty05 wel gaan gebruiken.

P.S. Ik ga de computer als voornaamste gebruiken. Ouders doen alleen e-mail. Ook is het de bedoeling dat we hem, behalve HDD dan, nooit hoeven up te graden binnen 3 jaar. Ten slotte is het systeem niet gebaseerd op "horen zeggen" (behalve de kast dan, docent informatica)

[ Voor 17% gewijzigd door masser120 op 13-01-2006 17:15 ]

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:07
Zwelgje schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 22:26:
[...]

Én veel 'IT mensen' zijn natuurlijk meer software gericht :)

Failover clusters bouwen en inrichten doe ik ook op 't werk, maar pc's zijn een hobby, dus dat gaat me nog wel redelijk goed af :P

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:07
Quasar- schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 14:14:
Het verbaasd me het commentaar van die "IT-mensen". :) Het is een heel netjes systeem, ik zou alleen een echt a-merk voeding nemen ipv die nexus namelijk een Enermax (die zijn ook vrijwel geruisloos).
Niks mis met een Nexus hoor :) Heb zelf een klein Nexus 300 Wattertje welke probleemloos een Athlon X2, 4GB ram, twee grote SATA disken en een 6600 voedt. Durf te wedden dat als ik er een 7800GT in hang het nog steeds probleemloos gaat. Men overdrijft imo al snel met voedingen.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1