Toon posts:

PC geeft problemen na kortsluiting in voeding

Pagina: 1
Acties:
  • 171 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
laatst zette ik mijn pc aan (zoals altijd)
ik schrok me kapot.. een vonk in me behuizing :?
nou ben ik erachter gekomen dat het me voeding was (acryan power2 450watt)
ik heb nu me oude voeding erin zitten, als ik nu games ga spelen zoals battlefield2 en call of duty of Serieus sam2 dan reboot me pc na een paar min. :?... ik heb nog meer kuren , zoals spontaan een blauw scherm krijgen (ook zonder een game te spelen) en de pc reageert vervolgens nergens meer op
me videokaart (x800xl) piept nu in een keer als ik ga gamen sinds de kortsluiting.... weet iemand mischien wat er kapot zou kunnen zijn aan mijn pc.. of wat de onstabiliteit veroorzaakt? morgen ga ik xp opnieuw instaleren mischien dat dat helpt.. maar volgens mij is het wel een hardware probleem.

alvast bedankt..
greetzz m-tyn :+

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:13
Er bestaat niet een vast patroon van als je voeding kapot gaat, dan gaat dit en dat ook stuk. Blauwe schermen kunnen verschillende oorzaken hebben, zoals brak mobo, kapot geheugen, te zwakke voeding. Mijn advies is om eerst zelf te gaan troubleshooten.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Mjah, een vonk in je behuizing is nooit goed. Er kan heel goed behoorlijk wat hardware stuk zijn. Het klinkt alsof je videokaart stuk is, omdat je kuren hebt met gamen. Maar er kan heel goed ook nog meer stuk zijn. Zoals hierboven gezegd kun je beter even gaan kijken wát er nou precies aan de hand is.

• c00kie
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 28-08-2025
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter
en wat is de voeding die je eringestoken hebt? Kan die dat allemaal wel trekken?

Build a bridge, get over it... Specs : yes !!! website over bouwen & verbouwen

Verwijderd

Topicstarter
nu ik heb een voeding met maar 200 watt , maar ik heb geen casefans aangesloten (zijpaneel eraf).. ik ga nog een 300watt voeding van een vriend van me lenen.. ff kijken of dat lukt .. maar sinds gister start mijn pc soms opnieuw op zonder dat ik aan het gamen ben... :'( echt zwaar iritant..
waar ik nu trouwens ook aan denk is om ff memtest86 te downloaden

Verwijderd

Topicstarter
er staat toch echt 200 watt op de voeding 8)7 :? maar worden er wel eens 200 watt voedingen gemaakt? is wel heel erg weinig

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-01 14:19

HeepH

Dope Rapper

kan ook zijn dat je oude voeding het gewoon niet aankan natuurlijk, en dat ie daarom opnieuw opstart of allerlei andere kuren heeft...

http://specs.tweak.to/16495

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05:50

Valkyre

Kitesurf FTW!

zoals als gezegd, probeer eerst eens een goede A merk voeding te kopen, en te testen.
zeer waarschijnlijk is dan je probleem opgelost.

zoniet dan zijn er andere onderdelen defect en moet je die gaan vervangen.

maar hoe dan ook je moet een nieuwe liefst goede voeding kopen/hebben :D

iRacing Profiel

• moser
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-03-2022

moser

And then there was silence

vroeger (ten tijde van de AT voedingen) was het zo dat het grootste deel van de stroom liep over de 5Volt lijnen, dit omdat de componenten voor 5Volt minder kosten dan die voor 12 Volt.
Je zal zien dat bijna iedere computervoeding meer stroom kan leveren over de 5V rail dan over de 12 Volt rail.
Dus ten tijde van het opstellen van de ATX specificatie werd er meer stroom over de 5V rail toegestaan.

Tegenwoordig is de 12Volt rail het zwaarst belast en daar wringt het schoentje als de fabrikant de 12V kant nipt heeft bemeten (deze rail is ook het duurst).

De kans bij een overbelasting is dat een aantal weerstanden het begeven en dat interne componenten 12Volt krijgen terwijl ze er maar 7Volt horen te krijgen.
Dit is niet echt gezond voor een voeding of computer

A busstation is where a bus stops,a trainstation is where train stops
On my desk, I have a workstation,
... No further comment.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-02 15:51

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Ik vermoed dat die 200Watt voeding het gewoon niet aan kan. Je geeft niet aan waar de rest van jouw systeem uit bestaat, maar aangezien je al een ATI Radeon X800XL hebt, verwacht ik dat de processor ook niet te traag zal zijn. Post anders eens wat de rest van je systeem is dan kan er ook een schatiing gemaakt worden hoe zwaar je voeding moet zijn.

O, ja doe dat niet in dit topic maar hier: Welke voeding heb ik nodig? Deel 14

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

Topicstarter
mijn systeem :

amd athlon 3200+
sapphire x800 xl
1024 mb ddr sdram
ECS 755-a
monitor : samsung syncmaster 710n 17 inch

me nieuwe voeding heb ik waarschijnlijk maandag (alweer een acryanpower2 450watt, k had nog garantie)

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Even een titelfix. :S werk hier niet :X

En 200W is wel heel weinig voor zo'n systeem. Zo'n voeding wordt waarschijnlijk zwaar overbelast waardoor de spanningen inzakken en je dus een instabiel systeem krijgt.

Maargoed, met een monitor-programma kun je dat snel genoeg zien.

Verwijderd

Topicstarter
dan word het maar wachten op mijn nieuwe voeding die ik over paar dagen binnen krijg (als het goed is)

greetz.. m-tyn :+

Verwijderd

Topicstarter
nou heeft de winkel net 5 min. geleden gebeld dat de acryan power2 450watt niet meer leverbaar is.
hij biedt me een Enermax liberty 500Watt aan . :| nou zit ik een beetje te zoeken op i-net en hij ziet er opzich wel mooi uit en de voeding is ook met verwisselbare kabels maar weet iemand of deze voeding ook goed presteerd?? ik kan namelijk niet echt een goede review vinden over deze voeding

Verwijderd

Eerst en vooral: zorg dat je een backup maakt van je harde schijven!!! (of van de data die je zeker moet hebben). ik kan u voorspellen dat den ene of den andere dag uw schijven het gaan begeven, en dan zijt ge verder van huis. (been there, done that)

mvg
mooseman007

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de tip... ;)

ik zal et gelijk ffkes doen

greetz m-tyn

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Enermax zijn zeker goede voedingen!

Verwijderd

Topicstarter
ik ga toch maar voor de hiper type-r modular 580 watt :9 ziet er gewoon te bruut uit

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is nog steeds niet opgelost :| ik ga toch maar over op een nieuw moederbord en harde schijf... ik heb socket 754 weet iemand een goed moederbord???
zelf zat ik te denken aan de dfi lanparty Ut nF3 250Gb of de msi k8n neo platinum nforce3

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Dat zijn goede moederborden ja...
Pagina: 1