Toon posts:

cooling - wat is absoluut noodzakelijk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vergeef me, ik ben een beginner :? , maar ik kan geen antwoord vinden op onderstaande vraag:

Ik kan er niet helemaal achter komen (na lezen van diverse posts) wat nu, vanuit het oogpunt van cooling (en een stille computer) het belangrijkst is:

* een videokaart-cooler (videokaart: Asus Nvidia GeForce 6600 GT 128Mb - pci-express)
* harde schijf cooler (harde schijf: HDD 250Gb 7200rpm SATA II 8Mb cache)
* processor cooler (processor: AMD Athlon64 3700+ /socket 939)
* systeem cooler

Welke coolers raden jullie nu absoluut aan om aan te schaffen? Zijn ze allemaal zeer aan te bevelen, of is bepaalde cooling niet nodig. Ik ben bijvoorbeeld niet van plan om zaken te overclocken, maar ik wil graag dat alles goed gecoold wordt en ook stil is.

Alvast bedankt _/-\o_

• Ikke!
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-09-2025

Ikke!

aka Netfinity

De videokaartkoeler en processorkoeler zijn nodig, als je die weg haalt gaat je pc kaduuk. Een systeemfan is niet direct nodig, maar wel aan te raden. Extra koeling voor je hardeschijven ligt net als de systeemkoeling aan je kast, als je een beetje luchtstroming door je kast hebt is het niet echt nodig. Maar op je videokaart zit standaard een koeler en bij een boxed processor ook.
Je zou een programma'tje kunnen installeren of in je bios kunnen kijken naar je temperaturen. Maar hoe dit moet, waar je het kunt vinden en wat normale temperaturen zijn net als je andere vragen gewoon te vinden hoor.

Klik mee voor GoT!........

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:52
Die hoef je niet noodzakelijk aan te schaffen.
• Een videokaart cooler (of GPU cooler) zit toch al standaard op de videokaart?
• Een HD cooler is niet echt noodzakelijk indien je een goede airflow hebt in de kast of een HD hebt die niet extreem warm wordt.
• CPU cooler zit ook bij een boxed CPU
• Systeem cooler is wel aan te bevelen voor een goede airflow.

Wens je echt een veel stiller systeem te bouwen, lees je beter de verschillende reviews en lees je wat op GoT. Zo kan je voor de videokaart bijvoorbeeld een Arctic Silencer of een Zalmlan VF700 nemen en voor de CPU een Zalman CNPS7000, CNPS7700 of CNPS9500 of een Arctic Freezer 64 Pro bijvoorbeeld. Die Zalman's zijn op 12V niet echt heel stil te noemen maar er wordt een snelheidsregelaar bijgeleverd om die dingen trager te regelen en dat kan je perfect doen indien je niet overclocked.

[ Voor 44% gewijzigd door D-Three op 11-01-2006 20:49 ]