Toon posts:

S-video zwart/wit !

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal, ik heb een Sony Hi8 videorecorder. Deze heb ik met een S-video kabel en een audio-kabel verbonden met een analoge capturekaart (de AV Master van Fast) in de computer. Nu lukt het capturen wel, alleen het beeld is zwart/wit! In de capturesoftware heb ik PAL ingesteld en de optie Y/C aangevinkt (dit is toch S-video? uitschakelen lijkt overigens niks uit te maken).
Weet iemand waar ik het probleem moet zoeken?

groet,
Varis

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:10
Probeer PAL/B eens ;)

• storeman
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23-02 19:36
Dit kan aan je televisie liggen, deze moet wel het s-video signaal ondersteunen. Ik heb het probleem ook gehad met laptop, op mijn eigen tv werkte het niet, echter op de dure tv van mijn ouders ging het prima in kleur.

Grote kans dat het aan je tv ligt. Met sommige kabels gaat het goed, ik gebruik zelf een s-video > composiet , dat werkt perfect!

"Chaos kan niet uit de hand lopen"

• martieadams
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03-03-2025
storeman schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 20:27:
Dit kan aan je televisie liggen, deze moet wel het s-video signaal ondersteunen. Ik heb het probleem ook gehad met laptop, op mijn eigen tv werkte het niet, echter op de dure tv van mijn ouders ging het prima in kleur.

Grote kans dat het aan je tv ligt. Met sommige kabels gaat het goed, ik gebruik zelf een s-video > composiet , dat werkt perfect!
Hij heeft het erover dat hij deze aan zijn tv-kaart heeft hangen ;) .

ontopic:

Ik zou gewoon alle settings met PAL proberen. Zoals Dukebox gedeeltelijk al zegt ;)

Learn to forget...

Verwijderd

Topicstarter
Die optie kan ik helaas niet instellen, de software is erg beperkt. Ik kan kiezen tussen PAL, NTSC en SECAM.

• Friedchicken
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-06-2015
Vaak moet de bron (in dit geval cam-corder) instellen dat de video output S-Video is. Wanneer dat niet het geval is stuurt hij zwart-wit beeld uit. Heb het ook met een Oude PHILIPS DVD speler, deze heeft geen S-Video. Daar haal je middels een Scart-Blokje je output, alleen krijg je daar zwart-wit omdat deze RGB uit is...

Check dus of je in je cam-corder iets kan instellen....

• belblade
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08-10-2025

belblade

Belgian wacko

je hebt ook aparte verloopstukjes van s-video naar composiet (de gele input in ieder geval) en zelfs ook speciale s-video naar scart kabels die toch kleur doorlaten (want de normale die erbij zat deed dat niet), ik had een soortgelijk probleem en zo'n blokje (gekocht in duitsland als ik me niet vergis) loste het hele probleem op ...
moet er maar eens op googlen
Pagina: 1