geluidskaart van compaq presario 2800 (notebook) werkt niet)

Pagina: 1
Acties:

• GFoAP
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-12-2024
Ik heb een compaq presario 2800EA notebook van een vriend hier staan. Ik heb windows xp sp2 er opgezet, dat ging allemaal prima. ook drivers zijn gelukt via de site van compaq.

de geluidskaart wil echter nog niet aan. device status" cannot start" via de helpdesk van compaq nieuwe (Soundmax) drivers gekregen en geinstalleerd, nu staat de geluidskaart er niet meer als een intel 82801 maar als een soundmax kaart. maar ook die wil niet starten.

ook chipset drivers geprobeerd in diverse versies, maar tot op heden geen resultaat. Van de eigenaar begreep ik dat die er al langer problemen mee had. Zou daar software-matig iets aan te doen zijn, of is de chip oid stuk.

iemand nog een tip, of als dat laatste het geval is, wat kan ik er nog aan doen?

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Robert-Jan schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 21:08:
Ik heb een compaq presario 2800EA notebook van een vriend hier staan. Ik heb windows xp sp2 er opgezet, dat ging allemaal prima. ook drivers zijn gelukt via de site van compaq.

de geluidskaart wil echter nog niet aan. device status" cannot start" via de helpdesk van compaq nieuwe (Soundmax) drivers gekregen en geinstalleerd, nu staat de geluidskaart er niet meer als een intel 82801 maar als een soundmax kaart. maar ook die wil niet starten.

ook chipset drivers geprobeerd in diverse versies, maar tot op heden geen resultaat. Van de eigenaar begreep ik dat die er al langer problemen mee had. Zou daar software-matig iets aan te doen zijn, of is de chip oid stuk.

iemand nog een tip, of als dat laatste het geval is, wat kan ik er nog aan doen?
Een tip: heb je toevallig ook de mogelijkheid om een externe geluidskaart te verkrijgen :? Misschien werkt het dan wel :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

Ik zou toch even kijken of je nergens een installatie foutje hebt gemaakt met installeren, dacht dat die soundmax onder sp2 wel goed herkend wordt namelijk ;)

Ik zou iig na een install altijd eerst de chipset drivers installeren en daarna de apparaatdrivers, als het na een extra install nog niet werkt dan zou ik toch denken dat het chipje niet lekker is

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• GFoAP
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-12-2024
Na een extra install met alle nieuwe chipset drivers en appraat drivers, in die volgorde, werkt het nog steeds niet. denk zelf ook in de richting van brakke chip.

niet aan te doen vrees ik? externe geluidskaart op een laptop, opzoek naar USB / PCMCIA dus.

• m_a_rnix
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-03-2025
Creative heeft een Audigy voor in je PCMCIA slot. Weet alleen niet of je dan je interne boxen oook aan kan sturen.. :S