Beste allemaal,
Ik ga binnenkort een nieuwe pc kopen voor 1500euro en hieronder staat de samenstelling:
Nexus Breeze 400watt
Asus A8N-SLI
AMD Athlon 64 X2 4200+
XFX nVidia Geforce 7800GT 256MB
Western Digital Caviar SE 320 GB SATA/150
LG GDR-8163RBB (zwart)
NEC ND-4550 (zwart)
2x1GB=2GB DDR400 Dual-Channel TwinMOS
Creative Audigy 4 (bulk)
Samen: ongeveer 1500euro
Dit heb ik dus aan mijn vader voorgesteld en hij weet niet zo heel veel van computers af, dus vroeg hij het aan mensen op zijn werk van de IT-afdeling. Ik krijg zomaar de volgende onterechte kritiek op me af:
- "Koop een Intel processor, want AMD heeft 64 bit en daarop werkt Windows niet"
+ WTF? 64 bit is 'backwards compatibel' en bovendien is Intel ook 64 bit.
- "Neem een ATi videokaart"
+ Waarom dat nou weer? Wat maakt dat nou serieus uit? De nVidia Geforce 7800GT is de videokaart die ik wil, omdat deze de beste prijs/prestatie geeft in het high-end segment!
- "Het RAM geheugen is niet compatibel"
+ AMD->DDR1 en Intel->DDR2. Wat is dit hier? DDR1. Wat ondersteunt het moederbord? DDR1, dus wat is hier nou fout aan?
Ik vind deze kritiek erg onterecht en onjuist. Toch?
Ik ga binnenkort een nieuwe pc kopen voor 1500euro en hieronder staat de samenstelling:
Nexus Breeze 400watt
Asus A8N-SLI
AMD Athlon 64 X2 4200+
XFX nVidia Geforce 7800GT 256MB
Western Digital Caviar SE 320 GB SATA/150
LG GDR-8163RBB (zwart)
NEC ND-4550 (zwart)
2x1GB=2GB DDR400 Dual-Channel TwinMOS
Creative Audigy 4 (bulk)
Samen: ongeveer 1500euro
Dit heb ik dus aan mijn vader voorgesteld en hij weet niet zo heel veel van computers af, dus vroeg hij het aan mensen op zijn werk van de IT-afdeling. Ik krijg zomaar de volgende onterechte kritiek op me af:
- "Koop een Intel processor, want AMD heeft 64 bit en daarop werkt Windows niet"
+ WTF? 64 bit is 'backwards compatibel' en bovendien is Intel ook 64 bit.
- "Neem een ATi videokaart"
+ Waarom dat nou weer? Wat maakt dat nou serieus uit? De nVidia Geforce 7800GT is de videokaart die ik wil, omdat deze de beste prijs/prestatie geeft in het high-end segment!
- "Het RAM geheugen is niet compatibel"
+ AMD->DDR1 en Intel->DDR2. Wat is dit hier? DDR1. Wat ondersteunt het moederbord? DDR1, dus wat is hier nou fout aan?
Ik vind deze kritiek erg onterecht en onjuist. Toch?