muziek CD's overslaan en skippen

Pagina: 1
Acties:

• Vimana
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-03 14:56
Als ik een muziek CD wil branden, gaat deze bij het afspelen heel af en toe overslaan, ca. een seconde of zo. Dit gebeurd een paar keer (ca. 5-6) op een mix van 75 minuten welke als 1 heel nummer is gebrand. Als ik een mix als losse tracks brand, dan slaat deze aan het begin en einde van elke track ook een paar keer over.

Tevens, als ik een CD brand zonder pauzes tussen de tracks, krijg ik toch alsnog pauzes tussen.

Dit heb ik met verschillende MP3's, zowel gebrand met een .cue file, alswel losse mp3's achter elkaar.
Software maakt ook geen verschil, geprobeerd met Nero 7 en Fireburner.

Ik heb dit probleem sinds ik mijn nieuwe moederboard heb geinstalleerd. Windows XP had ik natuurlijk ook opnieuw geinstalleerd.

Sys: AMD XP 2400+, MSI K7N Delta2 Nforce2 moederboard, 1024MB dual, NEC DVD-RW ND-3540A. De brander zit als master op het secundaire kanaal, zonder verdere slave drive aan die kabel. Transfer mode: Ultra DMA 2 Ultra33 (let BIOS choose transfer speed).

• Vimana
Niemand :?

Ik heb ook al gekeken of de brander op de juiste IDE kabel zat, en de jumpers goed zaten. Dit was allemaal o.k.

• JER00N
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Hoe snel brand jij je cd's? Audio-cd's moet je altijd op een lage snelheid branden anders pakken veel cd-spelers hem niet. Ik brand ze altijd op 8x, dan doen ze het probleemloos :)

• blmp
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

blmp

Life is Strange

ik brand meestal maar 2x das nog beter :D

Patient gamer

• Vimana
Normaal brandde ik ze op de maximum snelheid (48x) en gaf dit geen problemen.
Ik zal eens proberen op 2x

[edit]

Done, maar het probleem blijft :(

[ Voor 19% gewijzigd door Vimana op 24-01-2006 19:42 ]

• beascob
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:49
heb je gekeken of
- andere services zoals firewall, av, mediasearchtools, etc zich rustig houden in taakbeheer?
- images verschil maken met 'on the fly'
- deze image op een andere pc wel goed brand?
- en hardwarematig : of andere cd-writer wel goed brand?
- proberen aan eerste IDE als slave...

gewaarwordingshorizon

Pagina: 1