Dual Proc probleem.

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:16

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
ik heb mijn mooie opstelling ****. Ik heb mijn Dual proc pc ongeveer een dag aan gehad. Ik zat toen een beetje te internetten. Opeens een heel mooi blauw schermpje waar opstond dat er een software conflict was opgetreden. Ik reboot. Op dat moment krijg ik geen beeld. Ik vloeken en dergelijke.

Ik haal mijn kast open en probeer wat uit. Op een begeven moment kom ik erachter dat ik met 1 van mijn processoren wel beeld krijg. Ik starte windows op. Alles ging goed. Ik dacht laat ik eens kijken waar het probleem zit. Ik dacht dat de processor stuk was. Ik stop er een andere processor in ***** weer geen beeld. Ik stop er een derde proc in. Het begon toch wel heel vervelend te worden.
Ik dacht "ah wat the ***, Dan maar met 1 proc" Ik stop dus de proc erin waarmee ik wel beeld krijg. Ik boot windows. Op het moment dat het bewegende schuifje klaar is Piept mijn moederbord en ik kom niet verder. hij is niet blijven hangen want ik kan mijn muis nog bewegen. Als ik met linux boot dan kom ik overal in en start hij fluitend op. Ik wil graag weten wat er aan de hand is en hoe ik dit kan oplossen.

Nu ff de Specs:
Asus P2b-D
2*P3 550Mhz Costa Rica
265 ram in twee modules van 128
Een luxe Ati rage 128 Pro
60 gig schijf met 8 gig voor linux en de rest voor windows.

[ Voor 4% gewijzigd door Touchdomex op 11-01-2006 20:56 ]

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• TeXiCiTy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-03 19:17
Ik ben geen linuxguru maar zal dan misschien een apparaat zijn dat wel met windows communiceert (drivers?) en niet met linux.

Graka switchen?

[ Voor 8% gewijzigd door TeXiCiTy op 11-01-2006 20:36 ]

“A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away.” —Antoine De Saint-Exupery

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
Ik heb maar 1 graka voor Agp 2x. Maar ik hoop niet op een windows reinstall. Maar ik zou dit vreemd vinden want ik heb al 1 keer met windows opgestart. En waarom geeft Mijn moederbord geen beeld behalve met 1 processor van een bepaalde soort.

O-) ben zelf ook een beginnende linux gebruiker O-)

[ Voor 12% gewijzigd door Touchdomex op 11-01-2006 20:41 ]

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• TeXiCiTy
Heb je een harde schijf gebruikt met bestaande xp installatie en totaal andere hardware of heb je altijd al een dual bordje gehad en heb je nu pas een tweede proc erbij geplaatst?
Want mobo(met alle onboard dingen) verwisselen vindt XP niet zo lief.

“A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away.” —Antoine De Saint-Exupery

• exempt
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 28-12-2023
misschien verkeerde drivers?

Why should I take life so seriously, I just wanna do what I like to do...!

• TeXiCiTy
Heb je drie gelijke cpus? :P

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Allereerst: Zou je die scheldwoorden willen verwijderen, sommige mensen hebben daar problemen mee. :)

Vervolgens denk ik dat je temaken hebt met een geheugenprobleem. Als ik het me goed herinner, hebben de oudere pc's per processor geheugen. Door de 2e processor er uit te halen, heb je het bijbehorende geheugen uitgeschakeld. Het zou natuurlijk kunnen dat je 2e processor stuk is, al lijkt me dat onwaarschijnlijk: als je niks geks doet met een processor gaat hij zeker niet zomaar stuk.

Vervolgens start je met 1 processor op, maar doordat Windows geen 2e processor vindt, loopt het toch vast, voordat hij de geluidskaartdrivers (vandaar die piep ipv een foutmeldingen via je boxen) installeert. Als je dus met 1 processor via Linux boot, klopt alles wel, en als je Windows opnieuw installeert, zal alles ook goed gaan.

Dus: test het geheugen even, door bijvoorbeeld het geheugen even een paar bankjes te verplaatsen. Daarna evt een vervangende processor installeren, en de processors even omwisselen, zo sluit je alles uit.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon)

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
Ik heb een dual proc pc. Twee gelijke procs. Met 1 van die twee start hij op en geeft beeld. Mijn Xp install heb ik van mijn dual proc setup. Ik heb 2 gelijke proc en eentje met 100 mhz minder. En nog een aantal celerons. De drivers kunnen niet verkeerd zijn want ik heb niks veranderd

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
Processor en het ram heb ik al apart geprobeerd. Maar hij start met maar 1 cpu op. Als ik er twee Cpu's instop dan krijg ik geen beeld meer

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Je moet zeker 2 gelijke processoren in je PC doen, anders doet hij helemaal niks meer! Dat is een beperking van de chipset. Doet de tweede processor het wel als je hem in het socket doet waar de andere proc het wel in doet? (en andersom)

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
Ik heb twee setjes van gelijke processors. Maar 1 van de vier cpus doet het :'(

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Tja....das dan duidelijk... Ik heb hier nog 3x P3 500 liggen, interesse? :P

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
By the way alle vier werken op andere pcs

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Hmmm...nu wordt het wel raar. :) Zou je het chipset en het type processor (die andere 2) kunnen posten? Dat zou te maken kunnen hebben dat de andere 2 niet werken, maar hoe te verklaren dat de derde niet werkt....ik denk (momenteel) dat je tweede slot stuk is.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:51

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Een topicstart volschelden is niet bepaald de bedoeling :/

Noch het schoppen van een topic binnen 24u (laat staan binnen 3 minuten)...

Daar komt bij dat dit vermoedelijk in het verkeerde subforum staan (ander OS erop en het werkt, dus OS- en dus SW gerelateerd) en dat alles dermate wazig omschreven staat dat ik er iig niets van kan bakken.

Oh, en spk2go, klaarblijkelijk weet je weinig van SMP-systemen (met name P3-SMP) af en zie je het verschil niet tussen PMG en V&A. Eigen geheugen per CPU is NUMA, wat in PC-klasse systemen enkel en alleen bij de Opteron toegepast is.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.