Toon posts:

[XP] Wisselbestandsgrootte klopt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Waarschijnlijk gewoon een bug, maar dit klopt echt niet:

Afbeeldingslocatie: http://img272.imageshack.us/img272/2167/swap0ac.png

Gaat een wisselbestand slechts tot 1534 MB (= 1.5 x de omvang van mijn geheugen) of kan ik er van uitgaan dat ik werkelijk 4 GB heb als swapfile? Ik heb reeds herstart en in de defragmentatie kan ik geen groene (onverplaatsbare) ruimte zien op het C- of E-station.

offtopic:
Station C staat op een RAID0-array (2 x 7200 rpm, 8 MB cache), maar ik denk dat E (1 x 7200 rpm, 16 MB cache) sneller is indien er tijdens de swap veel gelezen of geschreven moet worden op het C-station.

Het is trouwens niet de eerste bug die erg opvalt:
[rml][ XP] Bug in downloadvenster?[/rml]
[rml][ XP] Defragmentatie klopt voor geen meter*[/rml]
[rml][ WinXP] Schijfruimteperikelen...[/rml]

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-03 09:28
Waarom wil je in hemelsnaam een swapfile van 4GB? Bang dat je hardeschijf niets te doen heeft oid :?

Dat het bestand een grootte van 4GB heeft, wil niet automatisch zeggen dat er ook 4GB gealloceerd is. Kijk eens hoe groot het pagefile.sys bestand op de betreffende E-schijf is ;)

Verwijderd

Topicstarter
frickY schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 22:02:
Waarom wil je in hemelsnaam een swapfile van 4GB? Bang dat je hardeschijf niets te doen heeft oid :?
Voor zoiets bijvoorbeeld.
Dat het bestand een grootte van 4GB heeft, wil niet automatisch zeggen dat er ook 4GB gealloceerd is. Kijk eens hoe groot het pagefile.sys bestand op de betreffende E-schijf is ;)
Oei, op de E-schijf geen swapfile te zien, op de C-schijf een swapfile van 1.5 GB, het is dus blijkbaar niet louter een visuele bug.