[HP 945] Flitser stuk?, wat nu?

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

• Rexcore
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-01 18:02
Ik heb een beetje een vaag probleem met mijn hp 945 photosmart

Afbeeldingslocatie: http://www.brianbehrend.com/archives/images/hp945.jpg

Een week geleden tijdens het maken van een aantal foto's hield mijn flitser er mee op.
Nou ja, niet helemaal. normaal gesproken flitst hij dubbel. dus 1 "voorflits" en 1 "echte flits" (weet niet als je het zo noemen mag, maar als het iig maar duidelijk is)

Maar hij is dus opgehouden met die tweede flits. en het geluid wat hij maakt na de eerste flits klinkt ook niet helemaal lekker. Het lijkt wel als hij er in stikt ofzo.. kan het niet uitleggen, maar het klinkt niet goed. Nu ben ik eigenlijk wel benieuwd wat er nu stuk is aan dit ding.

Ik ben er even mee naar de plaatselijke fotoboer geweest. maar dit kon mij ook niet echt verder iets vertellen. hij zou contact opnemen met HP, over wat te doen.. dit is nu een week geleden en nog steeds niet van hem gehoord.

Maar stel dat jullie kunnen zeggen dat het bijvoorbeeld het lampje is, of iets anders. dan is mijn vraag ook nog, "kan ik dit zelf oplossen?" of moet dit ding voor een peperdure reparatie naar HP gestuurd worden, en is dat het nog wel waard..

hoop dat jullie me iets verder kunnen helpen.. dank alvast!

-edit-

* (glaasje van flitser word ook gelig, en is niet meer zo helder als vroeger)
* heb verder nooit in vochtige ruimtes oid gefotografeerd.. maar heb hem voor de zekerheid een paar dagen op kamertemperatuur gehouden.

[ Voor 11% gewijzigd door Rexcore op 11-01-2006 17:25 ]

Verwijderd

Waarom wacht je de respons niet even af van HP, of bel je HP gewoon direct even op. Kan ik het flitsbuisje vervangen meneer en heeft dat zin? Nee dan moet hij worden opgestuurd. Kost dat x-bedrag en is het me dat nog waard? Dat laatste zul je voor jezelf uit moeten maken, alles staat op valt met de reactie van HP :)

Ik zie niet zo goed wat wij hieraan moeten adviseren eigenlijk :p

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2006 17:25 ]

Verwijderd

Ik kan enkel zeggen, dat HP bij mij erg moeilijk heeft gedaan bij toestel die buiten garantie was.

Ze rekenen vaste prijs aan, voor enkel nog maar toestel te bekijken. Het kan duur worden.

grtz

• Rexcore
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-01 18:02
nou ja.. vraagje dan nog..

kan je een flitsbuisje zelf vervangen??

Verwijderd

Niet direct een hulp voor de TS maar ik heb 2 jaar geleden een 935 gekocht welke 4x defect is gegaan. Na 3 omruilingen en wat moeilijk doen van mijn kant hebben ze hem na de 4de keer omgeruild voor een 945.

Tot hiertoe werkt die goed, alhoewel ik eigelijk nooit heel tevreden geweest ben over de kwaliteit.

Zeker omdat ik hen tijdje geleden telefonisch gecontacteerd heb over die kwaliteit van die 945...

Hun antwoord kwam erop neer dat ik al een duurder toestel als omruiling had gekregen en dat ik verder dan maar niet moest zeuren...

Voor mij nooit geen HP camera meer.. nadat ik enkele jaren geleden al gestopt ben met HP printers te gebruiken houdt het voor mij nu helemaal op.

Ik wens je dus veel succes met de reparatie... :(

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:41

Zoefff

❤ 

Zelf oplossen kan je waarschijnlijk wel vergeten met HP apparaten, de kans dat ze losse flitsbuisjes of andere onderdelen verkopen is nihil, bovendien zitten al die apparaten volgens mij met van die "driehoeksschroefjes" in elkaar.

My quess is dat de condensator kapot / geploft is, waardoor er niet voldoende stroom kan worden geleverd in de tijd tussen de voorflits en echte flits. Een optie zou ook nog kunnen zijn dat je accu / batterijen brak is / zijn, al een nieuw setje geprobeerd?

Verder kan je toch echt beter wachten op het antwoord van de HP, zij kunnen je er waarschijnlijk verder mee helpen dan wij. Voor ons blijft het giswerk, het is te hopen dat dit voor HP niet zo is :P

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.