Toon posts:

WLAN probleempje met Medion-pc's

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi al een tijdje geleden dat ik het ECHT niet meer wist,
maar hier komt dus mijn eerste post in maanden (in dit deel vh forum)...

Ik heb een G604T (adsl wireless router), die via LAN verbonden is met een switch (=> bediend bedraade clienten perfect), een server en een mediacenter.
Dat gaat tot zover allemaal perfect, maar de rest van de clienten (4 computers) worden draadloos aangesloten. Ik heb voor 2 computers een pci-kaart gekocht van USR. Deze worden perfect herkend en na de WEP en het SSID in te geven gaan ze als een speer.
De twee overige computers zijn Medion's van de ALDI. Die hebben beide al een draadloos toestel ingebouwd volgens de dozen. Ook hier weer SSID en WEP ingeven,...

De twee laatste (Medion-pc's) kunnen allebei perfect op www.google.be komen en kunnen binnen het LAN perfect downloaden van de server tegen hoge snelheden. Echter hotmail en msn willen niet! En als een site te lang moet laden, blijft de browser hangen. Volgens MSN-config tooltje is de verbinding in orde. Ik dacht meteen aan RTS tresholds en dergelijke zaken, aangezien die van het AP 4096 is, en bij 1 vd clients is die slecht 2048 ofzo.
Maar in principe zouden de computers dan ook geen verbinding kunnen maken met de server, wat wel het geval is.
Bereik is geen probleem, IP-adressen staat overal hetzelfde,... Allemaal zeer bizar... :?

De enige oplossing die ik tot hiertoe heb is naar de winkel gaan en een PCI-kaart van een bekend merk kopen, maar aangezien het al 2 kaartjes zijn zit ik al gauw boven de 60€.
Heeft er iemand een goedkoper idee?

Bedankt