Toon posts:

X-Fi problemen met A8N-SLI Premium?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met een computer samen te stellen en heb nu de ASUS A8N-SLI Premium. Ik wilde ook graag een geluidskaart hebben en wilde voor de Creative Soundblaster X-Fi XtremeMusic gaan. Nu hoor ik hier en daar dat er vage problemen met deze combinatie kunnen optreden in verband met de nForce4 chip die op dit moederbord zit. Nu is mijn vraag, klopt dit of kan ik beter voor iets anders gaan?

Alvast bedankt!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-05 22:33

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Ik heb er ook iets over gelezen. Het probleem zit (wat ik heb gelzen) niet in de Nforce4 chipset, maar in de Creative kaart. Creative is in het verleden al eens vaker creatief omgesprongen met de PCI standaarden, waardoor problemen onstonden. Er schijnt een nieuwere reviesie van de kaart te zijn die dit probleem niet meer kent. Ik denk dat je hierop nog even verder moet zoeken, aangezien het even geleden is dat ik het ergens tegen kwam.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 11:34
Lees in AVH (audio video en Hifi) eens het topic '[x-fi] nieuwe geluidskaart van creative' door, daar vind je al je antwoorden. Heb geen zin alles weer in detail te moeten herhalen ;).

Verwijderd

Klopt, is al vaker langsgekomen. Je kunt natuurlijk (als je per se een creative wilt) nog altijd voor een topmodel uit een van de vorige series gaan; het zal elkaar qua (bruikbare) functionaliteit weinig ontlopen, ze gaan er nu tegen aanzienlijk lagere prijzen uit en dan heb je ook nog al die handige goodies als break-out boxes e.d.

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 11:34
Ja heel leuk maar met die versies (op de Audigy 1 na) ben je vrijwel verzekerd van problemen, omdat ook daar wel eens hetzelfde probleem is en daar geen firmware updates voor zijn. De huidige X-Fi-kaarten die verkocht worden, zijn allemaal voorzien van de laatste firmware, dus de TS'er heeft niets te vrezen :).

Verwijderd

The__Virus schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 15:44:
Ja heel leuk maar met die versies (op de Audigy 1 na) ben je vrijwel verzekerd van problemen, omdat ook daar wel eens hetzelfde probleem is en daar geen firmware updates voor zijn. De huidige X-Fi-kaarten die verkocht worden, zijn allemaal voorzien van de laatste firmware, dus de TS'er heeft niets te vrezen :).
Zeker weten? Als je bijvoorbeeld het volgende leest op de frontpage (best buy guide):
De Soundblaster Audigy 2 ZS blijft een uitstekende geluidskaart voor gamers en aangezien de opvolger, de X-Fi XtremeMusic, voor problemen kan zorgen in combinatie met een nForce4-moederbord hoeven we niet te twijfelen. Het is niet zinvol om aanzienlijk meer te betalen voor een nieuwe geluidskaart die problemen kan opleveren, als de huidige keuze ruimschoots voldoet voor de gestelde eisen.
Maar die veroorzaken dus dezelfde problemen in combinatie met een nForce 4? (zou het zelf niet weten, heb creative na de AWE64 Gold gedumpt vanwege non-existente driversupport :/ ).

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2006 13:30 ]

• Roeltjuh
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 13:28:
[...]

Zeker weten? Als je bijvoorbeeld het volgende leest op de frontpage (best buy guide):

[...]

Maar die veroorzaken dus dezelfde problemen in combinatie met een nForce 4? (zou het zelf niet weten, heb creative na de AWE64 Gold gedumpt vanwege non-existente driversupport :/ ).
Bij mij werkt de Audigy 2 ZS perfect op m'n A8N SLI Deluxe.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-05 22:33

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Verwijderd schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 13:28:
[...]

[...]

Ik geloof dat de Audigy 2 problemen kan veroorzaken in combinatie met een Nforce4 bordje. De Audigy II ZS is weer een ander type kaart.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

Ik heb ook een X-Fi Extreme Music kaart en heb met mijn nforce4 nergens last van.
Wel is dit een DFI nf4 SLI-dr en geen asus. En heb deze kaart al een tijdje terug gekocht.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2006 13:57 ]

Verwijderd

Over problemen met deze kaart, en andere info kan je wellicht ook kijken in:
[rml][ X-Fi] Nieuwe geluidschip van Creative deel 2[/rml]

en / of het "oude deel 1"

[rml][ X-Fi] Nieuwe geluidschip van creative[/rml]

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2006 14:01 ]

Pagina: 1