Toon posts:

[java] Veranderingen in JSF pagina niet zichtbaar

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik maak gebruik gebruik van de JSF implementatie van Myfaces (1.1.1) in combinatie met Tomcat 5.5.9 en JDK 1.5 update 6.

Als ik een verandering maak in een JSF pagina (en dat kan een hele simpele page zijn met alleen een view en een output) dan worden deze niet overgenomen als ik de page refresh in mijn browser. Zolang ik het serializen van sessions in tomcat aan heb staan helpt zelfs een server restart niet.

Het lijkt te zitten in het feit dat JSF de component tree niet overnieuw opbouwt. De veranderde JSF pagina (zoals gebruikelijk een JSP met JSF tags erop), wordt wel degelijk door de servlet container opnieuw gecompileert en gerunt. Alleen, JSF detecteert geen veranderingen in de tree.

Als ik namelijk met een andere browser dezelfde pagina opvraag, krijg ik -wel- de aangepaste versie te zien. Ook als ik dmv scriptlet code de huidige sessie invalideer en overnieuw aan laat maken krijg ik de nieuwere versie van de pagina te zien. Voor het ontwikkelen en debuggen is dit gewoon niet werkzaam.

Zijn er meer mensen die hier last van hebben en is er iemand die een oplossing weet? (mischien iets van een "force component tree rebuild" oid ?)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2006 21:12 ]

• bloody
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:14

bloody

0.000 KB!!

Hoe staat in de web.xml de javax.faces.STATE_SAVING_METHOD ?

probeer die eens op "server" te zetten ipv client.

nope

Verwijderd

Topicstarter
bloody schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 21:19:
Hoe staat in de web.xml de javax.faces.STATE_SAVING_METHOD ?

probeer die eens op "server" te zetten ipv client.
Hij staat al op server, maar ik zal eens client gaan proberen. Wat ik boven generiek 'refreshen' noemde is ook gewoon de URL van de page direct in de browser overnieuw intikken. Er wordt in dat geval geen post gedaan of anderzinds parameters meegestuurd (behalve dan natuurlijk eventueel dmv een JSF cookie).