2,5 Inch Fujitsu schijf 4,5 GB in USB-case flipt

Pagina: 1
Acties:

• DJFliX
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-02 15:26
Ik heb een 2,5 inch hdd uit mijn laptop gehaald (was toch maar 300 mhz :p) en een externe USB-casing gekocht. Als ik de schijf aansluit werkt die probleemloos, maar als ik bestenaden wil verplaatsen (Half-Life 2 folder) dan stopt windows op een completely random plaats, en die bestanden zijn dan onleesbaar. Ik kan nog wel door de schijf browsen, maar ik kan niets verplaatsen of bewerken. Dingen kan ik wel opslaan, maar de wijzigingen zijn niet zichtbaar. Lijkt dit op een probleem van de controller in het usb-kassie? of is dit iets in de harde schijf? De harde schijf heeft prima gewerkt in een jukebox-systeem (werd regelmatig geup- en gedownload, wlan laptop)

2x 320Wp Ja-Solar / Z 10° / APS YC600Y PVOutput

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
hoeveel stroom trekt die harde schijf? Voor de zekerheid even checken, want een usb poort levert max maar 500 miliampere, dacht ik.

specs

• DJFliX
ding trekt 520 ma, en er zit een kabel bij voor twee poorten. (Heb k al aangesloten op twee verschillende hubs, en één hub, t maakt geen verschil...

• DJFliX
Zou het kunnen zijn dat de chip (controller op IDE<->USB-bordje) de data te snel spuwt naar de HDD?
Kan niet alle gegevens voor bestand Z:\file.exe opslaan. De gegevens zijn verloren gegaan. Deze fout kan zijn veroorzaakt door een fout in de computerhardware of netwerkverbinding. Probeer het bestand ergens anders op te slaan.
UDSM (monitor voor mijn barebone) zegt dat mijn 5VSB-lijn op 4,901 volt draait en mijn 5+lijn draait op 5,053 volt... heeft dit er nog wat mee te maken?

[ Voor 79% gewijzigd door DJFliX op 11-01-2006 21:29 ]

• The Conman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-02 23:58
DJFliX schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 21:09:
ding trekt 520 ma, en er zit een kabel bij voor twee poorten. (Heb k al aangesloten op twee verschillende hubs, en één hub, t maakt geen verschil...
volgens mij is die 2e usb stekker ervoor als hij niet genoeg stroom krijgt, dan kan je hem in 2 usb porten in je pc stoppen zodat de case alsnog genoeg stroom krijgt.
verder moet je hem niet via een hub aansluiten, maar direct in je pc

• DJFliX
op 't mobo zitten acht poorten... interne hub... zover ik weet zijn alle usb-poorten op een mobo verbonden via een hub... de bios zegt dat er één 2.0 hubje zit, en vier 1.1-hubs. Alle poorten werken met mijn usb-stick op 2.0-snelheid, maar de schijf niet. Sommige files die ik schrijf op de disk zijn corrupt =\ Grote bestanden gaan dus niet (groot = 200 KB-20MB of meer) Exe-files gaan niet, en presentaties en word-documenten van meer dan 100 kb gaan weer wel...

• Aapje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:51

Aapje

Opel-beun
Klinkt als te weinig stroom voor de USB Casing, ik heb hier een Freecom 2.5" liggen, die ook zo'n leuk usb kabeltje heeft...
USB Kabeltje werkt voor geen moer...
Freecom's reactie erop was dat ze een adapter willen nasturen en dat hebben ze bij mij ook gedaan..

Adapter aan HD en beestje werkt perfect, snap niet echt waarom met adapter wel en met dat usb geval niet...
Maar je kan 't proberen door te zoeken naar een adapter die ong 500mA levert op 5v. Of de fabrikant van jou usb behuizing te emailen.

@corrupte bestanden: NTFS gebruikt? met Fat32 heb ik er minder tot geen last van.

[ Voor 11% gewijzigd door Aapje op 12-01-2006 20:29 ]

• DJFliX
HDD was NTFS in de laptop... heb gewoon onder windows xp format met fat32 gedaan... kon dat? of flipt ie dan helemaal? En ik ga Eminent opbellen... maar ik blijf het raar vinden... mijn vriend had dezelfde casing, en zijn schijf trok 0,68 ampère, en de mijne 0,52... vreemd...

• DJFliX
Er zijn bestanden die altijd corrupt worden als ik ze kopiëer (data.j2d van jazz jackrabbit 2), en bestanden die soms of niet corrupt worden (rockxp.exe) Is het niet gewoon zo dat mijn schijf te langzaam is? (11,8 Megabyte/s)
Edit: op USB 1.1 hub (lage speed externe hub) gaat het wel (stroomstekker op usb van mobo en datastekker op ext. hub, dus k krijg het idee dat het toch aan de schijf ligt die te langzaam is... iemand nog tips/work-arounds/data-transfer progjes die je op een bepaalde speed in kan stellen?

[ Voor 40% gewijzigd door DJFliX op 14-01-2006 11:35 ]

Verwijderd

is uw usb kabel te lang? zoek es een kortere dikke usb kabel (evt met zo n knobbel aan één kant van de draad om te ontstoren) en kijk of dat het probleem oplost.

• DJFliX
Ik heb het standaard kabeltje van Eminent gebruikt, me twee usb-pluggen: één voor stroom én data, en een voor alleen stroom. Deze kabel is ongeveer een halve meter lang, en heeft geen knobbels. Mij oma heeft nog wel van die knobbels (los) misschien moet ik haar maar weer eens bezoeken en lief aankijken =)

Pagina: 1