Geen beeld, mobo vervangen, same problem

Pagina: 1
Acties:

• dan0s
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-05-2023
Dag allen ik zit met een vreemd scenario waar ik even geen raad meer mee weet.

System specs
Amd xp barton 2800+ boxed cooled
2x256 DDR Twinmos dual channel kit
radeon 9800 pro
80 gig ata HDD
DVD ROM
15" CRT

Ik heb dit systeem een jaar geleden in mekaar gezet en volledig geinstalled. Winxp updates en virusscanner altijd up to date geweest. Ik kreeg vorige week de melding van de eigenaar dat zijn computer het niet meer deed. Hij zei dat ie aant msnnen was, kwam terug na het eten en pc stond uit. Toen hij hem aanzette kreeg hij geen beeld.

Ik heb gekeken en idd, geen beeld. Ik blijf een knipperende monitor houden (ledje). Omdat ik mn pc in de buurt had heb ik die meegenomen die heeft nagenoeg dezelfde specs dus kon mooi testen dus wat heb ik gedaan:

Andere monitoren getest (zelfde type, zelfde probleem.) Vreemde is dat contactledje gaat knipperen en niet meer uitgaat of continu gaat branden.
andere voeding - zit een 300 watter in uit de qf50 serie. Ding is stabiel en geeft nette voltages. Andere voeding had geen effect.
cpu uit mobo gehaald en getest in eigen systeem dus die werkt ok
geheugen in eigen pc gehad en ook getest met spellen en 3dmark. werkt ok
geforce mx in agp slot gestopt om te kijken of 3dkaart probleem was : geen beeld, zelfde knipperende ledje...

alle kabels uiteraard nagekeken enz maar geen verandering.

Ik heb het mobo toen RMA gemeld en opgestuurd met de klachten
- mobo geeft geen beeld
- usb geeft geen stroom

Kreeg vanavond nieuwe mobo in mn handjes gedrukt en heb deze gelijk ignebouwd echter zonder vrolijk resultaat: precies hetzelfde gelazer.

Heb ik nou wat over het hoofd gezien? Met kale settings dus stripped config heb ik nog steeds geen beeld. Ik dacht zo dat ik alles wel had afgelopen. Ik had alleen de HDD niet getest. Dat deed ik met de veronderstelling dat biosscreen toch eerst opkomt en dat het niet uitmaakt of deze connected is.

Ik hoor geen piepjes, geen geluidjes alles werkt naar behoren alleen dus.... geen beeld en geen startup. Bios heb ik ook gereset maar mag dus ook niet baten. Wat zie ik over het hoofd of waarmee moet ik verdergaan?

Alvast dank

--0--

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 11:34
Het klinkt lullig maar test de onderdelen nog eens. Misschien heeft ie de onderdelen nu echt gemold. Het is iig een vreemd probleem. Wat gebeurt er als je JOUW spullen op dat moederbord zet (met name voeding, die klinkt nog steeds het meest waarschijnlijk)? En zijn ook de omstandigheden hetzelfde (bijv. pc geaard)? Wat voor moederbord is het? Heeft het geen diagnostische functie (bijv. LEDS, pc-speaker geluid of gesproken foutmelding (speakers aansluiten))?

• dan0s
Soz was mobo ff vergeten :) mobo is een asus a7v880 g-lan-sata-atx-viakt880 chipset

Zoals ik al zei krijg ik helaas geen enkel geluid uit de computer en er zitten geen zelfdiagtools op dit mobo. Ik ben helaas net verhuisd dus pc niet hier aanwezig. Zal dit monster mee moeten slepen om mijn onderdelen over te zetten. Even een sidenote, de voeding die ik heb getest is van hetzelfde merk, maar net een andere serie (component pro 300 watt) met zelfde wattage. Verder is de computer en monitor geaard.

Ik zal het geval nog eens meenemen en alle onderdelen nalopen. Wel lullig dat ik een mobo retour heb gezonden, een nieuwe krijg en direct hetzelfde probleem?

--0--

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Maakt het bord niet ergens kortsluiting met de kast? Op die manier krijg je geen elk bord gestart namelijk.

Of je hebt echt gewoon pech en dit bord is ook dood.
Als je het start met een goede CPU + VGA kaart maar zonder RAM, dan moet het iig gaan piepen.
Zelfde geldt voor starten met CPU + RAM maar zonder VGA, een lange 2 korte piepen.

Doet mobo dit niet dan heb je toch een redelijke kans dat 'ie dood is.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Ik zou effe voor het memory gaan, hang er eens een andere memory module in

• kahm-jai
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-02-2022

kahm-jai

Kyon-Kyon Neko!

Als ik het goed begrijp is het een mobo met ingebakken graka toch?

controleer dan of er geen signaal is van BEIDE VGA poorten, dus van de IGP en je normale graka. het moederbord moet nl zelf schakelen tussen deze twee. het kan zijn dat je graphics card niet volledig contact maakt met het voetje (een of andere schakelaar???) en dat de IGP dan het werk overneemt, waardoor het lijkt dat de graphics card niet werkt... (geen signaal, dus knipperend ledje)

Asus A8N-SLI, Athlon 64 3000+ @ 2,4 GHz, Corsair TwinX 2x512 3200XL 2xWD120GB, Apogee 6800 PCI-E@430/860, Enermax Noisetaker 495, Thermalright XP120, Nec3500, liteonDVD

Verwijderd

Aanvulling op dreeke: haal verdacht mobo uit de kast en sluit er jouw voeding + cpu + mem + HD op aan en post het resultaat. Doet die monitor het wel op jouw pc?

• Sagittarius
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb een zeer gelijkend probleem met mijn nieuwe systeem. Zelfde symptomen.

- Asus A8N-E
- AMD Opteron 146
- Arctic Silentium T5
- Zalman passief koelblok voor NB
- Corsair TWINX 1024-3200C2PT 1024 MB, PC3200
- Samsung SpinPoint P120 250 GB, Serial ATA II/300
- Arctic Freezer 64 Pro ipv standaard cpu-cooler
- Sapphire Radeon X1600 Pro 256 MB (PCI-E)

Ik krijg mijn PC na wat volhouden, soms de eerste keer al, soms na een paar keer power uit/aan, wel doorgestart. Als mijn PC niet doorstart, dan hoor je in eerste instantie de fans van de CPU voluit gaan. HD-led blijft aan staat. Toetsenbord gaat niet aan, muisledje soms wel, soms niet en monitor blijft uit.

Als de PC is doorgestart en ik log in in WinXP, dan zal deze geheid 'freezen' na een willekeurige tijd. Wel moet er altijd een handeling worden verricht voordat dit gebeurt. Dit kan zijn het bewegen van de muis, ALT-TAB, openen van een programma, enz. Geen blauw scherm, geen meldingen in de logs, niets. Gewoon bevroren. Ook restarts lukken niet. Bij restart vanuit XP gaat de monitor op standby en het toetsenbord reageert niet meer.

Ook ik heb al die handelingen zoals die van TS gedaan, maar zonder resultaat.

1 Ding valt wel op. Zodra ik inlog op de PC via Remote desktop connection, kan ik gewoon doen wat ik wil. Geen vastlopers.

Ik vermoed zelf iets met de videokaart, maar zeker kan ik hierover niet zijn. AGP kaarten genoeg, maar PCI-E kaarten heb ik niet zomaar thuisliggen.

• dan0s
Dank jullie voor de reacties.

Ik heb de gamepc van iemand gepikt voor "tijdelijk onderhoud" en ben gaan testen :)

K ben erachter gekomen dat de radeon 9800 pro de boosdoener is. Heb er een 9500 pro voor in de plaats gezet en kreeg weer netjes beeld en bootup. K snap niet dat die mx400 geen beeld gaf toen ik die in het slot had zitten. Annywayz, dit is al de 2e keer dat ik de vga kaart voor rma op moet sturen. Helaas zit er wel een arctic cooler op dus moet nog maar afwachten of ik garantie ga krijgen. Vorige 9800 pro stierf ook een voortijdig dus 2 9800 pro's in 1 jaar is wel een erg slechte score. Ook raar dat ik het mobo rma stuur en ik vrolijk een nieuwe krijg terwijl erbij staat dattie getest is :o

Thanks for the info , slotje kan erop :)

--0--

Pagina: 1