Toon posts:

Prestaties PC slecht (Gamen)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik speel nu al geruime tijd Counter-Strike en ik probeer eigenlijk al lange tijd ingame een stabiele 100 fps te krijgen maar dat schijnt me nooit te lukken ik heb nu 2 maanden ongeveer deze pc en hier lukt het ook al niet. Ik heb al diverse keren andere drivers gedownload maar dat wilt ook niet baten mijn fps springt nu vaak op en neer of blijft some bij de 60 hangen.

Dit zijn me specs :

Processor : Intel Pentium 4 3 Ghz
Moederbord : AOpen AX4SPE-UN
Geheugen : Kingston Hyper X 512 MB PC4300 (gekregen vandaar dat ik het gebruik)
Video Kaart : NVIDIA GeForce FX5900XT
Harddisk : Western Digital 80 Gb
Monitor : Acer 17 inch TFT 12ms

Ik heb al aan meerdere mensen gevragen of het schadelijk is of de prestaties beinvloed het geheugen maar keer op keer zeggen de mensen dat het geen kwaad kan. Maar is dat werkelijk wel zo heeft dat misschien de invloed op fps ? Intern geheugen ?

Zo ja zou iemand me dan kunnen zeggen wat extreem goed geheugen is voor een AX4SPE-UN moederbord en natuurlijk om te gamen ?

Ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen.

Bvd

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2006 21:27 ]

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-05 18:21
1 woord: vsync.

[ Voor 15% gewijzigd door unfor op 11-01-2006 21:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nope ligt het niet aan dat heb ik al uit staan :(

Verwijderd

Frame limieter uitzetten, eventueel een sneller videokaart kopen. Snap niet dat deze config zo snelle cpu heeft en dan zo slape videokaart.

Verwijderd

een betere videokaart !

• Laurens
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
fps_max 100 in console?

• Yofresh
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:34
videokaart zou beter kunnen
geheugen zou wel verdubbeld mogen worden

"Aliena vitia in oculis habemus, a tergo nostra sunt", Seneca

• Laurens
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 21:31:
Frame limieter uitzetten, eventueel een sneller videokaart kopen. Snap niet dat deze config zo snelle cpu heeft en dan zo slape videokaart.
Wat is dat nou weer voor uitspraak. Die cpu en videokaart komen uit dezelfde tijd. Cs moet meer dan perfect draaien op dat systeem.

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:20

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Waarom een stabiele 100 fps ?

Ik ga er even vanuit dat je CS : S bedoelt. Nieuwe HL² engine dus. Je FX 5900XT is dan misschien @ jouw gewenste instellingen niet te trekken.

Bij mij eingen specs trek ik rond de 90 fps (normale mappen) @ 1280 x960 @ high @ FSAA en AA op full. Nou heb ik wel :

• Meer ram
• Dual Channel RAM
• Strakke timings (speed is @ 6000mb/s op 2-2-2-5)

En ja, HL ² is een ram vreter. Beestje draait stukken beter met 1gb aan ram. Aan te raden zijn de betere merken (Corsair, GeIL, CZ enz) die lage timings toe staan en in dual channel goed werken. Zijn genoeg topics te vinden over de keuze van RAM en het internet is er ook nog ;)
Laukui schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 21:34:
[...]

Wat is dat nou weer voor uitspraak. Die cpu en videokaart komen uit dezelfde tijd. Cs moet meer dan perfect draaien op dat systeem.
Alsnog kan het zijn dat de vidkaart ruk is ;). Toen de Athlon XP nog net uit was klwam ook de Geforce 440 MX uit..... En dat was ook niet een denderende kaart ONDANKS dat het een GF 4 betrof (high tech toen :P)

MX kwam VOOR de Ti uit. (weet ik zeker, omdat ik toen der tijd een GF 3 Ti 200 aanschafde en op het punt stond (omdat het een GF 4 was) die GF 4 aan teschaffen. Kwam er toen achter dat het een verkrachte GF 2 was :/ ) Kan ook zijn dat ik gek ben, mijn excuses dan daarvoor ;) :P :X :X :X
Maar bij mijn weten kwam de MX in Q1 2002 uit en de Ti Q2 2002

[ Voor 42% gewijzigd door Notna op 11-01-2006 21:54 ]

Xbox Live ID:Notna8310

• Laurens
  • Niet online
-De 5900 serie was een mid-range high end kaart.
-de mx440 was een budget kaartje, de Ti serie was er ook eerder dan de mx serie ;)
Maar das offtopic.

Als ik zijn topic-start lees dan ga ik er vanuit dat ie het over CS 1.6 heeft.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het idd over Cs 1.6
En ik heb al in me config fps_max 100 uiteraard :)
Het is geen config probleem iig

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2006 21:47 ]

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:20

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Verwijderd schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 21:46:
Ik heb het idd over Cs 1.6
En ik heb al in me config fps_max 100 uiteraard :)
Het is geen config probleem iig
Dan is het een ander probleem. En waarom kan het geen config probleem zijn :? (Ati kaarten hadden last van TrueForm dat aanstond waardoor FPS daalde als een raket)

Heb je al het internet afgezocht naar tweak guides enz. ?

Xbox Live ID:Notna8310

Verwijderd

Topicstarter
Dat heb ik idd en ik heb al weet ik hoeveel drivers geprobeerd :) en sites gezocht wat nu de beste drivers voor de FX 5900XT zijn maar bijna iedere site zegt weer iets anders.
Pagina: 1