Pilot/test omgeving Metaframe PS 4.0 --> testlicenties?

Pagina: 1
Acties:

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:50

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Topicstarter
Bij een klant van mij gaat een project van start om alle huidige werkplekken (ong. 2000 stuks) te vervangen door TC's. Het architectuurgedeelte van dit project is mijn verantwoordelijkheid. De eerste grote vraag die beantwoord zal moeten worden, is of gebruik gemaakt zal worden van MS RDP of het inzetten van Citrix Presentation Server 4.0.

Kennis van beide omgevingen en de pro's en cons zijn geen probleem. Gebruikelijk is het alleen dat het bij een project van dergelijk grootte, gebruikelijk is om pilot-omgevingen op te bouwen. Ik zit zelf te denken aan een pilot omgeving van ong. 20 gebruikers. Deze twintig gebruikers zullen dan een representatieve mix moeten vormen van de uiteindelijke gebruikers.

Het probleem is echter dat Citrix geen ' test-licenties' (meer) uitgeeft. Ik heb inmiddels al contact opgenomen met diverse leveranciers (waaronder mijn eigen werkgever ;) ), maar allen geven aan dat Citrix dit niet meer doet. Concreet betekend dit dat ik geen pilot-omgeving kan gaan bouwen met PS 4.0. Vanwege de "application enviroment isolation" van de Enterprise edition ben ik deze versie wel nodig.

De vraag is dan: hoe pakken jullie het inrichten van een testomgeving aan?

Zonder licenses kan 1 enkele administrator wel connecten, maar hier heb ik natuurlijk niet zoveel aan. En om enkel voor een pilot omgeving nou 20 x 320 euro uit gaan geven voor iets wat misschien niet aangeschaft gaat worden.....

Ik heb verder nog het topic [citrix] opzet/opbouw en de valkuilen eromheen(discussie) doorgenomen, maar hierin wordt mijn vraag eigenlijk niet beantwoord.

[ Voor 4% gewijzigd door Question Mark op 11-01-2006 21:01 ]

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
eh als reseller heb je een 'not for resale versie' en anders kan je op de citrix site een eval aanvragen (die kan je dan 90 dagen gebruiken)

die not for resale is voor de reseller intern (voor eigen gebruik) die is 2.5 jaar geldig, de trial dus 90 dagen

* Zwelgje heeft op dit moment een trial cdrom van ps4 90 day's op zijn bureau liggen, kan je bij citrix (of cdg) gewoon bestellen...heb dat zelf ook gedaan

maw: raar dat die 'citrix kenners' je dat niet hadden kunnen vertellen ;) maar goed je hebt mij dan ook niet gebelt :P

[ Voor 21% gewijzigd door Zwelgje op 11-01-2006 22:11 ]

A wise man's life is based around fuck you

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Topicstarter
Zwelgje schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 22:00:
maw: raar dat die 'citrix kenners' je dat niet hadden kunnen vertellen ;) maar goed je hebt mij dan ook niet gebelt :P
_/-\o_ Vandaag maar eens wat boze belletjes naar de 'resellers' doen dan. Dat deze er niet zouden zijn leek me ook al wat vreemd, aangezien bij CCEA trainingen ook gebruik gemaakt wordt van 'testlicenties'. Ik vermoed dat de resellers mij liever een paar echte licenties willen verkopen, ipv. het aanleveren van testlicenties.

Ik heb net bij cdg een informatiepakket over Citrix aangevraagd. Ik hoop dat de evaluatieversie erbij zit... Ik kan echter op de Citrix site geen informatie vinden over een evalutieversie. Ook niet op MyCitrix.com..

En dat ik je nummer niet heb... Tjah.. :+

[ Voor 21% gewijzigd door Question Mark op 12-01-2006 08:08 ]

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• JaNuZz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-08 17:18
Vergeet je niet dat je dan ook nog Terminal server cals nodig hebt?
Ik zou gewoon even met cdg bellen, die zijn meestal wel bereid om je te helpen.

grt, Jan

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Topicstarter
JaNuZz schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 10:27:
Vergeet je niet dat je dan ook nog Terminal server cals nodig hebt?
Ik zou gewoon even met cdg bellen, die zijn meestal wel bereid om je te helpen.
grt, Jan
Terminal Server Cals kan voor de pilot omgeving wel op temporary licenses draaien, evt. verwijs ik de Terminal Servers naar de productie License Server (dezeheeft voldoende licenses). Ik zal idd. even met CDG bellen.

edit:
Net gebeld met CDG en contact opgenomen met hun verkoopafdeling. Aanvraagformulier voor een evalutaieversie zal via mail naar mij verzonden worden. Invullen en terugfaxen en binnen een week moet ik de cd's in mijn bezit hebben. :)

Wel gaf CDG aan dat Citrix hier toch vanaf gaat stappen (dat is ook wat ik dus al gehoord heb van diverse IT-bedrijven die ik eerder al gesproken heb. 't Was dat CDG nog een paar van deze evaluatiepaketten op voorraad had.

En anders kan ik altijd Zwelgje nog bellen O+

[ Voor 37% gewijzigd door Question Mark op 12-01-2006 11:04 ]