Uit onderzoek is gebleken dat 85% van alle statistieken niet klopt
Vind oude en verlaten fabrieken altijd wel iets hebben, dus voor mij is je shoot zeer zeker geslaagd.
Misschien bij #2 en #12 wat meer contrast (deze 2 zijn voor mij ook de meest aansprekende foto's)
Des te langer ik naar #12 zit te kijken des te "nepper" hij lijkt...op zich wel apart...of het ligt aan mijn wazige hoofd
[ Voor 20% gewijzigd door ETM op 11-01-2006 20:23 ]
G=6.67 x 10-8cm-3 gm-1 sec-2
Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε
Nummer 3 en 7 vind ik wat minder, 4,6,9 en 12 vind ik erg goed gelukt
De foto 8 en 10 waren nog mooier geweest zonder de graffiti denk ik
Nee, je wil hier zeker niet paintballen, levensgevaarlijk. Je breekt je nek over alles wat er op de grond ligt en los uit muren steek.ETM schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 20:22:
Even buiten de foto's om, lijkt me dat een te gekke plek om te paintballen
Vind oude en verlaten fabrieken altijd wel iets hebben, dus voor mij is je shoot zeer zeker geslaagd.
Misschien bij #2 en #12 wat meer contrast (deze 2 zijn voor mij ook de meest aansprekende foto's)
Des te langer ik naar #12 zit te kijken des te "nepper" hij lijkt...op zich wel apart...of het ligt aan mijn wazige hoofd
Wat foto 12 betreft, het deed in het echt ook nogal surreëel aan, ik denk zelfs dat het op de foto nog niet volledig overkomt.
Launching containers into space
[ Voor 79% gewijzigd door Tinus op 11-01-2006 21:13 ]
EOS 5D :: www.tinus-online.nl :: Urban Exploration :: Corolla G6
Wel mooie foto's!
Zoiets bedoel ik (ff snel gedaan):

Edit: nog 1 dan:

[ Voor 18% gewijzigd door MartijnGizmo op 11-01-2006 21:50 ]
Goed idee ja, zoiets had ik ook in gedachten toen ik de TS zag. Het moet bijna eng worden, eenzaam en verlaten enzo.MartijnGizmo schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 21:33:
Lekker sfeertje! Ik had er alleen nog wat meer contrast ingegooid met Curves voor dat écht rauwe gevoel.
[afbeelding]
[afbeelding]
het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun
Imho (over die eerste) nogal (veeeel te) extreem. Juist de vaalheid vind ik in foto 2 heel erg mooi, (en passend bij het onderwerp.)MartijnGizmo schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 21:33:
Lekker sfeertje! Ik had er alleen nog wat meer contrast ingegooid met Curves voor dat écht rauwe gevoel.
[afbeelding]
[afbeelding]
Waar ik eerder aan denk, is hoe je zoeits ontdekt & er binnen komt. In Den Haag of Delft ken ik écht geen oude fabriek of een stel huizen die er zo uitzien eigenlijk.
Nu vind ik die 2e foto wel leuker, misschien wel beter, omdat de nadruk veel meer op de graffiti wordt gelegd. Die eerste vind ik eigenlijk zo meer misluktMartijnGizmo schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 21:33:
[afbeelding]
[afbeelding]
[ Voor 45% gewijzigd door mithras op 11-01-2006 22:24 ]
zou je een screenshotje kunnen maken hoe die curves er uit zien? ik krijg t niet voor elkaar om dit effect te bereiken zonder dat de lucht compleet uitgebeten is...MartijnGizmo schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 21:33:
[afbeelding]
[afbeelding]
Ja,ziet er inderdaad wel goed uit, het probleem is dat ik geen gecalibreerde monitor heb. Veel foto's heb ik op een TFT bewerkt (wel bekeken op een CRT trouwens) en dan lijken jouw bewerkingen wat overdone. Als ik ze nu op mijn laptop bekijk, die een vrij dof kleurprofiel heeft, komen ze echter wel weer erg goed uit.MartijnGizmo schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 21:33:
[afbeelding]
[afbeelding]
De locatie is trouwens een oude (wol?)fabriek in het centrum van Veenendaal. Deze zal volgens mij binnenkort plaats moeten maken voor winkelgebied. Het is al gedeeltelijk afgebroken.
Me too...Firestorm schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 04:11:
[...]
zou je een screenshotje kunnen maken hoe die curves er uit zien? ik krijg t niet voor elkaar om dit effect te bereiken zonder dat de lucht compleet uitgebeten is...
[ Voor 33% gewijzigd door Stiegl op 12-01-2006 20:45 ]
ik herkende het gelijk, woon ook in 't Veen, er is idd al een heel stuk afgebroken. Binnenkort gaat alles plat en komt er het zoveelste overdekt winkelgebied bij, 'Brouwerspoort'.The Cheese schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 08:47:
[...]
De locatie is trouwens een oude (wol?)fabriek in het centrum van Veenendaal. Deze zal volgens mijn binnenkort plaats moeten maken voor winkelgebied. Het is trouwens al gedeeltelijk afgebroken.
Volgens mij heeft in dit stuk, ingang aan het Verlaat, ook nog een hele tijd een klimhal gezeten?, maar die is nu weg.
Zoals al eerder gezegd zou je in foto 2, 7 en 9 nog wat meer warmte kunnen gooien door aan het contrast te schuiven, dan kotm de serie meer in lijn. Wat niet wegneemt dat het werkelijk practige foto's zijn
snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.
Thanx, en idd het was ooit een klimhal, als je goed kijkt kun je op foto 2 nog de naam ervan zienaardbeix15 schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 08:53:
[...]
ik herkende het gelijk, woon ook in 't Veen, er is idd al een heel stuk afgebroken. Binnenkort gaat alles plat en komt er het zoveelste overdekt winkelgebied bij, 'Brouwerspoort'.
Volgens mij heeft in dit stuk, ingang aan het Verlaat, ook nog een hele tijd een klimhal gezeten?, maar die is nu weg.
Zoals al eerder gezegd zou je in foto 2, 7 en 9 nog wat meer warmte kunnen gooien door aan het contrast te schuiven, dan kotm de serie meer in lijn. Wat niet wegneemt dat het werkelijk practige foto's zijn
[ Voor 6% gewijzigd door Stiegl op 12-01-2006 09:03 ]
micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©
Verwijderd
Lijkt op je arm of iets dergelijks?
Verder geslaagde shoot. Alleen #11 vind ik de minste , doet mij niet zoveel ook.
De rest wel.
Toplocatie overigens
Verwijderd
Lijkt eerder op grafiti.Verwijderd schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 08:59:
Jammer van die schaduw op #11 links onder.
Lijkt op je arm of iets dergelijks?
Verder geslaagde shoot. Alleen #11 vind ik de minste , doet mij niet zoveel ook.
De rest wel.
Toplocatie overigens
Maar echt een top shoot, vooral die foto met die waterleidingen.
Ghe ik zag dit en dan die wat "duistere" omgeving en moest eigenlijk meteen aan Half Life 2 en Condemned denken
Waar staat die fabriek ergens ?
Mooie sfeer foto's...
Atari 4 ff'r 😊
Daarvoor moet je een LayerMask maken die de lucht origineel laat. Daarna een nieuwe Curves-layer met het negatief van de eerdere LayerMask om alleen de lucht aan te passen (donkerder te maken).Firestorm schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 04:11:
[...]
zou je een screenshotje kunnen maken hoe die curves er uit zien? ik krijg t niet voor elkaar om dit effect te bereiken zonder dat de lucht compleet uitgebeten is...
Verwijderd
laat maar is horen wat julie er van vinden
vlammen zijn overigends compleet zelf gemaakt from scratch

[ Voor 76% gewijzigd door dstyle_nl op 13-01-2006 01:31 ]
Warzone spelen met andere tweakers? https://discord.gg/EYT3SC9
Tja, op zich wel geinig, maar "Soep de troep" is een ander topic. Niet echt de intentie van een showcase. Overigens kan ik tips om mijn foto's te verbeteren zoals die van MartijnGizmo wel waarderen.gameenergy schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 01:24:
mja, dat is idd zonder.. heb 1 van de pic even gesoept:
laat maar is horen wat julie er van vinden
vlammen zijn overigends compleet zelf gemaakt from scratch
[afbeelding]
Zou ik ze als wallpaper mogen gebruiken?
Nikon D7200 & D5000 / SB-700, 2x Yongnuo YN-560 III / Sigma EX 10-20 f4-f5.6 HSM, Sigma EX 17-50mm f2.8 OS HSM, EX 70-200mm f2.8 HSM II Macro / EX 105 f2.8 HSM OS Macro / Nikon AF-S DX 35mm f1.8 / Sigma EX DC 30mm f1.4 HSM