Toon posts:

15.4" notebooks met 1920 x 1200 valt daarop te werken?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Oa Dell biedt notebooks aan met 15.4" Wide Screen UltraSharpTM WUXGA (1920 x 1200). Mijn vraag valt daar redelijk op te werken? Er zijn tegenwoordig ook 15.4" notebook schermen met 1680 x 1080 wellicht een redelijker resolutie. Hoewel het me nog klein lijkt. Graag hoor ik gebruikers ervaringen. Gebruik nu 1400x1050 en dat werkt wel lekker, zou niet meer terug kunnen.

• 996
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-02 21:34

996

Mijn laptop heeft ook een 15,4" scherm met een resolutie van 1400x1050. In het begin heb ik er wel aan moeten wennen, duurde ongeveer een week. (Heb trouwens kort daarna ook een bril gekregen en dat hielp ook wel ;) )

Ik vind deze resolutie perfect. Scherp, veel ruimte op je scherm en nog goed leesbaar. Persoonlijk denk ik dat een nog hogere resolutie voor mij niet fijn zou werken. Maar dat is nou net het punt: persoonlijk

M.a.w. het zal per persoon verschillen of je zulke hoge resoluties wel of niet fijn vindt. Jammer genoeg is uitproberen zo moeilijk, in "normale" winkels kom ik nooit laptops tegen met de hogere resoluties . . .

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:01
Op dit moment heb ik nog een laptop met een 15" scherm en een resolutie van 1400x1050.
Deze wordt binnenkort vervangen door een 17" met 1920x1200.
Dit zou in het begin erg wennen moeten zijn, maar daarna wil je niet meer terug (net als met de 15" en 1400x1050).
Echter het houdt natuurlijk wel een keertje op: 15,4" en deze hoge resolutie lijkt mij een beetje teveel van het goede.

[ Voor 4% gewijzigd door wezep op 12-01-2006 08:16 ]

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

Het belangrijkste is dat je een keer ziet of het werkbaar is :)
Zulke dingen blijven erg persoonlijk en iedereen heeft daar een andere mening over. Het zou mijn dus niet uitmaken hoe klein de pixels worden zolang het maar een hogere resolutie oplevert, mijn collega is het daar bijvoorbeeld absoluut niet eens ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Ik gebruik een Dell D800 op mijn werk, voor programmeren vind ik 1920x1200 op 15.4 echt geweldig, lekker veel overzicht en haarscherpe lettertjes. Andere tools/apps die ik gebruik (photoshop, office pakket, browser etc) hebben allemaal wel een zoom functie oid waardoor je, indien in grote nood, altijd kunt lezen wat er staat. Maar een forum als dit is prima te lezen op 1920x1200! (tis alleen even wennen)

Verwijderd

Wat denken jullie eigelijk wat beter beeld oplevert:

Sony Vaio 17" "X-black" op 1440 x 900

of

Dell Inspirion 9300 "TrueLive" op 1920 x 1200

Ik zit namelijk met een dillema welke laptop ik moet nemen. De Sony schijnt geweldig beeld te hebben, maar hoe verhoudt zich dat met de Dell op een hogere resolutie?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2006 22:34 ]

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Zoals Turkish al zegt, dat kun je alleen zelf beoordelen. Toen ik een laptop mocht uitzoeken, ben ik ook gewoon eerst even een computerwinkel binnengestapt en eens wat modellen en resoluties de revue laten passeren. De doorsnee toepassingen kunnen ze wel laten zien (word, internet etc), dus ik denk dat dat het handigst voor je is? Het lastige is natuurlijk wel om een winkel te vinden waar je jouw eigen favorieten kunt vergelijken. ;)
Pagina: 1